Όταν η Porsche Cayenne προσπάθησε να γίνει κάμπριο!

Όταν η Porsche Cayenne προσπάθησε να γίνει κάμπριο!

Για τον εορτασμό της 20ης επετείου του SUV της, η Porsche δημοσίευσε εικόνες μιας πρωτότυπης και αρκετά ιδιαίτερης Cayenne κάμπριο που τελικά δεν μπήκε ποτέ σε παραγωγή.

Οι εικόνες της πρωτότυπης Porsche Cayenne κάμπριο πρώτης γενιάς βλέπουν για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας από τον κατασκευαστή ως μέρος του εορτασμού της 20ης επετείου του μοντέλου. Το αυτοκίνητο δεν είναι λειτουργικό και χρησιμοποιήθηκε από την Porsche ως ένα εργαστήριο εργονομικής εξέλιξης της Cayenne το 2002.

Μπορεί μια Cayenne κάμπριο να είναι κάτι ασυνήθιστο, όμως το ασύμμετρο πίσω μέρος του πρωτότυπου είναι ακόμη πιο αξιοπερίεργο. Ο λόγος πίσω από αυτή τη σχεδιαστική διαφωνία, είναι ότι προτάθηκαν δύο εκδοχές για το ντιζάιν του πίσω μέρους.  Η αριστερή πλευρά είναι επηρεασμένη από τη σχεδιαστική γλώσσα της Carrera GT ενώ δεξιά, συναντάμε επιρροές από την Panamera που κυκλοφόρησε επτά χρόνια μετά, το 2009.

Porsche Cayenne

Παράλληλα, η σχεδίαση της οροφής παραπέμπει σε Targa και όπως είναι φυσικό για χάρη της μετατροπής, οι δύο πίσω πόρτες αποτελούν παρελθόν.

Σύμφωνα με το εργοστάσιο, στόχος του πρότζεκτ ήταν να εξετάσει εάν μια Cayenne Targa θα εξακολουθούσε να είναι άνετη για τους πίσω επιβάτες. Όσο για την υφασμάτινη της οροφή, σχεδιάστηκε ένας παρόμοιος μηχανισμός με εκείνον που χρησιμοποιεί η σημερινή 911 Τarga, αλλά ποτέ δεν τοποθετήθηκε στο πρωτότυπο. Έτσι, το άνοιγμα και το κλείσιμο της οροφής έπρεπε να γίνει χειροκίνητα.

Τελικά, η Porsche αποφάσισε να μην προχωρήσει στην περαιτέρω εξέλιξη της ανοιχτής Cayenne καθώς έκρινε ότι το μοντέλο δεν θα έφερνε αρκετά κέρδη και δεν ταίριαζε σχεδιαστικά στην γκάμα της.

Porsche Cayenne

Από πλευράς του, ο νυν επικεφαλής σχεδίασης της μάρκας, Michael Mauer, ανέφερε σε δηλώσεις του ότι ένα κάμπριο SUV αποτελεί πρόκληση αισθητικά καθώς με την αφαίρεση της οροφής σε ένα αυτοκίνητο με τέτοιο όγκο προκύπτουν «παράξενα σχήματα».

Αξίζει να σημειώσουμε ότι στο παρελθόν η Porsche δεν έμεινε μόνο στην κάμπριο έκδοση της Cayenne αλλά εξέτασε και το ενδεχόμενο μιας κουπέ, μιας 7θέσιας και μιας έκδοσης με μακρύ μεταξόνιο που όμως ποτέ δεν υλοποιήθηκαν ούτε σε μορφή πρωτότυπου.

Ωστόσο, η ιδέα της κουπέ Cayenne επανεμφανίστηκε το 2010 και οδήγησε τελικά στο λανσάρισμα της Cayenne Coupé το 2019.

[Πηγή: Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube