car brands logos
node/41368

Ποια είναι τα πιο δημοφιλή μοντέλα και μάρκες σε βάθος 10ετίας;

Ο βρετανικός οργανισμός CompareTheMarket έκανε μια μελέτη που βασίστηκε σε αναζητήσεις στο Google για δέκα χρόνια για να μάθει ποιες μάρκες, μοντέλα και τύποι μοντέλων είναι τα πιο δημοφιλή και λιγότερο δημοφιλή.

Στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, μια δεκαετία μοιάζει με αιωνιότητα: Τα μοντέλα συχνά ανανεώνονται πολύ πριν φτάσουν στα δέκατα γενέθλιά τους και εξελίσσονται συνεχώς με την προσθήκη νέων τεχνολογιών και ανασχεδιασμού στο μέσον της καριέρας τους. Οι μάρκες από την άλλη, ευαίσθητες όσον αφορά την εικόνα τους, αλλάζουν κι αυτές από τη μια δεκαετία στην άλλη: Νέος λογότυπο, νέα σχεδιαστική γλώσσα, νέο σλόγκαν… Ο βρετανικός οργανισμός CompareTheMarket αναρωτήθηκε έτσι σε ποιο βαθμό η δημοτικότητα των εταιρειών και των μοντέλων εξελίχτηκε μέσα στα τελευταία δέκα χρόνια.

Για να το κάνει αυτό, ανέλυσε τις αναζητήσεις στο Google μεταξύ 2010 και 2020, προκειμένου να βγάλει έναν μέσο όρο και να υπολογίσει το ποσοστό της εξέλιξης για κάθε φίρμα και κάθε μοντέλο. Αυτή η μέθοδος βοήθησε και στον εντοπισμό των τάσεων: Μερικές μάρκες ξεχωρίζουν, όπως ο νέος κατασκευαστής Tesla, ενώ άλλες χάνουν τη δημοτικότητά τους.

Σημειώστε, ωστόσο, ότι αυτά τα στοιχεία ενδέχεται να μην είναι πλήρως αντιπροσωπευτικά. Φαίνονται να βασίζονται σε αναζητήσεις στο Google στη Βρετανία, δεδομένου ότι ορισμένα μοντέλα είναι πολύ δημοφιλή στη χώρα αυτή, όπως τα Land Rover (τρεις εκπρόσωποι στο τοπ 10) και τα MINI, ενώ τα Opel αντιπροσωπεύονται με το σήμα της Vauxhall από την άλλη μεριά της Μάγχης. Ακόμη κι έτσι, αυτή η κατάταξη δίνει μια ιδέα για τις πιο δημοφιλείς μάρκες και μοντέλα, και ποια από αυτά υποχώρησαν πολύ σε δημοτικότητα σε δέκα χρόνια.

Μελέτη από τον βρετανικό οργανισμό CompareTheMarket για τη βαθμολογία δημοτικότητας των εμπορικών σημάτων αυτοκινήτου. Με βάση την εξέλιξη του αριθμού των αναζητήσεων στο Google μεταξύ 2010 και 2020.
Με πράσινο χρώμα οι αναζητήσεις με αύξηση του ποσοστού και με κόκκινο οι αναζητήσεις με μείωση
CompareTheMarket car brands popularity ranking
Παρά την πρόσφατη άφιξή της στην αγορά (δημιουργήθηκε επίσημα το 2003), η καλιφορνέζικη Tesla ξεπέρασε τους πάντες σε λιγότερο από είκοσι χρόνια ύπαρξης. Ο αριθμός των αναζητήσεων στο Google για την αμερικανική φίρμα των EV αυξήθηκε κατά 1.262,1% σε δέκα χρόνια! Η Tesla πλαισιώνεται στο βάθρο από τις Kia και Rolls-Royce. Παραδόξως, εάν και η Lamborghini βρίσκεται σε καλή θέση (+24%), αυτό δεν ισχύει για τις Bentley (-13,2%), Aston Martin (-19,9%) και Ferrari (-35,3%) που βρίσκονται στο κάτω μέρος της κατάταξης. Η Opel, η Citroën και η FIAT είναι οι ουραγοί της λίστας με -45% έως -52% των αναζητήσεων στο Google.

Μελέτη από τον βρετανικό οργανισμό CompareTheMarket σχετικά με τη βαθμολογία δημοτικότητας των μοντέλων. Με βάση την εξέλιξη του αριθμού των αναζητήσεων στο Google μεταξύ 2010 και 2020.
Με πράσινο χρώμα οι αναζητήσεις με αύξηση του ποσοστού και με κόκκινο οι αναζητήσεις με μείωση
CompareTheMarket car models popularity ranking
Το CompareTheMarket ανέλυσε επίσης τη δημοτικότητα των μοντέλων. Χρησιμοποιήθηκε η ίδια μέθοδος, και αυτή τη φορά νικητής ήταν το MINI Hatch (3θυρο και 5θυρο). Το βρετανικό σουπερμίνι ήταν το μοντέλο που είδε τη μεγαλύτερη αύξηση της δημοτικότητάς του και των αναζητήσεων στο Google σύμφωνα με τον οργανισμό, με +145,9%. Πολύ πίσω του, δεύτερη ήταν η Mercedes-Benz A-Class (+87,7%) και το Land Rover Range Rover (+83,1%) που ολοκλήρωσαν το βάθρο. Οι μπερλίνες Audi A4, BMW 5 Series και Ford Mondeo έχασαν έδαφος, αλλά αυτά που υπέφεραν πραγματικά από τη μεγαλύτερη μείωση της δημοτικότητάς τους ήταν τα Opel Astra και Corsa με -65,6% και -72% αντίστοιχα.

Μελέτη από τον βρετανικό οργανισμό CompareTheMarket σχετικά με τη βαθμολογία δημοτικότητας των τύπων των αυτοκινήτων. Με βάση την εξέλιξη του αριθμού των αναζητήσεων στην Google μεταξύ 2010 και 2020.
Με πράσινο χρώμα οι αναζητήσεις με αύξηση του ποσοστού και με κόκκινο οι αναζητήσεις με μείωση
CompareTheMarket car types popularity ranking
Καθώς η τεχνολογία αλλάζει και ο κόσμος ενδιαφέρεται όλο και περισσότερο για το οικολογικό αποτύπωμα του ιδιωτικού μέσου μεταφοράς του, τα αποτελέσματα ήταν λίγο πολύ αναμενόμενα: Υβριδικά (+304%) και ηλεκτρικά (+182%). Με σφήνα στη δεύτερη θέση τα μοντέλα πόλης (+265,8%). Στον αντίποδα, ουραγοί ήταν τα MPV και τα σπόρτσκαρ με -16,8% και -22,7% αντίστοιχα.