Πώς η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να κερδίσει από τον πόλεμο στην Ουκρανία

Πώς η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να κερδίσει από τον πόλεμο στην Ουκρανία

Η ρωσική αγορά είναι έτοιμη να απορροφήσει περισσότερα κινεζικά αυτοκίνητα καθώς οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες της σταμάτησαν τις εξαγωγές τους στη Ρωσία. 

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τον πόλεμο στην Ουκρανία, καθώς οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες σταμάτησαν τις εξαγωγές στη Ρωσία, αλλά και την παραγωγή τους στα ρωσικά εργοστάσια.

Η Volkswagen, η BMW, η Hyundai και η Toyota είναι μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που σταμάτησαν την παραγωγή στα ρωσικά εργοστάσιά τους, μετά την επιβολή κυρώσεων από τις δυτικές κυβερνήσεις λόγω της εισβολής στην Ουκρανία. Άλλες εταιρείες, όπως η Porsche και η Bentley, έχουν σταματήσει τις εξαγωγές τους στη Ρωσία.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στη Ρωσία δεν έχουν μέχρι στιγμής ανακοινώσει αν θα συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στη χώρα.

Η Ρωσία έχει γίνει μια σημαντική αγορά για τις κινεζικές μάρκες, συμπεριλαμβανομένης της Great Wall's Haval, μαζί με την Chery και την Geely, κυρίως για τις πωλήσεις SUV.

«Σε περίπτωση που οι κυρώσεις των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Ρωσία παραμείνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα και απαγορεύεται ουσιαστικά στις αμερικανικές και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να δραστηριοποιούνται στη Ρωσία, υπάρχει πιθανότητα οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αποκτήσουν μεγάλο μερίδιο στη ρωσική αγορά», δήλωσε η Eunice Lee, ανώτατος αναλυτής με ειδίκευση στα ασιατικά αυτοκίνητα.

Η Κίνα δεν έχει ακόμη επιβάλει κυρώσεις στη Ρωσία, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις της να συνεχίσουν να λειτουργούν, ενώ οι εξαγωγές οχημάτων από την Κίνα στη Ρωσία τριπλασιάστηκαν σε 122.800 το 2021 από 42.700 το 2020.

Η Great Wall κατασκευάζει οχήματα στη Ρωσία σε εργοστάσιό της που εδρεύει στο βιομηχανικό πάρκο Uzlovaya στην περιοχή Τούλα κοντά στη Μόσχα, ενώ η Geely έχει ένα εργοστάσιο στη Λευκορωσία που ευθυγραμμίζεται με τις επιλογές της Μόσχας.

Η Chery βρίσκεται σε συζητήσεις με ένα τοπικό εργοστάσιο για τη συναρμολόγηση αυτοκινήτων στη Ρωσία, ανέφερε πέρυσι η τοπική αναλυτής της βιομηχανίας Autostat. Πέρυσι, το 18% των 1,67 εκατομμυρίων πωλήσεων ελαφρών οχημάτων στη Ρωσία εισήχθησαν, με το υπόλοιπο να κατασκευάστηκε τοπικά, ανέφερε η Autostat.

Η Haval ήταν η 12η μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις στη Ρωσία το 2021 με 39.126 μονάδες. Η Chery ήταν στο Νο. 13 με όγκο 37.118 πωλήσεων και η Geely στη Νο. 16 με 24.587 πωλήσεις, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων (AEB) που εδρεύει στη Μόσχα.

Τον Φεβρουάριο, η Haval και η Chery ήταν η 10η και η 11η μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις αντίστοιχα. Η Geely ήταν 13η, ενώ η αριστοκρατική επωνυμία Chery Exceed της Chery ήταν στο Νο. 19 μπροστά από το Lexus της Toyota. Το συμπαγές SUV Haval Jolion ήταν το 16ο μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της χώρας.

Το δίλημμα της Renault
Το AvtoVAZ που ανήκει στη Renault ηγείται της αγοράς με την τοπική μάρκα Lada που είχε μερίδιο αγοράς 24% τον Φεβρουάριο. Η Kia ήταν δεύτερη με μερίδιο 13,8%.

Η Renault δεν έχει συζητήσει δημόσια τη στρατηγική της στη Ρωσία, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της παγκοσμίως, αλλά οι επιλογές της δεν είναι καλές καθώς η παραγωγή καταρρέει. Η τράπεζα Jefferies προέβλεψε ότι η παραγωγή οχημάτων στη χώρα θα μειωθεί κατά 70% το 2022.

«Θα ήταν απολύτως θεμιτό για τη Renault να σκεφτεί μια έξοδο από την AvtoVAZ», δήλωσε στο Bloomberg ο αναλυτής της Jefferies, Philippe Houchois. «Η Renault θα μπορούσε να πάρει την απόφαση να αποχωρήσει, αλλά αυτή η απόφαση θα είχε πολλές επιπτώσεις».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube