Το «μπλοκ» των 8 απέναντι στην εφαρμογή του Euro 7!

Το «μπλοκ» των 8 απέναντι στην εφαρμογή του Euro 7!

Οκτώ χώρες της ΕΕ επιχειρούν να μπλοκάρουν την εφαρμογή της νόρμας Euro 7, που θα τεθεί σε ισχύ από το 2025. Ανάμεσα τους η Γαλλία αλλά και η Ιταλία...

Euro 7

Η νέα νόρμα καυσαερίων Euro 7 που θα τεθεί σε εφαρμογή το 2025, θα μπορούσε είτε να καθυστερήσει είτε ακόμα και να αναθεωρηθεί, από τη στιγμή που το 1/3 των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης πιστεύει ότι τα νέα όρια είναι μη ρεαλιστικά!

Υπερβολικά φιλόδοξα και μη ρεαλιστικά χαρακτήρισαν υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη της γαλλικής αλλά και της ιταλικής κυβέρνησης τα νέα μέτρα για τις εκπομπές ρύπων Εuro 7. 

Στο «μπλοκ» των οκτώ ευρωπαϊκών χωρών, πέρα από τη Γαλλία και την Ιταλία, συμμετέχουν η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία και τη Σλοβακία. Όλες ανεξαιρέτως υπέγραψαν ένα κοινό έγγραφο που αντιτίθεται στους «νέους κανόνες για τις εκπομπές καυσαερίων» καθώς και στις νέες απαιτήσεις που προκύπτουν από αυτές, αναφορικά με τις δοκιμές σε αυτοκίνητα και επαγγελματικά οχήματα. 

co2

Η επιστολή έχει σταλεί σε όλες τις χώρες της ΕΕ και κάθε άλλο παρά ως συμβολική κίνηση μπορεί να τη χαρακτηρίσει κανείς. Σύμφωνα μάλιστα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, αυτές οι οκτώ χώρες έχουν επαρκή εξουσία σε μια ενδεχόμενη ψηφοφορία παρεμπόδισης της εν λόγω πρότασης. 

Οι οκτώ αυτές χώρες δήλωσαν ότι τα αυστηρότερα όρια για τους ρύπους, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα, θα μπορούσαν να φρενάρουν τις κρίσιμες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση που απαιτούνται για την επίτευξη του στόχου της ΕΕ να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035.

co2

Το Euro 7 επιδιώκει να αυστηροποιήσει τις προδιαγραφές εκπομπών, πέραν του CO2, όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και τα οξείδια του αζώτου. Οι κανόνες στοχεύουν επίσης στην περιορισμό των σωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά.

Τον κώδωνα του κινδύνου βέβαια έχουν «κρούσει» εδώ και καιρό και πολλά στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Carlos Tavares, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Stellantis, υποστήριξε το Φεβρουάριο ότι τα τελευταία μέτρα για τη μείωση του CO2 στα αυτοκίνητα συνιστά περιττές επιβαρύνσεις για τη βιομηχανία που θα επιβραδύνουν αναπόφευκτα τη στροφή του κλάδου προς την ηλεκτροκίνηση καθώς τα κεφάλαια δεν επαρκούν για να «παίζει» καμία αυτοκινητοβιομηχανία σε δύο ταμπλό.

Στο ίδιο περίπου μήκος κύματος, ήταν και οι δηλώσεις του ισχυρού άνδρα της VW, Thomas Schafer, o οποίος τόνισε ότι οι κατασκευαστές δε μπορούν να αντέξουν οικονομικά την εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης και ταυτόχρονα να επιταχύνουν τον ηλεκτρικό τους μετασχηματισμό. 

Το νερό που έριξε στο κρασί της η ΕΕ, επιτρέποντας τη χρήση συνθετικών καυσίμων, φαίνεται πως δεν ήταν αρκετό και μένει να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση της στο αντάρτικο των «8». Γιατί κανείς δε μπορεί να αποκλείσει οι οκτώ αυτές χώρες να γίνουν εννιά ή και περισσότερες σύντομα... 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube