Το μέλλον της αυτοκίνησης από τους νικητές του διαγωνισμού της Michelin

Το όραμα των σχεδιαστών για τη μετακίνηση στις μεγαλουπόλεις του 2035.

Ο ετήσιος διαγωνισμός σχεδιασμού της Michelin ολοκληρώθηκε για το 2019, με την ανακοίνωση των τριών νικητών και των φιναλίστ, οι οποίοι κλήθηκαν να οραματιστούν το μέλλον των μετακινήσεων για τις μεγαλουπόλεις του 2035. Πιο συγκεκριμένα, το θέμα του διαγωνισμού ήταν ο σχεδιασμός ενός οχήματος που θα προκαλεί τα συναισθήματα χαράς, εμπιστοσύνης, ασφάλειας ή ελευθερίας, για τις πόλεις Βερολίνο, Μουμπάι, Νέα Υόρκη, Σάο Πάολο και Σαγκάη του 2035.

Οι τρεις νικητές και οι 12 φιναλίστ του διαγωνισμού ξεχώρισαν ανάμεσα σε πάνω από 1.500 από 71 χώρες. Οι τρεις προτάσεις που διακρίθηκαν ήταν οι παρακάτω:

Volkswagen Depot

1. Volswagen Depot των Jintae Tak, Minseok Choi, Doohee Lee και Joonyong Lee (Ν.Κορέα)

Ένα αυτόνομο όχημα το οποίο ξεδιπλώνει, επιτρέποντας στους ενεργούς πολίτες να διαμορφώνουν ελεύθερα ένα φορητό χώρο συνάντησης για την κοινότητά τους.

Renault Fold

2. Renault Fold του Robert Crick (Μ.Βρετανία)

Ένα όχημα για το Βερολίνο του 2035 με αμάξωμα που αναδιπλώνει, διευκολύνοντας το παρκάρισμα και δίνοντας περισσότερο προσωπικό χώρο στους ανθρώπους. Όπως αναφέρει ο δημιουργός του, το Renault Fold προσφέρει την εμπειρία ενός μεγάλου οχήματος με σοφέρ, σε ένα πακέτο λιλιπούτειου ηλεκτρικού οχήματος πόλης.

Volvo Intersection

3. Volvo Intersection των Junghyun Kim και Hanum Jeong (Ν.Κορέα)

Ένα αυτόνομο όχημα που επικεντρώνεται στις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των κατοίκων της Νέας Υόρκης, με στόχο να προκαλέσει το συναίσθημα της χαράς. Σε συνεργασία με εφαρμογές όπως το Tinder, το Youtube, το Netflix και το Big Data, το αυτοκίνητο φέρνει κοντά ανθρώπους για διάφορες δραστηριότητες, διαμορφώνοντας κατάλληλα τη διθέσια καμπίνα.

Ακολουθούν οι 12 φιναλίστ του 2019 Michelin Challenge Design σε αλφαβητική σειρά:

  • Jung-Taek Cho, (Ν. Κορέα) - "Starbucks Square"
  • Mohammed Fahd, (Ινδία) - "Siemens Air Rescue Vehicle"
  • Komal G. και Amogh Barakol, (Ινδία) και Cuili Yan of Sichuan (Κίνα) - "AirSP"
  • Siavash Jafari Jozani (ΗΠΑ) - "WAYMO-FLOW"
  • Simon Kafmann, (Ιταλία) - "Escape"
  • Moritz Kirschhoff, (Γερμανία) - "Urban Islands"
  • Miguel Angel Garcia Londono, (Κολομβία) - "NIO EXT Extended Mobility"
  • Oliver May, (Γερμανία) - "Lynx"
  • Jay Morris of Yateley, (Μ.Βρετανία) - "NYC Ease"
  • Hyojun Shin, Seonghwan Hong και Hyungtaek Lee (Ν. Κορέα) - "Mercedes-Benz 800 Pulman"
  • Aditya Arun Surti (Ινδία) - "Renault TRIO"
  • Sebastian Weigand (Γερμανία) - "Volkswagen CIT.E"

Την κριτική επιτροπή στελέχωσαν οι παρακάτω επαγγελματίες από το χώρο του σχεδιασμού: Steward Reed (υπεύθυνος του τμήματος σχεδιασμού οχημάτων στο Art Center College of Design), Chris Chapman (υπεύθυνος του Hyundai Design North America), Dave Marek (υπεύθυνος σχεδιασμού της Acura), Craig Metros (υπεύθυνος σχεδιασμού των pikcup, SUV και επαγγελματικών οχημάτων της Ford North America), Louise Pelletier (υπεύθυνος κέντρου σχεδιασμού UQAM), Richard Plavetich (διευθυντής του Nissan Design America), Thomas Sycha (υπεύθυνος σχεδιασμού της BMW Group Ευρώπης), Freeman Thomas (πρώην υπεύθυνος σχεδιασμού της Ford) και ο Damien Micheli (τιμητικά).