node/35630

Νορβηγία: Έκρηξη πρατηρίου υδρογόνου, Toyota και Hyundai σε αναμονή

Είναι η πρώτη φορά, γι’ αυτό και προκαλεί αίσθηση: Ένας σταθμός υδρογόνου για αυτοκίνητα εξερράγη στη Νορβηγία. Η Toyota και η Hyundai, που είναι πρωταγωνιστές στο είδος, ανέστειλαν τις πωλήσεις των Mirai και Nexo, αντίστοιχα.

Δεν έχει συμβεί ποτέ στον τομέα της διανομής για αυτοκίνητα, αλλά θα μπορούσε να προκαλέσει κάποιους φόβους για τη χρήση του υδρογόνου, εν αναμονή των αποτελεσμάτων της έρευνας. Υπήρξε κάποιο ανθρώπινο λάθος ή το υδρογόνο είναι το μόνο υπεύθυνο γι’ αυτή την τεράστια έκρηξη που έγινε στη Νορβηγία, στην περιοχή της Sandvika, στις 10 Ιουνίου;

Ευτυχώς, δεν αναφέρθηκαν θάνατοι, αλλά κάμποσοι άνθρωποι μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με ελαφρά τραύματα λόγω των… αερόσακων! Πράγματι, η έκρηξη ήταν τέτοια που πυροδοτήθηκαν οι μηχανισμοί των αερόσακων σε αρκετές δεκάδες αυτοκίνητα. Και όποιοι βρέθηκαν μέσα στα αυτοκίνητά τους εκείνη τη στιγμή, τραυματίστηκαν ελαφρά.

Άμεσες συνέπειες
Αυτή η έκρηξη, η οποία θα καταχωριστεί σαφώς στην «ιστορία» του υδρογόνου, ώθησε ήδη την Toyota και τη Hyundai να σταματήσουν προσωρινά τις πωλήσεις των μοντέλων τους με κυψέλες καυσίμου. Επομένως, οι πωλήσεις των Mirai και Nexo αναστέλλονται προς το παρόν, εν αναμονή των συμπερασμάτων της έρευνας και επίσης, πιθανότατα, προκειμένου να βελτιωθεί περισσότερο η ασφάλεια αυτών των οχημάτων. Μην ξεχνάμε ότι ο κύριος κίνδυνος γι’ αυτά τα αυτοκίνητα παραμένει πάντα η έκρηξη λόγω του υδρογόνου, αερίου εξαιρετικά πτητικού και αποθηκευμένου υπό τεράστια πίεση, αρκετών εκατοντάδων bar.

norway

Ας μην ξεχνάμε ωστόσο, ότι ο κίνδυνος δεν είναι μηδενικός για τους άλλους κινητήρες. Ένα συμβατικό βενζινάδικο που διανέμει καύσιμα σε θερμικά οχήματα μπορεί κι αυτό υπό προϋποθέσεις να αναφλεγεί, ενώ έχουμε δει μπόλικα αυτοκίνητα με μπαταρίες να αναφλέγονται χωρίς λόγο. Πυρκαγιές που κάνουν το καθήκον των πυροσβεστών ιδιαίτερα περίπλοκο –η κατάσβεση μιας πυρκαγιάς που οφείλεται σε μπαταρίες λιθίου είναι σημαντικά πιο περίπλοκη από μια συμβατική φωτιά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο υδρογονοκίνητο Toyota Mirai

Ωστόσο, η παράμετρος «έκρηξη» για το υδρογόνο εγείρει προφανώς σημαντικά ζητήματα ασφάλειας.

Ασφάλεια
Τα αυτοκίνητα υδρογόνου διαθέτουν δεξαμενές αποθήκευσης που πιστοποιούνται υπό αυστηρές προδιαγραφές και συνθήκες. Είναι αλεξίσφαιρες και δοκιμάζονται σε φωτιά και σύγκρουση. Σε περίπτωση σφοδρής πρόσκρουσης, η δεξαμενή οφείλει να διατρηθεί με πολύ ειδικό τρόπο, έτσι ώστε να αποφευχθεί η μεγάλη εγκοπή και η έκρηξη. Πιστοποιούνται δε για αρκετούς κύκλους πλήρωσης (2.000 ή και περισσότερους) και πρέπει να ελέγχονται κατά την περίοδο και μέχρι την ημερομηνία λήξης τους -στα 15 χρόνια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Hyundai Nexo FCEV

Κατά τη πλήρωση της δεξαμενής, η διαδικασία είναι προφανώς πιο πολύπλοκη από ό,τι για ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Το σύστημα πλήρωσης υπολογίζει (κατά κανόνα) την ταχύτητα πλήρωσης και προειδοποιεί τον οδηγό όταν το «ρουξούνι» μπορεί να ξεκλειδωθεί. Σε ορισμένα αυτοκίνητα δεν είναι καν δυνατή η εκκίνηση αν δεν έχεις κάνει τη διαδικασία σωστά και ειδικά εάν το ρουξούνι δεν είναι ξεκλειδωμένο. Το κύκλωμα πλήρωσης περιλαμβάνει μια βαλβίδα αντεπιστροφής και η μεταφορά υδρογόνου γίνεται μόνο μεταξύ του σταθμού και της δεξαμενής σε ένα κύκλωμα μόνο σε υψηλή πίεση.

node/40235

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

Παραποίησε και χρησιμοποίησε χωρίς την άδεια της Ferrari, αυτοκίνητά της σε επίδειξη μόδας. 

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

O Ελβετός σχεδιαστής μόδας, Philipp Plein, καλείται με δικαστική απόφαση να πληρώσει αποζημίωση ύψους €300.000 στη Ferrari, αλλά και €25.000 για αμοιβή δικηγόρων, καθώς δικαστήριο του Μιλάνο έκρινε ότι παρατύπως χρησιμοποίησε αυτοκίνητα της ιταλικής φίρμας σε επίδειξη μόδας. 

Ο Philipp Plein πραγματοποίησε το 2017 μια επίδειξη μόδας στα... εφέ της οποίας συμπεριέλαβε αρκετά supercars και μοτοσικλέτες, στα οποία για να τα κάνει πιο εντυπωσιακά τοποθέτησε φώτα LED, αλλοιώνοντας ουσιαστικά την εικόνα των οχημάτων.

Επιπλέον, όπως αναφέρεται στην αγωγή της Ferrari, ο σχεδιαστής μόδας χρησιμοποίησε τα αυτοκίνητα της εταιρείας χωρίς την άδειά της για διαφημιστικούς λόγους και για να προμοτάρει τις δημιουργίες του. 

Με βάση την απόφαση ο Plein υποχρεούται να αφαιρέσει από τον ιστότοπό του αλλά και από όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλες τις φωτογραφίες και τα βίντεο στα οποία μπορεί να εμφανίζεται αυτοκίνητο ή το σήμα της Ferrari του, απειλούμενος με πρόστιμο €10.000 για κάθε φωτογραφία ή βίντεο που θα εμφανίζεται μετά την έκδοση της απόφασης. 

Η απόφαση για τις φωτογραφίες και τα βίντεο είναι άμεσα εκτελεστή, παρόλο που ο Plein άσκησε έφεση η οποία θα εκδικαστεί την άνοιξη του 2021. 

node/40232

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η κοινή εταιρεία Stellantis που θα δημιουργηθεί θα είναι η 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η Fiat Chrysler και η PSA αναμένεται να πάρουν την οριστική έγκριση της ΕΕ για τη συγχώνευσή τους ύψους €38 δις, μια κίνηση που θα δημιουργήσει την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. 

Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισημοποιήσει τη δημιουργία της Stellantis, ενός ομίλου που προβλέπεται να αποκομήσει τεράστια κέρδη από κοινά δίκτυα πωλήσεων σε ΗΠΑ και Ευρώπη, ενώ τα σχέδια προβλέπουν και ευρεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Κϊνα και στη Γηραία Ήπειρο. 

Η συγχώνευση ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους και θα ενώσει μάρκες όπως οι FΙΑΤ, Jeep, Dodge, Ram και Maserati με τις Peugeot, Opel και DS - ενώ στοχεύει σε ετήσιες περικοπές κόστους € 5 δις χωρίς να κλείσει εργοστάσια.

Για να μετριάσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες της ΕΕ, η PSA προσφέρθηκε να ενισχύσει την ιαπωνική αντίπαλη Toyota Motor Corp, με την οποία έχει μια κοινή επιχείρηση van, αυξάνοντας την παραγωγή και πωλώντας τα φορτηγά σε τιμή κόστους.

Η FCA και η PSA θα επιτρέψουν επίσης στους αντιπροσώπους τους σε ορισμένες πόλεις να επισκευάσουν ανταγωνιστικές μάρκες.

FCA και PSA δήλωσαν ότι ελπίζουν να ολοκληρώσουν τη συγχώνευση το πρώτο τρίμηνο του 2021. Μόλις τον περασμένο μήνα, η FCA και η PSA αναδιάρθρωσαν τους όρους της συμφωνίας τους για να εξοικονομήσουν χρήματα και αύξησαν τη στοχευμένη εξοικονόμηση κόστους λόγω της οικονομικής κρίσης λόγω του κορωνοϊού.

Οι εταιρείες δήλωσαν ότι περίπου το 40% της εξοικονόμησης θα προέλθει από έξοδα που σχετίζονται με προϊόντα, 40% από αγορές και 20% από άλλους τομείς, όπως μάρκετινγκ, πληροφορική και logistics.