Προβλήματα στη συνεργασία της BMW με την κινεζική Great Wall

Πονοκέφαλος οι κανονιστικές διατάξεις για τις σκληρές ποσοστώσεις για λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα.

Παρά το γεγονός ότι BMW και Great Wall Motor έχουν δεσμευτεί να προχωρήσουν στα κοινά σχέδιά τους σε ό,τι αφορά την κινεζική και όχι μόνον αγορά, η Great Wall δήλωσε ότι υπάρχουν «κανονιστικές αβεβαιότητες» που δυσχεραίνουν το έργο της κοινοπραξίας.

Μάλιστα, η γερμανική εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung σε σχετικό ρεπορτάζ της ανέφερε ότι η συνεργασία θα μπορούσε έως και να αποτύχει.
Η Great Wall Motor δήλωσε την Τετάρτη ότι «προς το παρόν το έργο συνεχίζεται όπως έχει προγραμματιστεί και τα δύο μέρη θα γνωστοποιήσουν τις λεπτομέρειες της συνεργασίας και του συνολικού σχεδίου για να ζητήσουν έγκριση από τις αρμόδιες αρχές. Ωστόσο, υπάρχουν αβεβαιότητες σχετικά με το αν η κοινοπραξία θα είναι σε θέση να λάβει τις απαιτούμενες εγκρίσεις κανονισμών», ανέφερε η ανακοίνωση.

Να θυμίσουμε πως τον Φεβρουάριο οι δύο εταιρείες είχαν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας για την κατασκευή ηλεκτρικών ΜΙΝΙ στην Κίνα.

Η κοινοπραξία σκοπεύει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο στο Zhangjiagang με παραγωγική δυνατότητα 160.000 οχημάτων βενζίνης για εξαγωγή και άλλων 160.000 NEVs  (Νέα Ενεργειακά Οχήματα. Στα σχέδια της κοινοπραξίας είναι επίσης και η κατασκευή  ενός ερευνητικού κέντρου. Η συνολική επένδυση υπολογίζεται στα $ 2,87 δισ.

Σε κάθε περίπτωση οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις σκληρές νέες κινεζικές ποσοστώσεις για λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα. Οι κανόνες αυτοί απαιτούν τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν το ένα πέμπτο των συνολικών πωλήσεων έως το 2025.

Η  Great Wall, η οποία είναι ο κορυφαίος κατασκευαστής SUV και pickup της Κίνας, κατασκευάζει επί του παρόντος αυτοκίνητα για την Ora, ένα προσιτό τοπικό brand ηλεκτρικών οχημάτων στο Baoding, την πόλη όπου εδρεύει.