node/33125

Nio: Ο ανταγωνιστής της Tesla ισχυροποιείται

Ανταγωνιστής της Tesla στην premium κατηγορία, η κινεζική start-up Nio συνεχίζει να αναπτύσσει το δίκτυο ανταλλαγής των μπαταριών της στην Κίνα, όπου ανακοίνωσε ότι πούλησε περισσότερα από 1.500 EV τον Οκτώβριο.

Αργά αλλά σταθερά, η Nio βρίσκει τη θέση της σε μια αγορά αυτοκινήτων, των οποίων οι ηλεκτρικές προοπτικές είναι τεράστιες. Με λανσάρισμα τον περασμένο Ιούνιο, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κατασκευαστή, ένα SUV με το όνομα ES8, ταξινομήθηκε σε 1.573 κομμάτια κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου, καταγράφοντας συνολικά 4.941 πωλήσεις από την έναρξη της εμπορικής καριέρας του. Μέχρι το τέλος του έτους, η Nio εκτιμά ότι θα πουλήσει 10.000 ES8, με μηνιαίο ρυθμό πωλήσεων περίπου 2.500 μονάδων για τους τελευταίους δύο μήνες του έτους. Ανάπτυξη που κρίνεται απαραίτητη για να αγγίξει την κερδοφορία. Το τρίτο 3μηνο, η Nio σημείωσε καθαρές απώλειες 2,81 δισ. γουάν, ποσό που ισοδυναμεί με 354 εκατομμύρια ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Η NextEV αποκαλύπτει το ηλεκτρικό Nio EP9 των 1.360 PS [video]

Αμιγώς ηλεκτρικό 7θέσιο SUV, το Nio ES8 βρίσκεται σε άμεσο ανταγωνισμό με το Tesla Model X. Κινούμενο από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες των 240 kW που τροφοδοτούνται από μια συστοιχία μπαταριών 70kWh, το ES8 μπορεί να διανύσει 350 km με μία μόνο φόρτιση. Η μπαταρία του είναι σημαντικά μικρότερη από αυτή των 100kWh που ανακοίνωσε η Tesla για το Model X, αλλά το Nio έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα: Την τιμή του!

Nio ES8

Στην κινεζική αγορά πωλείται έναντι 448.000 γουάν (€56.500), ον δύο φορές φθηνότερο από το Model Χ. Βαριά φορολογημένο στο τελωνείο, το καλιφορνέζικο ηλεκτρικό SUV ξεπερνά τις 900.000 γουάν ή τα €113.000 € στην κινεζική αγορά.

Ανταλλαγή μπαταριών: 18 επιχειρησιακοί σταθμοί
Ενώ οι κατασκευαστές όπως η Tesla ή η Renault, που είχαν δοκιμάσει το σύστημα αυτό για λίγο, εγκατέλειψαν την ιδέα του δικτύου ανταλλαγής μπαταριών, η Nio επιμένει να το προσυπογράφει. Ύστερα από την εγκαίνια του πρώτου κέντρου πριν από λίγες εβδομάδες, ο κατασκευαστής έχει τώρα 18 επιχειρησιακούς σταθμούς σε ολόκληρη την Κίνα. Βρίσκονται κατά μήκος της εθνικής οδού G4 σε ένα «διάδρομο» 2.000 km που μπορεί εύκολα να συνδέσει πολλές μεγάλες κινεζικές πόλεις, όπως το Zhengzhou, το Wuhan, το Changsha ή την Καντόνα. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι κάθε τέτοιος σταθμός υποκαθιστά το σταθμό φόρτισης. Έτσι, αντί να σταματήσει ο χρήστης να φορτίσει το όχημά του σε καθορισμένους σταθμούς φόρτισης, ανταλλάσσει απλώς τη συστοιχία μπαταριών. Μια διαδικασία που διαρκεί λίγα λεπτά για μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία αντί για τα 30-40 λεπτά που χρειάζεται για γρήγορη φόρτιση.

Nio ES8

Ένα δίκτυο που θα συνεχίσει να επεκτείνεται τους επόμενους μήνες, καθώς ο κατασκευαστής επιθυμεί να αναπτύξει συνολικά 1.100 σταθμούς μέχρι το 2020 σε όλη την κινεζική επικράτεια. Δίκτυο που θα υποστηρίξει την ανάπτυξη του ES8, αλλά και του ES6, ενός ηλεκτρικού SUV πιο προσανατολισμένου στη «μαζική αγορά» που έχει προγραμματιστεί να λανσαριστεί στις αρχές του 2019.

Nio ES8

node/39105

Συνεργασία VW-Ford και με τη βούλα

Το ΔΣ της VW έδωσε το «πράσινο φως» και πλέον η συνεργασία των δύο εταιρειών είναι γεγονός - Σε ποιους τομείς θα συνεργαστούν.

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Συνεργασία VW-Ford και με τη βούλα

Ένα χρόνο περίπου πριν, η VW και η Ford είχαν ανακοινώσει ότι προτίθενται να συνεργαστούν και να χαράξουν μια κοινή πορεία στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της αυτόνομης οδήγησης αλλά και στα επαγγελματικά οχήματα. 
Πλέον αυτή η πρόθεση μετουσιώνεται σε πράξη, καθώς το ΔΣ της VW ενέκρινε τα βασικά σημεία της συμφωνίας που θα ανοίξει νέους ορίζοντες και στις δύο μεγάλες εταιρείες. 

ΜΕΒ

Βασικότερο σημείο της συμφωνίας είναι ότι η VW θα παραχωρήσει στη Ford το δικαίωμα χρήσης της πλατφόρμας ΜΕΒ για τα ηλεκτρικά οχήματα. Στην πλατφόρμα αυτή που βασίζεται το ID.3 της VW θα «πατήσει» και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Ford που θα διατίθεται στην Ευρώπη. 
Από την πλευρά της η Ford θα δώσει στη VW ένα μεσαίου μεγέθους pick-up που θα ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία της Ford στην κατηγορία (που είναι σημαντικότατη) και το οποίο βέβαια θα κυκλοφορήσει με τα σήματα της VW.
Τέλος, στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, οι δύο εταιρείες θα εξελίξουν από κοινού ανάλογη τεχνολογία μέσω της Argo AI, εταιρείας που η Ford χρησιμοποιεί ήδη για το σκοπό αυτό. 
 

node/39102

Drag Race: BMW M8 Competition εναντίον S1000RR [video]

Το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής της BMW σε μια κόντρα με το ισχυρότερο δίκυκλο της βαυαρικής φίρμας.

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Drag Race: BMW M8 Competition εναντίον S1000RR [video]

Το αυστραλέζικο CarExpert οργάνωσε μια αντισυμβατική κόντρα μεταξύ αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας, θέλοντας να διαπιστώσει πόση διαφορά έχουν στις επιδόσεις δύο κορυφαία μοντέλα του ίδιου κατασκευαστή - η BMW M8 Competition και η BMW S1000RR!

H M8 Competition είναι το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής της BMW με 625 PS και 750 Nm από τον twin-turbo V8 4,4 λίτρων. Όλη αυτή η δύναμη μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου Steptronic 8 σχέσεων, επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,2" και τελική ταχύτητα έως 305 km/h.

Αντίστοιχα, στον κόσμο των δύο τροχών, η S1000RR είναι η ισχυρότερη πρόταση από τη βαυαρική φίρμα με τον τετρακύλινδρο κινητήρα 999 cc να αποδίδει 207 PS και 113 Nm. Το χαμηλό βάρος των 193,3 kg επιτρέπει επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 2,6" και τελική ταχύτητα 303 km/h σε ιδανικές συνθήκες. 

Συνοψίζοντας, το αυτοκίνητο έχει το πλεονέκτημα της τετρακίνησης (ειδικά σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης), ενώ το δίκυκλο έχει το πλεονέκτημα της ασυναγώνιστης αναλογίας kg/hp. Μπορεί λοιπόν στα χαρτιά η διαφορά να είναι χαοτική, όμως σε πραγματικές συνθήκες τα δεδομένα μπορεί να αλλάξουν.

Εκτός από το drag race, οι Αυστραλοί υπέβαλαν τα δύο οχήματα σε μια σειρά από ενδιαφέρουσες δοκιμασίες όπως sound check, μετρήσεις επιτάχυνσης και φρένων. Πριν σας αφήσουμε να δείτε το βίντεο, να πούμε πως τα δύο μοντέλα έχουν τεράστια διαφορά στην τιμή, καθώς η M8 Competition κοστίζει στην Αυστραλία $352.900 (€211.655) ενώ η S1000RR ξεκινά από τα $30.990 (€18.585).

[Πηγή: CarExpert]