node/43611

Πόσο πουλάει ο Kimi Raikkonen τη Ferrari F12 TDF του;

Eχουν παραχθεί μόλις 799 αντίτυπα της Ferrari F12 TDF και το ένα από αυτά είναι αυτό που «βγάζει» ο Kimi στο σφυρί.

Έχουν παραχθεί μόλις 799 αντίτυπα από τη Ferrari F12 TDF. Και το ένα από αυτά ανήκει στον Kimi Raikkonen ο οποίος αποφάσισε να την «ξεφορτωθεί». Αλλά δεν είναι και τόσο εύκολο καθώς - σύμφωνα με πληροφορίες - ο μελλοντικός τυχερός της κάτοχος πρέπει να βάλει πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη και να βγάλει περίπου €1,8 εκατ. 

Η συλλεκτική αυτή Ferrari πήρε το όνομά της από το Tour de France, τον θρυλικό αγώνα αντοχής στον οποίο η Ferrari μεσουρανούσε τις δεκαετίες του ’50 και του ’60. Πιο επιτυχημένο μοντέλο της εκεί ήταν σίγουρα η 250 GT Berlinetta, με την οποία είχε κερδίσει τον αγώνα τέσσερις συνεχόμενες χρονιές. Ένα καλό αγωνιστικό για αυτές τις συνθήκες έπρεπε να είναι φυσικά πολύ γρήγορο αλλά και εύκολο στη χρήση, ώστε να μην εξουθενώσει τον οδηγό του στα εκατοντάδες χιλιόμετρα που είχε να διανύσει. Αυτό το πνεύμα μεταφέρεται τώρα στην F12 TDF.

Κάτω από το καπό της βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός V12 6,3 lt. της F12 Berlinetta, βελτιωμένος έτσι ώστε να αποδίδει 780 PS στις 8.500 rpm και 71,9 kgm στις 6.250 rpm. To κιβώτιο διπλού συμπλέκτη F1 DCT που στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς έχει 6% κοντύτερες σχέσεις και είναι γρηγορότερο, κατά 30% στα ανεβάσματα και 40% στα κατεβάσματα. Ταυτόχρονα, αυστηρή δίαιτα σχεδόν σε κάθε τμήμα του αυτοκινήτου έχει μειώσει το βάρος κατά 110 kg. Έτσι το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 2,9’’, ενώ τα 200 km/h τα φτάνει σε 7,9’’. Τα φρένα προέρχονται κατευθείαν από τη LaFerrari, και σύμφωνα με την ιταλική φίρμα η F12 TDF ακινητοποιείται από τα 100 km/h σε 30,5 m.

Σημαντική δουλειά έχει γίνει στον τομέα της αεροδυναμικής. Υπάρχει επίπεδο πάτωμα και ενεργός αεροδυναμικός διαχύτης πίσω, μεγαλύτερη και ψηλότερη πίσω αεροτομή, ενώ ούτε ένα πάνελ του αμαξώματος δεν έχει μεταφερθεί αυτούσιο από την F12 Berlinetta, αφού όλα έχουν επιπλέον αεραγωγούς. Έτσι η F12tdf πετυχαίνει downforce 230 kg στα 200 km/h, από 123 της Berlinetta.

Ενώ τα πίσω λάστιχα έχουν διατηρήσει τις διαστάσεις της F12 Berlinetta (315/35R20), τα εμπρός λάστιχα της TDF είναι φαρδύτερα κατά 20 mm (275/35R20). Αυτή η αλλαγή αυξάνει τόσο την πρόσφυση των εμπρός τροχών που θα έδινε ακραία υπερστροφική συμπεριφορά στο αυτοκίνητο, σύμφωνα με τη Ferrari, οπότε υιοθετήθηκε η λύση της ενεργητικής τετραδιεύθυνσης. Το σύστημα ονομάζεται Virtual Short Wheelbase και δουλεύει με λογική αντίστοιχη με της Porsche 911 GT3, χαρίζοντας ευελιξία στη χαμηλή ταχύτητα και σταθερότητα στα πολλά km/h.

Η Ferrari F12 TDF, όταν παρουσιάστηκε, έγραψε στην πίστα του Fiorano 1’21’’, ρίχνοντας έτσι 2’’ στην F12 Berlinetta και 3’’ στον προκάτοχό της, την 599 GTO.