Ποια κινεζική εταιρεία ξεπούλησε τα ηλεκτρικά της SUV;

Ποια κινεζική εταιρεία ξεπούλησε τα ηλεκτρικά της SUV;

Οι κινεζικές startup εταιρείες αυτοκινήτου εξελίσσονται ραγδαία και στο άμεσο μάλλον θα απειλήσουν τους παραδοσιακούς παίκτες του χώρου.

Η κινεζική Li Auto παρέδωσε μέσα σε ένα μήνα, τον Μάρτιο, περισσότερα αυτοκίνητα από όσα παρέδωσε η ανταγωνίστριά της, Xpeng, το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς.

Η Li Auto παρέδωσε 20.823 οχήματα τον Μάρτιο, ενώ συνολικά στο πρώτο τρίμηνο του 2023 έκανε 52.584 παραδόσεις. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξης του 66% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Αντίθετα, η Xpeng παρέδωσε μόλις 18.230 αυτοκίνητα το πρώτο τρίμηνο, αριθμός μειωμένος κατά περίπου 47% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Τον Μάρτιο η Xpeng παρέδωσε 7.002 οχήματα με πάνω από το 50% να αφορούν το νέο της σπορ σεντάν P7i. Την ίδια περίοδο η Nio παρέδωσε 10.378 αυτοκίνητα, ενώ σε σύνολο τριμήνου πούλησε 31.041 αυτοκίνητα.

Τα οχήματα της Li Auto είναι όλα SUV αλλά διαθέτουν και μια μικρή δεξαμενή καυσίμου για τη φόρτιση της μπαταρίας και την επέκταση της αυτονομίας. Η εταιρεία ανακοίνωσε πως πλέον ελέγχει σχεδόν το 20% της αγοράς των SUV από 300.000 γιουάν (43.674 δολάρια) έως 500.000 γιουάν στην Κίνα.

Για να έχουμε μια σύγκριση αξίζει να αναφέρουμε πως το Model Y της Tesla, πωλείται από 261.900 έως 361.900 γιουάν.

Όλες οι παραπάνω εταιρείες εντάσσονται στην κατηγορία των startups, ωστόσο οι πωλήσεις τους ανεβαίνουν ραγδαία στην κινεζική αγορά δημιουργώντας ένα περιβάλλον που δυνητικά θα μπορούσες να απειλήσει στο άμεσο μέλλον τους παραδοσιακούς μεγάλους παίκτες του χώρου. 

Προς το παρόν πάντως οι τελευταίοι δεν δείχνουν να απειλούνται με την BYD για παράδειγμα να έχει ανακοινώσει πως πούλησε 264.647 επιβατικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, σημειώνοντας αύξηση περισσότερο από 80% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2022. Οι πωλήσεις υβριδικών επιβατικών οχημάτων διπλασιάστηκαν από ένα χρόνο πριν σε 283.270 το πρώτο τρίμηνο.

Η Tesla, τέλος, ανακοίνωσε ότι παρέδωσε περισσότερα από 422.000 αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο το πρώτο τρίμηνο, δίχως όμως να δημοσιοποιεί ξεχωριστά στοιχεία για την μεγαλύτερη αγορά του κόσμου που είναι η κινεζική. Με βάση προηγούμενες αναφορές της Tesla, η αγορά της Κίνας αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των παγκοσμίων πωλήσεών της.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube