Όμιλος Volkswagen
node/44205

Όμιλος Volkswagen, λιγότερα θερμικά και περισσότερα premium

Ο Όμιλος Volkswagen σκοπεύει να περικόψει έως και το 60% των μοντέλων με θερμικό κινητήρα για να επικεντρωθεί στα πιο κερδοφόρα, «premium» μοντέλα.

Ο Arno Antlitz, οικονομικός διευθυντής του γερμανικού γκρουπ, είπε στους Financial Times ότι ο Όμιλος Volkswagen θα καταργήσει σχεδόν το 60% των μοντέλων του που φορούν κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030. Ο στόχος είναι να πουλήσει μεν λιγότερα αυτοκίνητα, αλλά από την άλλη να προωθήσει τα μοντέλα υψηλότερης κλάσης και επομένως πιο κερδοφόρα.

Για τον Antlitz, η αύξηση του όγκου πωλήσεων δεν είναι πλέον αυτοσκοπός και είναι προτιμότερο ο όμιλος να εστιάσει σε μια πιο κερδοφόρα γκάμα. Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχει αυτό είναι να προσφέρει μεγαλύτερη αναλογία μοντέλων «high-end» ή «premium».

Μέχρι το 2030, ο Όμιλος Volkswagen αναμένεται να καταργήσει πάνω από 60 μοντέλα με θερμικό κινητήρα.

Πρέπει λοιπόν να γίνει κατανοητό ότι ο Όμιλος Volkswagen θα επικεντρωθεί στα «premium» ηλεκτρικά μοντέλα, μειώνοντας παράλληλα το χαρτοφυλάκιό του σε οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τα οποία για το γερμανικό γκρουπ και για την για την ευρωπαϊκή αγορά αριθμούν σήμερα περισσότερα από εκατό μοντέλα. Το νούμερο αυτό θα πρέπει επομένως να μειωθεί δραστικά μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Όμιλος Volkswagen

Είτε πρόκειται για τη μετάβαση στην κινητικότητα με ουδέτερο άνθρακα είτε για την πανδημία του κορωνοϊού είτε για τη σύγκρουση στην Ουκρανία, τα γεγονότα των δύο τελευταίων ετών έχουν αλλάξει ριζικά το βιομηχανικό και εμπορικό γίγνεσθαι στον κόσμο. Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν αποτελεί εξαίρεση και πρέπει να αναθεωρήσει τη συνολική προσέγγισή του. Η πιο προσοδοφόρα πώληση έρχεται να αντικαταστήσει την πώληση σε μεγάλα νούμερα.

Ομοίως, η βιομηχανική παραγωγή εκτός του εθνικού εδάφους του κατασκευαστή δεν είναι πλέον πανάκεια. Έτσι, κατασκευαστές, προμηθευτές και υπεργολάβοι αναδιοργανώνονται γύρω από περισσότερα τοπικά συστήματα παραγωγής, κυρίως για να ελαχιστοποιήσουν την εξάρτηση από την Ασία γενικά και την Κίνα ειδικότερα.

Όμιλος Volkswagen

Επομένως, η νέα φιλοσοφία που υιοθέτησε ο Όμιλος Volkswagen απηχεί εκείνη που ξεκίνησε ο Luca de Meo όταν ανέλαβε στην ηγεσία του Groupe Renault. Αλλά και την κατεύθυνση που πήραν φίρμες όπως η Volvo και η Mercedes-Benz. Μένει να δούμε τι αντίκτυπο θα έχει αυτό στη μέση τιμή των νέων αυτοκινήτων. Αν κρίνουμε από τους τιμοκαταλόγους και πώς αυτοί διαμορφώνονται τους τελευταίους 24 μήνες, ανέβηκε ήδη πολύ ψηλά για ένα μεγάλο μέρος της πελατείας που προέρχεται από τη «μεσαία τάξη».