node/41817

Porsche: Οι ΟΤΑ αναβαθμίσεις δεν θα καταστήσουν τα αυτοκίνητα smartphones

Η δυνατότητα over the air αναβαθμίσεων είναι σημαντική, σύμφωνα με την Porsche. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως κάποια στιγμή θα βλέπουμε τόσο συχνές και τόσο δραστικές αλλαγές, όπως σε ένα smartphone.

Όσο τα αυτοκίνητα αναβαθμίζονται τεχνολογικά, τόσο αυξάνεται το ηλεκτρονικό τους υπόβαθρο. Και όσο το software αρχίζει να υπερισχύει του hardware, τόσο θα υπάρχουν στοιχεία ικανά να αναβαθμιστούν από απόσταση, χωρίς να χρειάζεται ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου να επισκεφτεί κάποιο συνεργείο. 

Αυτό που ξεκίνησε αρχικά από την Tesla, αρχίζει να επεκτείνεται και σε άλλους κατασκευαστές. Μεταξύ άλλων και η Porsche, που ήδη εφαρμόζει την αρχή over the air αναβαθμίσεων στην Taycan. Όπως όμως αναφέρει και ο Robert Meier, υπεύθυνος του αυτοκινήτου, «δεν σκοπεύουμε να προσφέρουμε πραγματικά πολλές, πολλές ενημερώσεις όπως σε ένα smartphone. Δεν είναι smartphone. Είναι ένα αυτοκίνητο που πρέπει να οδηγείται με ασφάλεια. Στα μάτια μου, δεν θα τις βλέπουμε [τις ενημερώσεις] τόσο συχνά όσο τις έχετε σε ένα τηλέφωνο».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η βασική φόρμουλα ανανέωσης θα διατηρηθεί τα επόμενα χρόνια. Ένα νέο μοντέλο θα πρέπει να έχει ένα κύκλο ζωής 7-8 έτη, όπου κάπου στην τετραετία θα δέχεται και ένα αναζωογονητικό facelift. Με τις ΟΤΑ αναβαθμίσεις η Porsche, όπως και άλλες εταιρίες, θα μπορούν να διορθώνουν λάθη του συστήματος, να βελτιώνουν χαρακτηριστικά, ακόμα και να ξεκλειδώνουν υπηρεσίες, οι οποίες δεν ήταν διαθέσιμες στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, τη στιγμή της αγοράς του. Οι τελευταίες μπορούν είτε να αγοράζονται εφάπαξ, είτε να αποκτώνται στα πλαίσια κάποιας συνδρομής, όπως για παράδειγμα το σύστημα Active Lane Keep Assist.

Πέραν της Taycan, η γερμανική εταιρία ετοιμάζεται να προσφέρει αντίστοιχες υπηρεσίες στην επόμενη γενιά της Macan. Φυσικά, σε βάθος χρόνου θα δούμε over the air αναβαθμίσεις και στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, όπως η 911.