node/33810

Πωλήσεις 2018: Το γκρουπ Renault σώθηκε από Dacia και Lada

Παρόλο που οι παγκόσμιες πωλήσεις του γκρουπ αυξήθηκαν κατά 3%, στα 3,9 εκατ. αυτοκίνητα, η ίδια η Renault πιέστηκε πολύ. Το παιχνίδι για τον όμιλο έσωσε η Dacia και οι κινεζικές φίρμες.

Λίγες μέρες ύστερα από το Groupe PSA, ήρθε η σειρά του ομίλου Renault να δημοσιεύσει τα στοιχεία για τις παγκόσμιες πωλήσεις του 2018. Με όλα τα εμπορικά σήματά του στη σούμα, ο Ρόμβος πούλησε 3.884.295 αυτοκίνητα στον πλανήτη πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση 3,2%. Έτσι υπερκέρασε την PSA για μερικές χιλιάδες μονάδες, καθώς ο αντίπαλος ανακοίνωσε 3.877.765 πωλήσεις! 

Πρέπει να σημειωθεί ότι το σύνολο των πωλήσεων της Renault λαμβάνει υπόψη τις πωλήσεις και των κινεζικών εμπορικών σημάτων Jinbei & Huasong, που προκύπτουν από μια κοινοπραξία με την Brillance. Πωλήσεις που αφορούν 165.603 ταξινομήσεις.

Η μητρική εταιρεία δεν πήρε μέρος στο πάρτι. Η Renault παρέδωσε 2,53 εκατομμύρια αυτοκίνητα, νούμερο που τη φέρνει με πτώση 5,2% σε σχέση με το 2017. Τα επαγγελματικά παρέμειναν περίπου σταθερά, ενώ τα επιβατικά μοντέλα μειώθηκαν σημαντικά (-6,2%). Όπως και η Peugeot, η Renault τα πάει καλά στην Ευρώπη, αλλά υποφέρει διεθνώς. Οι κυριότεροι λόγοι ήταν η διακοπή των πωλήσεων στο Ιράν, η περιορισμένη διείσδυση στην Κίνα, αλλά και η ύφεση για τη γαλλική εταιρεία στην Ινδία (- 26,8%): Ύστερα από το ντεμπούτο του μετά τυμπανοκρουσιών, το Kwid συνεχίζει να βυθίζεται. Ωστόσο, το ίδιο μοντέλο δίνει ώθηση στη Renault στη Βραζιλία. Με λανσάρισμα στη λατινοαμερικανική αυτή αγορά το 2018, το Kwid ταξινόμησε 67 χιλιάδες κομμάτια, ανεβάζοντας τις πωλήσεις της Renault κατά 28,5%.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το γκρουπ σώθηκε από την Dacia και τη Lada! Η ρωσική φίρμα αύξησε τις πωλήσεις της κατά 15%, στα 398.000 αυτοκίνητα. Η εταιρεία στηρίχτηκε στα σύγχρονα μοντέλα της γκάμας, με την μπερλίνα Vesta να καταλαμβάνει ηγετική θέση στη ρωσική αγορά. Αλλά ήταν η Dacia που αποδείχτηκε το ισχυρό χαρτί της γκρουπ. Οι ταξινομήσεις της αυξήθηκαν κατά 7%, στα 700.000 αυτοκίνητα! Από τη μια η Ρουμανία ενισχύθηκε από την άφιξη του Duster 2, αλλά και τα ιστορικά μοντέλα της επέτρεψαν επίσης να επιτύχει καλά σκορ, ειδικά στην Αφρική. Το Dokker και το Logan είναι τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα στο Μαρόκο.

Το 2019, το γκρουπ αναμένει μια σταθερή παγκόσμια αγορά. Αλλά ελπίζει να βελτιώσει την επίδοσή του, ειδικά κατά το β’ 6μηνο χάρη στα λανσαρίσματα νέων μοντέλων: Στην Ευρώπη, το μεγάλο γεγονός θα είναι το Clio 5, στην Ινδία ο Ρόμβος θα λανσάρει ένα μίνι βαν Kwid, ενώ στη Ρωσία η Renault θα λανσάρει το κουπέ SUV Arkana.

Μπορεί να έχει μόνο ακαδημαϊκή αξία, αλλά να αναφέρουμε ότι η Alpine παρέδωσε 2.091 κομμάτια από το A110 -οι πελάτες άρχισαν να εξυπηρετούνται από τον Μάρτιο.

Οι πωλήσεις του γκρουπ Renault για 2018 αναλυτικά

Μάρκα Πωλήσεις 2017:2018
Renault 2 .532 .567 - 5,2 %
Dacia 700. 798 + 7,0 %
Lada 398. 282 + 18,7 %
Jinbei & Huasong 165. 603 -
Samsung 84 .954 - 14,9 %
Alpine 2 .091 -
Σύνολο 3 .884. 295 + 3,2 %
node/40235

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

Παραποίησε και χρησιμοποίησε χωρίς την άδεια της Ferrari, αυτοκίνητά της σε επίδειξη μόδας. 

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

O Ελβετός σχεδιαστής μόδας, Philipp Plein, καλείται με δικαστική απόφαση να πληρώσει αποζημίωση ύψους €300.000 στη Ferrari, αλλά και €25.000 για αμοιβή δικηγόρων, καθώς δικαστήριο του Μιλάνο έκρινε ότι παρατύπως χρησιμοποίησε αυτοκίνητα της ιταλικής φίρμας σε επίδειξη μόδας. 

Ο Philipp Plein πραγματοποίησε το 2017 μια επίδειξη μόδας στα... εφέ της οποίας συμπεριέλαβε αρκετά supercars και μοτοσικλέτες, στα οποία για να τα κάνει πιο εντυπωσιακά τοποθέτησε φώτα LED, αλλοιώνοντας ουσιαστικά την εικόνα των οχημάτων.

Επιπλέον, όπως αναφέρεται στην αγωγή της Ferrari, ο σχεδιαστής μόδας χρησιμοποίησε τα αυτοκίνητα της εταιρείας χωρίς την άδειά της για διαφημιστικούς λόγους και για να προμοτάρει τις δημιουργίες του. 

Με βάση την απόφαση ο Plein υποχρεούται να αφαιρέσει από τον ιστότοπό του αλλά και από όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλες τις φωτογραφίες και τα βίντεο στα οποία μπορεί να εμφανίζεται αυτοκίνητο ή το σήμα της Ferrari του, απειλούμενος με πρόστιμο €10.000 για κάθε φωτογραφία ή βίντεο που θα εμφανίζεται μετά την έκδοση της απόφασης. 

Η απόφαση για τις φωτογραφίες και τα βίντεο είναι άμεσα εκτελεστή, παρόλο που ο Plein άσκησε έφεση η οποία θα εκδικαστεί την άνοιξη του 2021. 

node/40232

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η κοινή εταιρεία Stellantis που θα δημιουργηθεί θα είναι η 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η Fiat Chrysler και η PSA αναμένεται να πάρουν την οριστική έγκριση της ΕΕ για τη συγχώνευσή τους ύψους €38 δις, μια κίνηση που θα δημιουργήσει την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. 

Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισημοποιήσει τη δημιουργία της Stellantis, ενός ομίλου που προβλέπεται να αποκομήσει τεράστια κέρδη από κοινά δίκτυα πωλήσεων σε ΗΠΑ και Ευρώπη, ενώ τα σχέδια προβλέπουν και ευρεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Κϊνα και στη Γηραία Ήπειρο. 

Η συγχώνευση ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους και θα ενώσει μάρκες όπως οι FΙΑΤ, Jeep, Dodge, Ram και Maserati με τις Peugeot, Opel και DS - ενώ στοχεύει σε ετήσιες περικοπές κόστους € 5 δις χωρίς να κλείσει εργοστάσια.

Για να μετριάσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες της ΕΕ, η PSA προσφέρθηκε να ενισχύσει την ιαπωνική αντίπαλη Toyota Motor Corp, με την οποία έχει μια κοινή επιχείρηση van, αυξάνοντας την παραγωγή και πωλώντας τα φορτηγά σε τιμή κόστους.

Η FCA και η PSA θα επιτρέψουν επίσης στους αντιπροσώπους τους σε ορισμένες πόλεις να επισκευάσουν ανταγωνιστικές μάρκες.

FCA και PSA δήλωσαν ότι ελπίζουν να ολοκληρώσουν τη συγχώνευση το πρώτο τρίμηνο του 2021. Μόλις τον περασμένο μήνα, η FCA και η PSA αναδιάρθρωσαν τους όρους της συμφωνίας τους για να εξοικονομήσουν χρήματα και αύξησαν τη στοχευμένη εξοικονόμηση κόστους λόγω της οικονομικής κρίσης λόγω του κορωνοϊού.

Οι εταιρείες δήλωσαν ότι περίπου το 40% της εξοικονόμησης θα προέλθει από έξοδα που σχετίζονται με προϊόντα, 40% από αγορές και 20% από άλλους τομείς, όπως μάρκετινγκ, πληροφορική και logistics.