node/35630

Νορβηγία: Έκρηξη πρατηρίου υδρογόνου, Toyota και Hyundai σε αναμονή

Είναι η πρώτη φορά, γι’ αυτό και προκαλεί αίσθηση: Ένας σταθμός υδρογόνου για αυτοκίνητα εξερράγη στη Νορβηγία. Η Toyota και η Hyundai, που είναι πρωταγωνιστές στο είδος, ανέστειλαν τις πωλήσεις των Mirai και Nexo, αντίστοιχα.

Δεν έχει συμβεί ποτέ στον τομέα της διανομής για αυτοκίνητα, αλλά θα μπορούσε να προκαλέσει κάποιους φόβους για τη χρήση του υδρογόνου, εν αναμονή των αποτελεσμάτων της έρευνας. Υπήρξε κάποιο ανθρώπινο λάθος ή το υδρογόνο είναι το μόνο υπεύθυνο γι’ αυτή την τεράστια έκρηξη που έγινε στη Νορβηγία, στην περιοχή της Sandvika, στις 10 Ιουνίου;

Ευτυχώς, δεν αναφέρθηκαν θάνατοι, αλλά κάμποσοι άνθρωποι μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με ελαφρά τραύματα λόγω των… αερόσακων! Πράγματι, η έκρηξη ήταν τέτοια που πυροδοτήθηκαν οι μηχανισμοί των αερόσακων σε αρκετές δεκάδες αυτοκίνητα. Και όποιοι βρέθηκαν μέσα στα αυτοκίνητά τους εκείνη τη στιγμή, τραυματίστηκαν ελαφρά.

Άμεσες συνέπειες
Αυτή η έκρηξη, η οποία θα καταχωριστεί σαφώς στην «ιστορία» του υδρογόνου, ώθησε ήδη την Toyota και τη Hyundai να σταματήσουν προσωρινά τις πωλήσεις των μοντέλων τους με κυψέλες καυσίμου. Επομένως, οι πωλήσεις των Mirai και Nexo αναστέλλονται προς το παρόν, εν αναμονή των συμπερασμάτων της έρευνας και επίσης, πιθανότατα, προκειμένου να βελτιωθεί περισσότερο η ασφάλεια αυτών των οχημάτων. Μην ξεχνάμε ότι ο κύριος κίνδυνος γι’ αυτά τα αυτοκίνητα παραμένει πάντα η έκρηξη λόγω του υδρογόνου, αερίου εξαιρετικά πτητικού και αποθηκευμένου υπό τεράστια πίεση, αρκετών εκατοντάδων bar.

norway

Ας μην ξεχνάμε ωστόσο, ότι ο κίνδυνος δεν είναι μηδενικός για τους άλλους κινητήρες. Ένα συμβατικό βενζινάδικο που διανέμει καύσιμα σε θερμικά οχήματα μπορεί κι αυτό υπό προϋποθέσεις να αναφλεγεί, ενώ έχουμε δει μπόλικα αυτοκίνητα με μπαταρίες να αναφλέγονται χωρίς λόγο. Πυρκαγιές που κάνουν το καθήκον των πυροσβεστών ιδιαίτερα περίπλοκο –η κατάσβεση μιας πυρκαγιάς που οφείλεται σε μπαταρίες λιθίου είναι σημαντικά πιο περίπλοκη από μια συμβατική φωτιά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο υδρογονοκίνητο Toyota Mirai

Ωστόσο, η παράμετρος «έκρηξη» για το υδρογόνο εγείρει προφανώς σημαντικά ζητήματα ασφάλειας.

Ασφάλεια
Τα αυτοκίνητα υδρογόνου διαθέτουν δεξαμενές αποθήκευσης που πιστοποιούνται υπό αυστηρές προδιαγραφές και συνθήκες. Είναι αλεξίσφαιρες και δοκιμάζονται σε φωτιά και σύγκρουση. Σε περίπτωση σφοδρής πρόσκρουσης, η δεξαμενή οφείλει να διατρηθεί με πολύ ειδικό τρόπο, έτσι ώστε να αποφευχθεί η μεγάλη εγκοπή και η έκρηξη. Πιστοποιούνται δε για αρκετούς κύκλους πλήρωσης (2.000 ή και περισσότερους) και πρέπει να ελέγχονται κατά την περίοδο και μέχρι την ημερομηνία λήξης τους -στα 15 χρόνια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Hyundai Nexo FCEV

Κατά τη πλήρωση της δεξαμενής, η διαδικασία είναι προφανώς πιο πολύπλοκη από ό,τι για ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Το σύστημα πλήρωσης υπολογίζει (κατά κανόνα) την ταχύτητα πλήρωσης και προειδοποιεί τον οδηγό όταν το «ρουξούνι» μπορεί να ξεκλειδωθεί. Σε ορισμένα αυτοκίνητα δεν είναι καν δυνατή η εκκίνηση αν δεν έχεις κάνει τη διαδικασία σωστά και ειδικά εάν το ρουξούνι δεν είναι ξεκλειδωμένο. Το κύκλωμα πλήρωσης περιλαμβάνει μια βαλβίδα αντεπιστροφής και η μεταφορά υδρογόνου γίνεται μόνο μεταξύ του σταθμού και της δεξαμενής σε ένα κύκλωμα μόνο σε υψηλή πίεση.

node/39731

Peugeot e-208: Το ταχύτερο ηλεκτρικό στην κατηγορία του σε αγώνα 300 km

Διάκριση σε έναν πρωτότυπο αλλά και δύσκολο αγώνα που έγινε στη Λιθουανία. 

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Peugeot e-208: Το ταχύτερο ηλεκτρικό στην κατηγορία του σε αγώνα 300 km

Το PEUGEOT e-208  αναδείχθηκε το γρηγορότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε αγώνα 300 χιλιομέτρων που πραγματοποιήθηκε στη Λιθουανία για 6η συνεχή χρονιά. Η αυτονομία και η χαμηλή κατανάλωση της μπαταρίας του το έκαναν να ξεχωρίσει, ενώ το πλήρωμα που το οδήγησε αναδείχθηκε επίσης, το γρηγορότερο πλήρωμα στη συγκεκριμένη κατηγορία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot e-208

Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την ικανότητα του πληρώματος οδήγησαν στην κατάκτηση ενός εξαιρετικού αποτελέσματος, ενώ η πρώτη θέση κατακτήθηκε με άνεση στον ετήσιο αγώνα «Ignitis ON: get to know Lithuania».  Σύμφωνα με τη διαδικασία, τα 22 αυτοκίνητα που συμμετείχαν χωρίστηκαν σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας τους: έως 50 kWh και άνω των 50 kWh. Οι ανταγωνιστές της πρώτης κατηγορίας έπρεπε να καλύψουν- χωρίς φόρτιση- απόσταση 300 χλμ, ενώ της δεύτερης κατηγορίας, απόσταση 500 χλμ με τους ίδιους όρους. Το Peugeot e-208 επικράτησε όλων των ανταγωνιστών του στην πρώτη κατηγορία, ενώ αντίστοιχα, το Porsche Taycan στην κατηγορία άνω των 50 kWh.

Οι προσδοκίες επαληθεύθηκαν
Πριν την έναρξη του αγώνα, δόθηκε σε κάθε πλήρωμα μια λίστα με διάφορα σημεία ενδιαφέροντος στη Λιθουανία. Κάθε πλήρωμα δημιούργησε τη δική του διαδρομή, η οποία έπρεπε να περάσει από τουλάχιστον 3 σημεία ενδιαφέροντος. Η ομάδα του Peugeot e-208, με πλήρωμα τους Vitoldas Milius και Aidas Bubinas, κάλυψε σχεδόν ολόκληρη την απόσταση των 305 χλμ με τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα. Το Peugeot e-208 οδήγησε 305 χλμ σε 3 ώρες και 59 λεπτά, σημειώνοντας κατά 4 λεπτά καλύτερο χρόνο από το δεύτερο αντίπαλο.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ όλα τα μοντέλα της Peugeot - τιμές, προσφορές, τεχνικά χαρακτηριστικά

Το Peugeot e-208 πέτυχε σε μη αστικές συνθήκες (αγροτικούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους) κατά μέσο όρο 13,6kWh/ 100km, κατανάλωση σχεδόν ίδια με εκείνη που υποδεικνύουν οι δοκιμές WLTP (13,3kWh/ 100km) για συνθήκες πόλης. Παρά το γεγονός οτι τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποκαλύπτονται κυρίως σε αστικές συνθήκες, το e-208 κατάφερε να ξεχωρίσει για τις επιδόσεις και την οικονομία του, ακόμη και έξω από τον αστικό κύκλο.

[Πηγή: Peugeot]
 

node/39728

Το Toyota GR Yaris κάνει δοκιμές στο Goodwood [video]

Ενόψει του φεστιβάλ ο Kris Meeke οδηγεί στο όριο το αυτοκίνητο. 

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το Toyota GR Yaris κάνει δοκιμές στο Goodwood [video]

Η ναυαρχίδα της γκάμας του νέου Yaris εξελίχθηκε σε συνεργασία με τις Gazoo Racing και Tommi Mäkinen Racing ως μοντέλο για ομολογκασιόν για το επόμενο αγωνιστικό της Toyota, κεφαλαιοποιώντας την εμπειρία που έχουν αποκτήσει από τη συμμετοχή τους στο WRC (τίτλος κατασκευαστών το 2018, τίτλος οδηγών 2019 με τον Ott Tänak).

Κάτω από το καπό του GR Yaris βρίσκεται ο ισχυρότερος 3κύλινδρος κινητήρας παραγωγής με χωρητικότητα 1.618 cc, 12 βαλβίδες, single scroll turbo και τεχνολογία απευθείας από τους αγώνες, ο οποίος αποδίδει 261 PS και 360 Nm ροπής.  Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων και του νέου συστήματος τετρακίνησης GR-Four.

Σύμφωνα με την Toyota, το σύστημα επιτρέπει -θεωρητικά- κατανομή ροπής από 100:0 έως 0:100 (εμπρός/πίσω) κάτι που εν μέρει οφείλεται και στο ότι έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με μηχανική ολίσθηση μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών. Ο οδηγός μπορεί επίσης να επεμβαίνει στην λειτουργία του συστήματος: Στη λειτουργία Normal η βασική κατανομή ροπής είναι 60:40, στο πρόγραμμα Sport 30:70 και στο Track 50:50, προκειμένου η συμπεριφορά του αυτοκινήτου να είναι η βέλτιστη ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.

Η Toyota ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε κάτω από 5,5" και τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 230 km/h.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, της προετοιμασίας για το Goodwood SpeedWeek (16-18 Οκτωβρίου 2020), η Toyota επιστράτευσε τον Kris Meeke για να δοκιμάσει εκεί το αυτοκίνητο και βέβαια φρόντισε να μας δώσει και το ανάλογο βίντεο.