node/39015

Niki Lauda: Ενας χρόνος από το θάνατό του

«Εφυγε» στις 20 Μαΐου του 2019 μετά από μακρά νοσηλεία.

Στις 20 Μαΐου του 2019 η καρδιά του Niki Lauda που νοσηλευόταν στον Πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Ζυρίχης, σταμάτησε να χτυπά. Ο κόσμος της F1 σίγουρα έμεινε πιο φτωχός, αλλά ταυτόχρονα και πολύ «πλούσιος», καθώς η παρακαταθήκη που άφησε πίσω του ο Αυστριακός είναι τεράστια.

Ο θρυλικός Αυστριακός πιλότος και μια από τις πιο δημοφιλείς προσωπικότητες αλλά και εμβληματικές φιγούρες στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 με τη Ferrari το 1975 και το 1977 και με τη McLaren το 1984.

Για πολλούς, αποτελεί παράδειγμα σιδερένιας θέλησης και πείσμονος ανθρώπου, καθώς ανέκαμψε τάχιστα και επέστρεψε στην ενεργό δράση λίγο καιρό ύστερα από το τρομακτικό ατύχημα στην πίστα του Nürburgring κατά τη διάρκεια του γερμανικού Grand Prix. Ήταν 1η Αυγούστου του 1976, ένα χρόνο ύστερα από την κατάκτηση του πρώτου τίτλου του όταν υπέστη εγκαύματα τρίτου βαθμού στο κεφάλι και στο πρόσωπό του και εισέπνευσε τοξικά αέρια που έβλαψαν σοβαρά τους πνεύμονές του, όταν το μονοθέσιό του τυλίχτηκε στις φλόγες στο Nürburgring.

Στο νοσοκομείο, όπου μεταφέρθηκε, είχαν αρχίσει ήδη τις εξόδιες τελετουργίες, αλλά ο Lauda ανέκαμψε σχεδόν θαυματουργά και επέστρεψε στις πίστες, ακόμα μπανταρισμένος, μόλις 40 ημέρες αργότερα.

Niki Lauda

Ύστερα από την καριέρα του ως πιλότου, έγινε επιχειρηματίας στις αερομεταφορές και, πρόσφατα, ένας μη εκτελεστικός πρόεδρος της ομάδας της Mercedes στη Formula 1, συμβάλλοντας στο να φέρει ο Βρετανός οδηγός Lewis Hamilton πέντε παγκόσμια πρωταθλήματα στο τιμ.

Ο Lauda, που υποβλήθηκε σε μεταμόσχευση πνευμόνων τον Αύγουστο του 2018, «πέθανε ειρηνικά», δήλωσε η οικογένειά του. «Τα μοναδικά του επιτεύγματα ως αθλητού και επιχειρηματία είναι και θα παραμείνουν αξέχαστα, η ακούραστη επιθυμία του για δράση, η απλότητα και το θάρρος του παραμένουν ένα πρότυπο και σημείο αναφοράς για όλους μας», ήταν η δήλωση της οικογένειάς του.

Ο Βρετανός πρώην πρωταθλητής F1 Jenson Button τον χαρακτήρισε «μύθο», ενώ η McLaren δήλωσε ότι η Lauda θα «αποτελεί ευλαβικό μέρος της ιστορία μας».

Η μνημειώδης αντιπαλότητα του Lauda με τον Βρετανό οδηγό James Hunt, τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 1976, μεταφέρθηκε στο εκράν με τη γνωστή ταινία «Rush» το 2013.

Niki Lauda

O Lauda υποβλήθηκε σε δύο μεταμοσχεύσεις νεφρών, ο δεύτερος νεφρός δωρήθηκε το 2005 από την τότε φίλη του Birgit Wetzinger, πρώην αεροσυνοδό για την αεροπορική εταιρεία του, την οποία παντρεύτηκε το 2008. Με την Wetzinger έχουν δίδυμα, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, που γεννήθηκαν το 2009, ενώ έχει και άλλους τρεις γιους από προηγούμενες σχέσεις του. 

Αποχαιρετισμός στη Βιέννη

Πλήθος κόσμου αποχαιρέτισε τον Niki Lauda από τον Ιερό Ναό του Αγίου Στεφάνου της Βιέννης, ενώ στη συνέχεια η νεκρώσιμος ακολουθία τελέστηκε σε στενό κύκλο, ανάμεσα στην οικογένεια και λιγοστούς φίλους. Ο Niki Lauda κατέληξε ύστερα από μακρά νοσηλεία και αφού προηγουμένως, το καλοκαίρι, είχε υποβληθεί σε μεταμόσχευση πνεύμονα. 

ni

Η δεύτερη σύζυγός του Birgit, η οποία του είχε δωρήσει και τον ένα της νεφρό, μαζί με τους δύο γιους τους ζήτησαν και τοποθετήθηκε πάνω στο φέρετρο του εκλιπόντος το κράνος του. 

Ανάμεσα σε αυτούς που μίλησαν για τον Niki Lauda ήταν και ο Bernie Ecclestone σε μια... εξ αποστάσεως δήλωση, αφού όπως είπε «δεν θέλω να δω το Niki νεκρό. Για μένα είναι ακόμα ζωντανός». Είπε ακόμα ότι επισκέφθηκε με τη σύζυγό του το Niki Lauda στην κλινική στην Ελβετία που νοσηλευόταν στα τέλη Απριλίου και κατάλαβαν ότι πλέον δεν υπήρχε γυρισμός. 

nik

Στη νεκρώσιμη ακολουθία παρίσταντο εκτός των άλλων ο πρόεδρος της Αυστρίας, Alexander van der Bellen, ο καγκελάριος Sebastian Kurz, ο επικεφαλής της Mercedes στην F1, Toto Wolff και πολλοί νυν και πρώην της F1.

node/39117

Gymkhana: Ο Ken Block δίνει τη θέση του στον Travis Pastrana [video]

Το Gymkhana 11 αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο 2020 με πρωταγωνιστή των Travis Pastrana.

Σάββατο, 30 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Gymkhana: Ο Ken Block δίνει τη θέση του στον Travis Pastrana [video]

Ο Ken Block ανακοίνωσε πως μετά από 12 χρόνια στη σειρά βίντεο Gymkhana παραχωρεί τη θέση του στον Travis Pastrana!

Αυτή δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε τον Travis Pastrana σε βίντεο της σειράς, καθώς είχε κάνει μια εμφάνιση στο Gymkhana 5 και το Gymkhana 10 στο πλευρό του Ken Block. Οι δύο οδηγοί γνωρίζονται από παλιά καθώς υπήρξαν teamates το 2004 στο Rally America Championship, με τον Block να δηλώνει πως ήθελε εδώ και πολύ καιρό να δει ένα Gymkhana με πρωταγωνιστή τον Pastrana.

Ο Pastrana που θα οδηγήσει ένα αγωνιστικό μοντέλο της Subaru, δήλωσε πως νιώθει ευγνώμον για αυτή την ευκαιρία ζωής που του δίνεται, λέγοντας πως νιώθει εξίσου ενθουσιασμένος και τρομαγμένος. Ο 36χρονος οδηγός με πρότερη καριέρα σε X Games, supercross, motocross, freestyle motocross, rally racing, Nascar, Camping World Truck κ.α., γνωρίζει πως οι προσδοκίες του κοινού για τον ρόλο που αναλαμβάνει είναι πολύ υψηλές, όμως με τη βοήθεια του Ken, της ομάδας Hoonigan και της Subaru πιστεύει πως θα καταφέρουν να συνεχίσουν με επιτυχία αυτό που έχτισε ο Ken και να το κάνουν ακόμα πιο συναρπαστικό.

Ο Ken Block από τη μεριά του ξεκαθάρισε πως δεν έχει σκοπό να "συνταξιοδοτηθεί" μόνιμα από τα Gymkhana, οπότε είναι σχεδόν σίγουρο πως κάποια στιγμή θα επιστρέψει ως πρωταγωνιστής της σειράς. 

Για όσους δε γνωρίζουν τι εστί Gymkhana, ακολουθεί μια λίστα με τα links για τα 10 βίντεο που έχουν βγει μέχρι σήμερα, καθώς περιμένουμε το Gymkhana 11 που θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2020.

node/39116

Porsche Macan Turbo εναντίον Porsche Cayenne Coupé Turbo στην πίστα [video]

Θα καταφέρει η Macan Turbo να κάνει ταχύτερο χρόνο από την αντίστοιχη έκδοση της Cayenne Coupé;

Σάββατο, 30 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Porsche Macan Turbo εναντίον Porsche Cayenne Coupé Turbo στην πίστα [video]

Το γερμανικό Auto Bild επισκέφθηκε την πίστα Lausitzring με δύο γρήγορες εκδόσεις των SUV της Porsche - την Macan Turbo και την Cayenne Coupé Turbo - με στόχο να δει τη διαφορά στους χρόνους των δύο μοντέλων όταν πίσω από το τιμόνι τους βρεθεί ένας έμπειρος οδηγός.

Να θυμίσουμε πως η Macan Turbo μετά από την ανανέωση φορά twin-turbo V6 2,9 λίτρων που αποδίδει 440 PS και 550 Nm. Με το πακέτο Sport Chrono, η επιτάχυνση 0-97 km/h ολοκληρώνεται σε 4,1" ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 269 km/h. Το βάρος του μοντέλου είναι 1.950 kg ενώ φορά ελαστικά Michelin Latitude Sport 3.

Αντίστοιχα, η Cayenne Coupé Turbo φορά twin-turbo V8 4,0 λίτρων με 550 PS και 770 Nm. Η επιτάχυνση 0-97 km/h απαιτεί 3,6” και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 286 km/h. Το βάρος του SUV είναι 2.240 kg ενώ φορά ελαστικά Pirelli P Zero Corsa. Εδώ πρέπει να πούμε πως σε αντίθεση με την Macan, η Cayenne έχει και μια ακόμα ισχυρότερη έκδοση από την Turbo - την υβριδική Turbo S E-Hybrid με 680 PS και 900 Nm η οποία προφανώς ξεφεύγει από τα πλαίσια αυτής της άτυπης σύγκρισης.

Όπως θα δείτε και στο βίντεο, και τα δύο μοντέλα εντυπωσιάζουν με τους χρόνους τους στην πίστα - ειδικά αν λάβουμε υπόψη τον όγκο και την κατηγορίας τους. Όπως ήταν αναμενόμενο λόγω της μεγάλης διαφοράς στην ισχύ, νικητής στέφθηκε η Cayenne Coupé Turbo με χρόνο 1:36,36 έναντι 1:41,16 της Macan Turbo.

[Πηγή: Auto Bild Sportscars μέσω Carscoops]