Porsche: Μίσθωση μακράς διαρκείας κατά της κερδοσκοπίας

Προκειμένου να μην πωληθούν σπάνια μοντέλα σε άτομα που στόχο έχουν μόνο για να κερδίσουν χρήματα από τη μεταπώληση, η Porsche εξετάζει την περίπτωση της χρονομίσθωσης.

Η Porsche φαίνεται να επικεντρώνεται σε SUV και ηλεκτρικά μοντέλα. Αλλά για να διατηρήσει την εικόνα του έγκριτου σπορ κατασκευαστή, δεν θα ξεχάσει τα σπορ μοντέλα που κατασκευάζονται σε περιορισμένο αριθμό! Όπως για παράδειγμα, μια νέα 911 Speedster.

Το Zuffenhausen, ωστόσο, έχει πρόβλημα με αυτά τα οχήματα: Κερδοσκόποι αγοραστές που αγοράζουν ένα σπάνιο νέο μοντέλο για να το μεταπωλήσουν πολύ γρήγορα έναντι σημαντικής προστιθέμενης αξία. Το πιο εντυπωσιακό πρόσφατο παράδειγμα είναι η 911 R, μια σπέσιαλ παραλλαγή της 911 που φτιάχτηκε σε μόλις 991 αυτοκίνητα. Πουλήθηκαν καινούργιες έναντι περίπου €190.000 € η μία, αλλά πολύ γρήγορα η τιμή εκτοξεύτηκε στην αγορά «μεταχειρισμένου», με παράδειγμα ένα αυτοκίνητο που ξεπέρασε τα 500 χιλιάρικα.

Το 2018, ο Andreas Preuninger, επικεφαλής της γκάμας των GT, δήλωσε ότι η Porsche αναμένεται να είναι πιο προσεκτική γι’ αυτά τα μοντέλα, θέλοντας να αποκλείσει από τη λίστα όλους όσοι έχουν ήδη κερδοσκοπικό ιστορικό.

Αυτή την εβδομάδα, ο Oliver Blume, ο επικεφαλής της Porsche, μίλησε ξανά στους Βρετανούς συναδέλφους μας στο Autocar, επισημαίνοντας ότι η πρόθεση της φίρμας ήταν να πουλήσει αυτοκίνητα σε οδηγούς και όχι σε μεταπωλητές. Μίλησε για μια αρκετά απλή λύση προκειμένου να αποφευχθεί η κερδοσκοπία: Μακροχρόνια μίσθωση! Κατά τον Blume  αυτό θα εμπόδιζε το αυτοκίνητο να μεταπωληθεί κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής του.

Έτσι, η μίσθωση ενός τέτοιου αυτοκινήτου θα ενδιέφερε πραγματικά μόνο όσους θα ήθελαν να οδηγούν το αυτοκίνητο. Φανταζόμαστε ότι το μηνιαίο μίσθωμα ενός τέτοιου σπόρτσκαρ θα είναι τόσο ιλιγγιώδες, έτσι ώστε στα τρία με τέσσερα χρόνια, η οψιόν εξαγοράς να είναι πενιχρή, πόσω μάλλον αν πρόκειται να αντικατασταθεί από άλλο περιορισμένης παραγωγής.