Renault: Ανάκληση 15.800 Captur για καυσαέρια

Renault: Ανάκληση 15.800 Captur για καυσαέρια

Η Renault ανακαλεί Captur dCi 110 του 2015 λόγω προβλήματος στο σύστημα καθαρισμού των καυσαερίων.

Η Renault θα ανακαλέσει 15.800 Captur crossover για να επιδιορθώσει το σύστημα ελέγχου ρύπων και θα προσφέρει εθελοντική ανανέωση του συστήματος σε περίπου 700.000 αυτοκίνητα, καθώς επιδιώκει να αποφύγει μια κρίση σαν αυτή του VW Group.

Η ανάκληση, που ξεκίνησε τον περασμένο μήνα, θα περιοριστεί στην έκδοση ντίζελ 110 ίππων του μοντέλου, ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία. Η παραγωγή είχε ξεκινήσει τον περασμένο Ιούλιο και το πρόβλημα ανιχνεύτηκε τον Σεπτέμβριο, οπότε και διορθώθηκε στα επόμενα αυτοκίνητα, όπως λέει η Renault. Συγκεκριμένα, το σύστημα ελέγχου καυσαερίων (παγίδα οξειδίων του αζώτου [NOx]) δεν λειτουργεί σε θερμοκρασίες κάτω των 17 βαθμών Κελσίου.

«Δεν κλέβουμε, πληρούμε τις προδιαγραφές και δεν προσπαθούμε να ξεγελάσουμε τον καταναλωτή», δήλωσε ο Διευθυντής Ανταγωνισμού της εταιρείας, Thierry Bollore. Η επιδιόρθωση του συστήματος στο Captur θα απαιτήσει περίπου μισή μέρα ανά αυτοκίνητο.

Η Renault έχασε 3,3 δισ. ευρώ σε χρηματιστηριακή αξία αφότου αποκαλύφθηκε, την περασμένη Πέμπτη, ότι γραφεία και κέντρα δοκιμών της στη Γαλλία ερευνήθηκαν από κρατικές υπηρεσίες. Η έρευνα, που ξεκίνησε το 2015 μετά το σκάνδαλο VW, περιλάμβανε τον έλεγχο 100 τυχαία επιλεγμένων αυτοκινήτων, εκ των οποίων τα 25 ήταν Renault.

 Ήδη έγινε γνωστό ότι ανωμαλίες διαπιστώθηκαν επίσης στις εκπομπές ρύπων ενός Ford C-Max, μιας Mercedes S350 κι ενός Opel Zafira, όπως έγραψε η οικονομική εφημερίδα Les Echos. Η υπουργός Περιβάλλοντος, Segolene Royal, σε συνέντευξή της στο RTL, επιβεβαίωσε ότι όντως υπήρξαν αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών που ξεπέρασαν τα όρια εκπομπών, όμως αρνήθηκε να τα κατονομάσει.

700,000 εθελοντικές αναβαθμίσεις

Η Renault λέει ότι οι υπόλοιποι έλεγχοι δεν θα έχουν ως αποτέλεσμα κι άλλες ανακλήσεις μοντέλων της. Θα προσφέρει όμως σε περίπου 700.000 πελάτες της τη δυνατότητα να φέρουν εθελοντικά το αυτοκίνητό τους για αναβάθμιση του συστήματος ελέγχου καυσαερίων. Η εταιρεία παρέδωσε 607.000 αυτοκίνητα σε πελάτες στη Γαλλία πέρσι, ενώ οι παγκόσμιες πωλήσεις της έφτασαν τα 2.8 εκατομμύρια.

Η μετοχή της Renault έπεσε έως και 3% και σήμερα το μεσημέρι η αξία της ήταν 0,2% κάτω στο χρηματιστήριο του Παρισιού.

Οι ελαττωματικές παγίδες ΝΟx (βλ. εικόνα κάτω) ενεργοποιούνται από τους 17 μέχρι τους 35 βαθμούς Κελσίου. Οι ευρωπαϊκές δοκιμές καυσαερίων NEDC εκτελούνται σε θεμοκρασίες από 20 έως 30 βαθμών Κελσίου. Όμως οι μέσες θερμοκρασίες στο Παρίσι είναι συνήθως σημαντικά χαμηλότερες, ξεπερνώντας του 17 βαθμούς μόνο την περίοδο από τον Μάιο έως τον Σεπτέμβριο.

«Χρειαζόμαστε επειγόντως μια νέα μέθοδο δοκιμών για να γεφυρώσουμε το κενό ανάμεσα στις σημερινές εργαστηριακές δοκιμές ρύπων, όπως τις ορίζει ο νόμος, και στις πολύ διαφορετικές συνθήκες που επικρατούν στο δρόμο», δήλωσε ό Erik Jonnaert, γενικός γραμματέας της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Τα ίδια δήλωσε και ο Thierry Koskas, Εμπορικός Διευθυντής του ομίλου Renault, προσθέτοντας ότι «το πλάνο θα παρουσιαστεί τις ερχόμενες εβδομάδες».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube