PSA: Μείωση πωλήσεων 13% το πρώτο εξάμηνο του 2019

Αύξηση στην Ευρώπη αλλά πτώση σε Κίνα, Νότιο Αμερική και Μέση Ανατολή.

Μπορεί στην ευρωπαϊκή αγορά ο όμιλος PSA να σημειώνει αύξηση πωλήσεων, αλλά η πτώση σε Κίνα, Νότια Αμερική και Μέση Ανατολή ήταν μεγαλύτερη με αποτέλεσμα οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου να παρουσιάσουν μια υστέρηση της τάξης του 13% το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.
Συγκεκριμένα πουλήθηκαν 1,9 εκατ. αυτοκίνητα έναντι  2,18 εκατ. του προηγουμένου έτους.

Στην Ευρώπη, που είναι η μεγαλύτερη αγορά της, η PSA κέρδισε 0,3% γεγονός που αύξησε το μερίδιό της στο 17,4% σε μια αγορά που παρουσιάζει συνολική μείωση 2,5%.

Η αύξηση στην Ευρώπη προήλθε από την επιτυχία των νέων μοντέλων Citroën C5 Aircross και C3 Aircross, ανέφερε η PSA.

Την ίδια στιγμή, η επιχειρηματική δραστηριότητα της Opel-Vauxhall που αποκτήθηκε από τη General Motors το 2017 παρουσίασε ελαφρά άνοδο στην Ευρώπη, ενώ το μερίδιο της Peugeot ήταν σταθερό.

«Παρά τη μείωση των παγκόσμιων αγορών για αυτό το πρώτο εξάμηνο, οι εμπορικές μας ομάδες κατάφεραν να αυξήσουν τα μερίδιά τους σε αρκετές χώρες», δήλωσε ο Tavares. Ανάμεσα σε αυτές ήταν και η Eλλάδα όπου η Peugeot συνεχάρη την ελληνική αντιπροσωπία για τις κορυφαίες επιδόσεις της.

Αντίθετα, η PSA σημείωσε έντονη πτώση σε εκτός Ευρώπης αγορές, με τις παραδόσεις να μειώνονται κατά 61% στην Κίνα, όπου ο όμιλος έχει υποστεί παρατεταμένη πτώση πωλήσεων στις κοινοπραξίες του με τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες Dongfeng και Changan.

Οι πωλήσεις μειώθηκαν επίσης κατά 29%  στη Νότια Αμερική που επλήγη από την ύφεση της Αργεντινής και κατά 68% στην περιοχή της Μέσης Ανατολής-Αφρικής, μετά την αναγκαστική απόσυρση του ομίλου από το Ιράν υπό την απειλή των αμερικανικών κυρώσεων.

Παρόλα αυτά, οικονομικοί αναλυτές επιμένουν πως ο στόχος κερδοφορίας του ομίλου PSA κατά 4,5% για το 2019-21 είναι μάλλον συντηρητικός, καθώς πολλοί επενδυτές ποντάρουν σε σαφώς καλύτερες επιδόσεις.