node/35630

Νορβηγία: Έκρηξη πρατηρίου υδρογόνου, Toyota και Hyundai σε αναμονή

Είναι η πρώτη φορά, γι’ αυτό και προκαλεί αίσθηση: Ένας σταθμός υδρογόνου για αυτοκίνητα εξερράγη στη Νορβηγία. Η Toyota και η Hyundai, που είναι πρωταγωνιστές στο είδος, ανέστειλαν τις πωλήσεις των Mirai και Nexo, αντίστοιχα.

Δεν έχει συμβεί ποτέ στον τομέα της διανομής για αυτοκίνητα, αλλά θα μπορούσε να προκαλέσει κάποιους φόβους για τη χρήση του υδρογόνου, εν αναμονή των αποτελεσμάτων της έρευνας. Υπήρξε κάποιο ανθρώπινο λάθος ή το υδρογόνο είναι το μόνο υπεύθυνο γι’ αυτή την τεράστια έκρηξη που έγινε στη Νορβηγία, στην περιοχή της Sandvika, στις 10 Ιουνίου;

Ευτυχώς, δεν αναφέρθηκαν θάνατοι, αλλά κάμποσοι άνθρωποι μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με ελαφρά τραύματα λόγω των… αερόσακων! Πράγματι, η έκρηξη ήταν τέτοια που πυροδοτήθηκαν οι μηχανισμοί των αερόσακων σε αρκετές δεκάδες αυτοκίνητα. Και όποιοι βρέθηκαν μέσα στα αυτοκίνητά τους εκείνη τη στιγμή, τραυματίστηκαν ελαφρά.

Άμεσες συνέπειες
Αυτή η έκρηξη, η οποία θα καταχωριστεί σαφώς στην «ιστορία» του υδρογόνου, ώθησε ήδη την Toyota και τη Hyundai να σταματήσουν προσωρινά τις πωλήσεις των μοντέλων τους με κυψέλες καυσίμου. Επομένως, οι πωλήσεις των Mirai και Nexo αναστέλλονται προς το παρόν, εν αναμονή των συμπερασμάτων της έρευνας και επίσης, πιθανότατα, προκειμένου να βελτιωθεί περισσότερο η ασφάλεια αυτών των οχημάτων. Μην ξεχνάμε ότι ο κύριος κίνδυνος γι’ αυτά τα αυτοκίνητα παραμένει πάντα η έκρηξη λόγω του υδρογόνου, αερίου εξαιρετικά πτητικού και αποθηκευμένου υπό τεράστια πίεση, αρκετών εκατοντάδων bar.

norway

Ας μην ξεχνάμε ωστόσο, ότι ο κίνδυνος δεν είναι μηδενικός για τους άλλους κινητήρες. Ένα συμβατικό βενζινάδικο που διανέμει καύσιμα σε θερμικά οχήματα μπορεί κι αυτό υπό προϋποθέσεις να αναφλεγεί, ενώ έχουμε δει μπόλικα αυτοκίνητα με μπαταρίες να αναφλέγονται χωρίς λόγο. Πυρκαγιές που κάνουν το καθήκον των πυροσβεστών ιδιαίτερα περίπλοκο –η κατάσβεση μιας πυρκαγιάς που οφείλεται σε μπαταρίες λιθίου είναι σημαντικά πιο περίπλοκη από μια συμβατική φωτιά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο υδρογονοκίνητο Toyota Mirai

Ωστόσο, η παράμετρος «έκρηξη» για το υδρογόνο εγείρει προφανώς σημαντικά ζητήματα ασφάλειας.

Ασφάλεια
Τα αυτοκίνητα υδρογόνου διαθέτουν δεξαμενές αποθήκευσης που πιστοποιούνται υπό αυστηρές προδιαγραφές και συνθήκες. Είναι αλεξίσφαιρες και δοκιμάζονται σε φωτιά και σύγκρουση. Σε περίπτωση σφοδρής πρόσκρουσης, η δεξαμενή οφείλει να διατρηθεί με πολύ ειδικό τρόπο, έτσι ώστε να αποφευχθεί η μεγάλη εγκοπή και η έκρηξη. Πιστοποιούνται δε για αρκετούς κύκλους πλήρωσης (2.000 ή και περισσότερους) και πρέπει να ελέγχονται κατά την περίοδο και μέχρι την ημερομηνία λήξης τους -στα 15 χρόνια.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Hyundai Nexo FCEV

Κατά τη πλήρωση της δεξαμενής, η διαδικασία είναι προφανώς πιο πολύπλοκη από ό,τι για ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Το σύστημα πλήρωσης υπολογίζει (κατά κανόνα) την ταχύτητα πλήρωσης και προειδοποιεί τον οδηγό όταν το «ρουξούνι» μπορεί να ξεκλειδωθεί. Σε ορισμένα αυτοκίνητα δεν είναι καν δυνατή η εκκίνηση αν δεν έχεις κάνει τη διαδικασία σωστά και ειδικά εάν το ρουξούνι δεν είναι ξεκλειδωμένο. Το κύκλωμα πλήρωσης περιλαμβάνει μια βαλβίδα αντεπιστροφής και η μεταφορά υδρογόνου γίνεται μόνο μεταξύ του σταθμού και της δεξαμενής σε ένα κύκλωμα μόνο σε υψηλή πίεση.

node/39113

Alpine: Πιθανό να εξελιχθεί σε ηλεκτρική φίρμα

Ο εξηλεκτρισμός της Alpine είναι ένα από τα επικρατέστερα σενάρια που εξετάζονται για το μέλλον της.

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Alpine: Πιθανό να εξελιχθεί σε ηλεκτρική φίρμα

Σύμφωνα με πληροφορίες του βρετανικού Autocar, η Alpine ίσως εξελιχθεί σε μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα πλαίσια της αναδιάρθωσης της μητρικής Renault.

Το σχέδιο που ανακοίνωσε σήμερα η Renault προβλέπει μείωση παραγωγής, οικονομίες κλίμακος και κόψιμο 15.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως. Από τις περικοπές δεν θα γλιτώσει και το εργοστάσιο της Renault στο Dieppe το οποίο αναμένεται να κλείσει μετά το τέλος της παραγωγής της Alpine A110. Υπό αυτό το κλίμα και δεδομένου ότι η γαλλική φίρμα έχει σκοπό να επενδύσει στην ηλεκτροκίνηση, είναι πολύ πιθανό να δούμε και εξηλεκτρισμό της Alpine.

Όταν ρωτήθηκε για την Alpine, ο πρόεδρος της Renault, Jean-Dominique Senard δήλωσε: «Ξεκάθαρα, η Alpine είναι μια όμορφη μάρκα και θα πρέπει να εξετάσουμε πάρα πολύ σοβαρά το μέλλον της για να δούμε πώς μπορεί να προσθέσει αξία στον όμιλο». Ο ισχυρός άντρας της Renault παραδέχθηκε πως δεν γίνεται να συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση λέγοντας πως το εργοστάσιο στο Dieppe δεν παράγει αρκετά αυτοκίνητα ώστε να παραμείνει βιώσιμο.

Ο Laurens Van Acker, υπεύθυνος σχεδιασμού της Renault, δήλωσε: «Είναι αναπόφευκτο πως θα εξηλεκτρίσουμε την Alpine. Δεν το κάνουμε μόνο για να ικανοποιήσουμε τους κανονισμούς ρύπων. Οι προσδοκίες των ανθρώπων θα αλλάξουν και θα μας σπρώξουν προς αυτή την κατεύθυνση». Η μετατροπή της Alpine σε μάρκα με ηλεκτρικά σπορ μοντέλα είναι ένα σενάριο που επιβεβαιώνεται και από πηγές στο εσωτερικό του Renault Group. Μια τέτοια εξέλιξη θα επέτρεπε στη Renault να χρησιμοποιήσει τα ηλεκτρικά Alpine ως πλατφόρμες επίδειξης της τεχνολογίας της και να ανταγωνιστεί premium άλλους premium κατασκευαστές.

Η τελική απόφαση για το μέλλον της Alpine θα παρθεί από το νέο CEO, Luca de Meo, ο οποίος θα αναλάβει καθήκοντα από τον ερχόμενο Ιούλιο.

[Πηγή: Autocar]

TAGS
node/39111
Volkswagen Golf Cabriolet Mk.3

Στη Γερμανία, η Volkswagen ανακαλεί τα Golf… Mk.3!

Οι ανακλήσεις για προβληματικούς αερόσακους είναι συχνές αλλά αφορούν πρόσφατα μοντέλα. Η VW όμως έκανε ανάκληση για αερόσακους σε Passat και Golf, κατασκευής 1997-1999!

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Στη Γερμανία, η Volkswagen ανακαλεί τα Golf… Mk.3!

Tα τελευταία χρόνια, έγιναν πολλές ανακλήσεις για προβλήματα αερόσακων,  με την εταιρεία Takata να βρίσκεται αδιαφιλονίκητα στην πρώτη θέση. Οι ελαττωματικοί αερόσακοί της είχαν αποτέλεσμα εκατομμύρια αυτοκίνητα να περάσουν από τα συνεργεία διαφόρων κατασκευαστών. Σε κάθε περίπτωση, ο λογαριασμός πέφτει ως πέλεκυς, τόσο στις αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και στους προμηθευτές εξοπλισμού. Όλες αυτές οι ανακλήσεις όμως είχαν (και έχουν) έναν κοινό τόπο: Αφορούν πρόσφατα οχήματα.

Το αντίθετο δηλαδή της μίνι ανάκλησης που πραγματοποιήθηκε από τη Volkswagen στη Γερμανία. Η KBA (Ομοσπονδιακή Αρχή Οδικών Μεταφορών) αποκάλυψε προβλήματα που εντοπίστηκαν σε παλιά Golf και Passat, στα οποία ο αερόσακος θα μπορούσε να ενεργοποιηθεί αναίτια.

Έτσι 4.100 αυτοκίνητα, Golf Mk.3 Cabriolet και Passat, κατασκευής μεταξύ 1997 και 1999 ανακλήθηκαν, εκ των οποίων τα 3.200 στη Γερμανία. Προφανώς, η όλη δυσκολία της ανάκλησης είναι ο Γερμανός κατασκευαστής να εντοπίσει τους ιδιοκτήτες που λογικά κάθε αυτοκίνητο, αν ζει ακόμη, θα έχει αλλάξει μπόλικους. 

Η KBA έδωσε στη δημοσιότητα το θέμα και οι ιδιοκτήτες καλούνται να επικοινωνήσουν με έναν αντιπρόσωπο της Volkswagen. Η αποκατάσταση μιας ελαττωματικής στεγανοποίησης θα διασφαλίσει το σωστό φούσκωμα του αερόσακου μόνο σε περίπτωση ατυχήματος.