node/34039

Νέο ευρωπαϊκό ρεκόρ στην αγορά EV

SUV και Nissan Leaf οδήγησαν την ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε νέο ρεκόρ πωλήσεων.

Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη έκαναν ένα νέο ρεκόρ. Ύστερα από την ισχυρή ανάπτυξη που καταγράφηκε το 2017, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 47% το 2018, ανεβαίνοντας από τις 132.800 μονάδες το 2017 σε νέο ρεκόρ, στις 195.200 μονάδες πέρυσι. Τα θετικά αποτελέσματα συνέπεσαν με τη συνολική ύφεση της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων, ως αποτέλεσμα του Brexit και της εισαγωγής του WLTP. Παρά ταύτα, οι καταναλωτές εξακολούθησαν να ποντάρουν στην τάση των μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Η ανάπτυξη μπορεί να εξηγηθεί από το ευρύτερο φάσμα των επιλογών και την καλύτερη κατανόηση των EV από τους καταναλωτές. Πέρυσι, λανσαρίστηκαν τρία νέα μοντέλα και άλλα τρία παρουσιάστηκαν, τα οποία αναμένεται να φτάσουν στις εκθέσεις εφέτος. Η προσφορά σε μοντέλα ενισχύθηκε από την άφιξη της δεύτερης γενιάς του Nissan Leaf, το οποίο μπόρεσε έτσι να ξεπεράσει σε πωλήσεις το Renault Zoe, και να γίνει το ευρωπαϊκό best-seller στα EV.

EV sales 2018

Παρά την αυξανόμενη ποσότητα των διαθέσιμων μοντέλων, οι καταναλωτές στην Ευρώπη εξακολουθούν να είναι αρκετά περιορισμένοι όταν ψάχνουν για αμιγώς ηλεκτρικό επιβατικό αυτοκίνητο. Το 2018, υπήρχαν μόνο 25 διαφορετικά μοντέλα που ταξινόμησαν περισσότερες από δέκα μονάδες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Αντίθετα, υπήρχαν 338 διαφορετικά μοντέλα σε ολόκληρη την αγορά. Αυτό γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακό όταν εξετάζουμε τη σύνθεση της προσφοράς των EV: Υπάρχουν μόνο πέντε ηλεκτρικά SUV διαθέσιμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πωλήσεις ντίζελ 2018: Το χαμηλότερο μερίδιο από το 2001

Ανάλυση ανά αγορά
Η Νορβηγία είναι η μεγαλύτερη και ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά EV στην Ευρώπη. Τα EV αφορούσαν σχεδόν το 31% των συνολικών ταξινομήσεων πέρυσι, καθιστώντας την αγορά της αυτή με την υψηλότερη διείσδυση EV στον κόσμο. Σχεδόν το ένα τέταρτο των EV που πουλήθηκαν στην Ευρώπη πέρυσι κατευθύνθηκαν στη Νορβηγία και το μοντέλο της χώρας με τις καλύτερες πωλήσεις ήταν το Nissan Leaf.

EV sales 2018

Υπήρξε επίσης αξιοσημείωτη πρόοδος για τα EV στην Ολλανδία, όπου η ισχυρή ανάπτυξή τους (+202%) επέτρεψε στη χώρα να ανέβει μια θέση στην κατάταξη, ξεπερνώντας τη Βρετανία. Έτσι έγινε η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη όσον αφορά τον όγκο. Επιπλέον έγινε η δεύτερη χώρα με τη μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά, με τις πέντε από τις 100 ταξινομήσεις αυτοκινήτων να είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Η Πορτογαλία και η Σουηδία σημείωσαν επίσης έντονη ανάπτυξη, με τη ζήτηση να αυξάνεται κατά 149% και 68% αντίστοιχα. Η Πορτογαλία κατάφερε επίσης να ξεπεράσει το Βέλγιο.

EV sales 2018

Παρά την ανάπτυξη, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι σπάνια θέα σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης. Στην Ιταλία μετρήθηκαν μόλις στο 0,26% των συνολικών ταξινομήσεων, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού συνέχισε να αγοράζει πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Η Ισπανία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευάστρια χώρα EV στην Ευρώπη, όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να μην είναι δημοφιλή. Στην πραγματικότητα, τα EV αντιπροσωπεύουν τη μεγαλύτερη πρόκληση για την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία, θέτοντας το ερώτημα: Θα μεταβληθεί η παραγωγή, περνώντας από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα στις νέες τεχνολογίες;

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πωλήσεις 2018: Οι νικητές στην Ευρώπη

Ανάλυση ανά μοντέλο
Το Nissan Leaf ήταν το EV με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη των 23 το 2018. Οι πωλήσεις του ενισχύθηκαν από το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς του, η οποία του επέτρεψε να ξεπεράσει το Renault Zoe κατά 623 αυτοκίνητα. Σε αντίθεση με το Zoe, το οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη γαλλική αγορά, το Leaf παρουσίασε αυξανόμενο όγκο πωλήσεων σε πολλές χώρες και ήταν το κορυφαίο μοντέλο στη Νορβηγία. Ήταν επίσης το πέμπτο πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Nissan στην Ευρώπη.

EV sales 2018

Η τρίτη θέση επίσης άλλαξε και δεν την κατέχει πλέον το Tesla Model S, αλλά το e-Golf της Volkswagen, ενισχυμένο από τη ζήτηση στη Βρετανία (+976%), στην Ολλανδία (+139%) και στη Γερμανία (+91%). Αυτή η ανάπτυξη έρχεται σε αντίθεση με τη μικρή διείσδυση στο σύνολο των ταξινομήσεων του Golf: Από τις 441.600 μονάδες που έχουν ταξινομηθεί στην Ευρώπη των 23, μόνο 21.100 ή 4,8% του συνόλου, φορούν ηλεκτρικό κινητήρα. 

Συνολικά, παρά την ενδιαφέρουσα ανάπτυξη, η διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξακολουθεί να είναι άτολμη. Το άθροισμα των συνολικών ταξινομήσεων για τα τρία πιο καλοπουλημένα EV εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο από τις συνολικές πωλήσεις της υβριδικής εκδοχής του Yaris: Tο σουπερμίνι της Toyota είναι το κορυφαίο AFV στην Ευρώπη, με περισσότερες από 163.000 μονάδες.

EV sales 2018

node/39933

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Η Bugatti ίσως αλλάξει χέρια πολύ σύντομα σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car, το Volkswagen Group ετοιμάζεται να πουλήσει την Bugatti και πιθανότερος αγοραστής φαίνεται πως είναι η Rimac Automobili από την Κροατία (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων και προμηθευτής εξαρτημάτων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες). Πηγές του περιοδικού αναφέρουν πως η συμφωνία έχει κλέισει από την προηγούμενη εβδομάδα, και μένει η επικύρωσή της από το διοικητικό συμβούλιο. Αν η είδηση επιβεβαιωθεί, ο Stephan Winkelmann είναι πολύ πιθανό πως θα εγκαταλείψει τη θέση του CEO της Bugatti.

Στόχος του Volkswagen Group είναι να ανταλλάξει τη Bugatti με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στη Rimac η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίχτες όσον αφορά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο, η VW θα εξοικονομήσει χρήματα από την κοστοβόρα Bugatti και θα τα επενδύσει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης.

Η αναγέννηση της Bugatti ήταν μια πρωτοβούλία του Ferdinand Piëch ο οποίος διετέλεσε CEO του Volkswagen Group από το 1993 μέχρι το 2002 και παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate, πριν φύγει από τη ζωή το 2019. Ο Piëch πέτυχε το όνειρό του που ήταν να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου - την Buggati Veyron (2005-2015) - όμως για να γίνει αυτό χρειάστηκε να επενδυθούν υπέρογκα ποσά σε έρευνα και εξέλιξη επιβαρύνοντας τον προυπολογισμό του ομίλου.

Bugatti and Rimac
Αριστερά η Bugatti Chiron και δεξιά το Rimac C_Two

Η πώληση της Bugatti στη Rimac Automobili φαίνεται πως θα γίνει μέσω της Porsche. Εξάλλου, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη εξαγόρασε το 10% της Rimac Automobili το 2018, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 15,5% το 2019. Ως αντάλλαγμα για την Bugatti (εμπορικό σήμα και κεντρικές εγκαταστάσεις στο Molsheim), η Porsche θα πάρει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο της Rimac που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 49% - αν το επτρέψει φυσικά ο Mate Rimac που διατηρεί το 51% της εταιρείας του και οι υπόλοιπες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε αυτή (ανάμεσά τους οι Hyundai, Jaguar, Koenigsegg, και Magna Steyr).

Εκτός από την Bugatti, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει και άλλες μάρκες όπως οι Lamborghini, SEAT, Cupra, Italdesign, Bentley και Ducati.

[Πηγή: CarMagazine.co.uk]

node/39928
Kia EV model-program

Kia: Λανσάρισμα επτά νέων EV

To μεγάλο πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της Kia περιλαμβάνει το λανσάρισμα επτά ολοκαίνουργιων μοντέλων μέχρι το 2027, με πρεμιέρα ένα crossover το 2021.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Kia: Λανσάρισμα επτά νέων EV

Η Kia αποσαφηνίζει τη στρατηγική της όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα. Για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση, αλλά και για να αποτελέσει μέρος των ηγετών της αγοράς, η κορεατική φίρμα θα λανσάρει επτά νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2027.

Η Kia προσώρας διαθέτει ηλεκτρικές εκδόσεις των Soul και Niro, αλλά το 2021 προγραμματίζει να λανσάρει το πρώτο της μοντέλο, αποκλειστικά με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, πάνω στη νέα αρχιτεκτονική e-GMP -Electric-Global Modular Platform. Σύμφωνα με την κωδική περιγραφή «CV», θα πρόκειται για ένα υβριδικό μοντέλο όσον αφορά την τοποθέτησή του στην αγορά, μεταξύ μπερλίνας και SUV. Αυτοκίνητο που αναμένεται επίσης να λανσάρει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Kia.

Kia EV model-program

Ύστερα από το «CV», θα ακολουθήσουν έξι ακόμη μοντέλα, για τα οποία η Kia δεν δίνει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόγραμμά της. Αρκέστηκε απλώς να διευκρινίσει ότι θα καλύπτουν διαφορετικές κατηγορίες, από ένα EV που θα ανταποκρίνεται στις αστικές μετακινήσεις μέχρι ένα EV ικανό να διανύει μεγάλες αποστάσεις. Η φωτογραφία-teaser μας αφήνει να μαντέψουμε το γενικό σουλούπι του SUV… αλλά και ένα μοντέλο που μοιάζει σπορ.

Η Kia έχει θέσει έναν φιλόδοξο στόχο για το τέλος αυτής της δεκαετίας: Να επιτύχει το ένα τέταρτο των παγκόσμιων πωλήσεών της να αφορά τα ηλεκτρικά μοντέλα της. Σε αγορές όπου η ηλεκτρική κινητικότητα έχει ήδη ξεκινήσει καλά, όπως η Ευρώπη, η Kia μάλιστα στοχεύει να πιάσει το 20% από το 2025. Για να υποστηρίξει την αύξηση των πωλήσεων της σε EV, η Kia θα επιταχύνει την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης, προσβάσιμους στους πελάτες της.