Premium EV: Περισσότερα ατυχήματα από τα αντίστοιχα θερμικά!

Μελέτη της ασφαλιστικής Axa υποστηρίζει ότι ενώ μικρά, οικονομικά EV έχουν χαμηλότερα ποσοστά ατυχημάτων από τα θερμικά, τα premium είναι σημαντικά πάνω από τα θερμικά αντίστοιχά τους.

Η μελέτη της ασφαλιστικής Axa αφορά την Ελβετία, όπου τα ηλεκτρικά αντιπροσωπεύουν περίπου το 1% της αγοράς. Και δείχνει μια τάση: Ενώ μικρά οικονομικά EV έχουν χαμηλότερα ποσοστά ατυχημάτων από τα θερμικά, τα premium είναι σημαντικά πάνω από τα θερμικά αντίστοιχά τους. Συγκεκριμένα, από τη μελέτη προέκυψε ότι ενώ τα κόμπακτ EV, όπως τα Renault Zoé, Nissan Leaf ή Kia e-Niro έχουν ποσοστό ατυχημάτων 10% χαμηλότερο από τις θερμικές εκδόσεις αυτών των μοντέλων, η κατάσταση αντιστρέφεται εντελώς όταν περνάμε στα premium.

Σύμφωνα με την Axa, το ποσοστό ατυχημάτων των premium ηλεκτρικών μοντέλων (Audi e-tron, Tesla Model S...) είναι 40% υψηλότερο από αυτό των βενζινοκίνητων ή των πετρελαιοκίνητων αντίστοιχών τους. Και για να βρούμε την εξήγηση γι’ αυτή τη μεγάλη διαφορά, θα πρέπει να εστιαστούμε στην ισχύ και στη ροπή, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία. Η Axa επικεντρώνεται στην πρόληψη και εκπαίδευση των οδηγών αυτών των αυτοκινήτων, τα οποία συχνά έχουν περισσότερα από 400 άλογα στους τέσσερις τροχούς και ακαριαία επιτάχυνση.

«Πιστεύουμε ότι οι οδηγοί των μεγάλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο πιθανό να προκαλέσουν ατυχήματα επειδή υποτιμούν την ισχυρή επιτάχυνση», σχολίασε ο επικεφαλής της Axa για την έρευνα ατυχημάτων. Στην εξίσωση αυτή έρχονται να προστεθούν η απόλυτη ησυχία των EV, τα αυτόνομα ή ημιαυτόνομα συστήματα οδήγησης που και αυτά με τη σειρά τους συμβάλλουν στην αίσθηση της «ασφάλειας» των οδηγών αυτού του τύπου αυτοκινήτων.

Ωστόσο, η Axa σαρώνει κάποιες προκαταλήψεις που έχουν παγιωθεί με το χρόνο: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν καίγονται περισσότερο από τα θερμικά αυτοκίνητα. Η μόνη διαφορά είναι η δυσκολία, σε ορισμένες περιπτώσεις, όταν για παράδειγμα υπάρχει πυρκαγιά στην μπαταρία. Αλλά συνολικά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τουλάχιστον εξίσου ασφαλή με τα θερμικά, με το ηλεκτρικό κύκλωμα υψηλής τάσης να διακόπτεται αυτόματα σε περίπτωση ατυχήματος.