node/36950

Το Melfi ετοιμάζεται για να υποδεχτεί την παραγωγή του Jeep Compass

Ακόμα ένα βήμα στο πλαίσιο του στρατηγικού πλάνου της FCA για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Δημιουργώντας μια συμβολική σύνδεση της ιστορίας της με το μέλλον, η μονάδα παραγωγής της Fiat Chrysler Automobiles στο Melfi της Ιταλίας, παράλληλα με τα 25 χρόνια λειτουργίας της, γιορτάζει και την έναρξη της κατασκευής της γραμμής παραγωγής του Jeep Compass για τις ανάγκες της Ευρωπαϊκής αγοράς. Η μεγάλη εμπορική επιτυχία του μοντέλου στην Ευρώπη επέτρεψε τη μεταφορά της παραγωγής από την Αμερική στην Ιταλία στο εργοστάσιο του Melfi, όπου από την αρχή της λειτουργίας του το 1994 έχουν παραχθεί περισσότερα από 7,4 εκατ. οχήματα. Την παραγωγή του Compass στο Melfi θα ακολουθήσουν στην ίδια μονάδα και οι plug-in hybrid εκδόσεις (PHEV) των Renegade και Compass.

Στο πλαίσιο του πλάνου για την επένδυση € 5 δισ. στην Ιταλία από την FCA, η νέα γραμμή παραγωγής αποτελεί σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της παρουσίας του Jeep Compass στην Ευρώπη, αλλά και γενικότερα της δυναμικής του εργοστασίου του Melfi, το οποίο αποτελεί μία από τις πλέον σύγχρονες μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη.

Οι προηγμένες δομές του Melfi αποτέλεσαν βασική αιτία για την επιλογή του ως το ιδανικό σημείο για την παραγωγή και του Jeep Renegade, με περισσότερες από 900.000 μονάδες του μικρότερου μοντέλου της Jeep να έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Η παραγωγή του Jeep Compass στη Ν. Ιταλία και στη συνέχεια του Compass PHEV αναμένεται να ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2020, επιτρέποντας ταχύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες της Ευρωπαϊκής αγοράς, στην οποία η κατηγορία των συμπαγών SUV αναπτύσσεται συνεχώς.

Με παραγωγή στην Αμερική, στην Ασία και τώρα στην Ευρώπη, το Jeep Compass είναι ένα πραγματικά παγκόσμιο μοντέλο με στενούς όμως δεσμούς με την Ευρώπη. Με την παρουσίαση του το 2017 αποτέλεσε το πρώτο Jeep που σχεδιάστηκε ειδικά για τους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου και ήδη περισσότερες από 78.000 μονάδες έχουν διατεθεί στην Ευρωπαϊκή αγορά. Το 40% των πωλήσεων της Jeep στην Ευρώπη αφορούν στο Compass, καθιστώντας το μαζί με το Renegade τα δημοφιλέστερα μοντέλα της μάρκας.

Το Compass έχει στρατηγικό ρόλο για τη μάρκα Jeep και για αυτό ο όμιλος επενδύει σταθερά σε αυτό. Στο μέλλον η παρουσίαση της plug-in υβριδικής έκδοσης του μοντέλου θα φέρει επανάσταση στην κατηγορία των συμπαγών SUV και σε συνδυασμό με την αντίστοιχη έκδοση του Jeep Renegade θα συμβάλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της μάρκας στην Ευρώπη, η οποία τα 5 τελευταία χρόνια παρουσίασε αύξηση κατά 330%!   

Οι παραπάνω ενέργειες είναι μέρος της στρατηγικής της FCA όχι απλά για να προχωρήσει στον εξηλεκτρισμό της γκάμας των εταιριών της σεβόμενη τις ιδιαιτερότητες κάθε μάρκας, αλλά παράλληλα για να δημιουργήσει μια ομάδα e-Mobility η οποία θα συντονίσει όλες εκείνες τις δραστηριότητες που θα επιτρέψουν στους καταναλωτές να μπουν στη νέα εποχή της αυτοκίνησης με τον πλέον εύκολο και αποδοτικό τρόπο. Στόχος είναι οι πελάτες να έχουν την ευκαιρία να οδηγούν ένα ηλεκτρικό όχημα χωρίς να ανησυχήσουν για τίποτα (φόρτιση, συντήρηση, ασφάλιση, κτλ.), επιλέγοντας το μοντέλο που θα ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες τους.

Η παραγωγή του Jeep Compass στην Ευρώπη είναι μέρος ενός ευρύτερου πλάνου επενδύσεων που περιλαμβάνει την παρουσίαση 13 νέων ή ανανεωμένων μοντέλων και την υλοποίηση ενός πλάνου παρουσίασης 12 ηλεκτρικών εκδόσεων. Το συγκεκριμένο πλάνο περιλαμβάνει την παραγωγή των plug-in (PHEV) υβριδικών Jeep Renegade και Jeep Compass στο Melfi και την παραγωγή του νέου ηλεκτρικού Fiat 500 BEV στο Mirafiori. Παράλληλα στο Mirafiori και στη Modena θα παράγονται και τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της Maserati, ενώ στο Sevel το ηλεκτρικό Fiat Professional Ducato Electric και στο Pomigliano d'Arco η Alfa Romeo Tonale.

To Melfi συμπληρώνει 25 χρόνια ζωής γεμάτα επιτυχίες και ρεκόρ
Το Melfi, μία από τις πλέον προηγμένες μονάδες παραγωγής αυτοκινήτων, κλείνει φέτος 25 χρόνια λειτουργίας έχοντας πρόσφατα πλήρως αναδιοργανωθεί με μία επένδυση 1 δις. ευρώ για την παραγωγή των Fiat 500X και Jeep Renegade.

Με έκταση περίπου 1,9 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα, το Melfi κατασκευάστηκε την περίοδο 1991-1993 στην περιοχή San Nicola. Στην παρούσα φάση στην εγκατάσταση κατασκευάζονται τα Fiat 500X και Jeep Renegade, ενώ από τις αρχές του 2020 θα ξεκινήσει η παραγωγή του Jeep Compass, καθώς και των plug-in υβριδικών εκδόσεων της μάρκας που έχουν κρίσιμο ρόλο στην στρατηγική εξηλεκτρισμού των μοντέλων του ομίλου.

Η μονάδα παραγωγής περιλαμβάνει εγκαταστάσεις για όλα τα στάδια παραγωγής (πρέσες, βαφείο, μονάδες συναρμολόγησης, κτλ.) και απασχολεί 7.300 εργαζομένους. Παράλληλα 860 ρομπότ «απασχολούνται» στο τμήμα κατασκευής των αμαξωμάτων και 54 ρομπότ στο βαφείο. Το Melfi αποτελεί ένα παράδειγμα τεχνολογικής εξέλιξης και καινοτομίας. Ήταν η πρώτη μονάδα που εφάρμοσε ένα νέο είδος οργάνωσης με αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων και ενσωμάτωση των λειτουργιών βάση των αναγκών παραγωγής. Στη συνέχεια ανέπτυξε τη συνδεσιμότητα μέσα στη γραμμή παραγωγής διατηρώντας πάντα την αρχή του «lean production» για μέγιστη αποδοτικότητα. Πλέον το Melfi έχει περάσει στη φιλοσοφία της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης όπου η τεχνολογία με τον ανθρώπινο παράγοντα να βρίσκονται σε απόλυτη αρμονία για μέγιστη απόδοση, ποιότητα και ασφάλεια για το προσωπικό και το περιβάλλον.

[Πηγή: FCA]

node/39113

Alpine: Πιθανό να εξελιχθεί σε ηλεκτρική φίρμα

Ο εξηλεκτρισμός της Alpine είναι ένα από τα επικρατέστερα σενάρια που εξετάζονται για το μέλλον της.

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Alpine: Πιθανό να εξελιχθεί σε ηλεκτρική φίρμα

Σύμφωνα με πληροφορίες του βρετανικού Autocar, η Alpine ίσως εξελιχθεί σε μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα πλαίσια της αναδιάρθωσης της μητρικής Renault.

Το σχέδιο που ανακοίνωσε σήμερα η Renault προβλέπει μείωση παραγωγής, οικονομίες κλίμακος και κόψιμο 15.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως. Από τις περικοπές δεν θα γλιτώσει και το εργοστάσιο της Renault στο Dieppe το οποίο αναμένεται να κλείσει μετά το τέλος της παραγωγής της Alpine A110. Υπό αυτό το κλίμα και δεδομένου ότι η γαλλική φίρμα έχει σκοπό να επενδύσει στην ηλεκτροκίνηση, είναι πολύ πιθανό να δούμε και εξηλεκτρισμό της Alpine.

Όταν ρωτήθηκε για την Alpine, ο πρόεδρος της Renault, Jean-Dominique Senard δήλωσε: «Ξεκάθαρα, η Alpine είναι μια όμορφη μάρκα και θα πρέπει να εξετάσουμε πάρα πολύ σοβαρά το μέλλον της για να δούμε πώς μπορεί να προσθέσει αξία στον όμιλο». Ο ισχυρός άντρας της Renault παραδέχθηκε πως δεν γίνεται να συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση λέγοντας πως το εργοστάσιο στο Dieppe δεν παράγει αρκετά αυτοκίνητα ώστε να παραμείνει βιώσιμο.

Ο Laurens Van Acker, υπεύθυνος σχεδιασμού της Renault, δήλωσε: «Είναι αναπόφευκτο πως θα εξηλεκτρίσουμε την Alpine. Δεν το κάνουμε μόνο για να ικανοποιήσουμε τους κανονισμούς ρύπων. Οι προσδοκίες των ανθρώπων θα αλλάξουν και θα μας σπρώξουν προς αυτή την κατεύθυνση». Η μετατροπή της Alpine σε μάρκα με ηλεκτρικά σπορ μοντέλα είναι ένα σενάριο που επιβεβαιώνεται και από πηγές στο εσωτερικό του Renault Group. Μια τέτοια εξέλιξη θα επέτρεπε στη Renault να χρησιμοποιήσει τα ηλεκτρικά Alpine ως πλατφόρμες επίδειξης της τεχνολογίας της και να ανταγωνιστεί premium άλλους premium κατασκευαστές.

Η τελική απόφαση για το μέλλον της Alpine θα παρθεί από το νέο CEO, Luca de Meo, ο οποίος θα αναλάβει καθήκοντα από τον ερχόμενο Ιούλιο.

[Πηγή: Autocar]

TAGS
node/39111
Volkswagen Golf Cabriolet Mk.3

Στη Γερμανία, η Volkswagen ανακαλεί τα Golf… Mk.3!

Οι ανακλήσεις για προβληματικούς αερόσακους είναι συχνές αλλά αφορούν πρόσφατα μοντέλα. Η VW όμως έκανε ανάκληση για αερόσακους σε Passat και Golf, κατασκευής 1997-1999!

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Στη Γερμανία, η Volkswagen ανακαλεί τα Golf… Mk.3!

Tα τελευταία χρόνια, έγιναν πολλές ανακλήσεις για προβλήματα αερόσακων,  με την εταιρεία Takata να βρίσκεται αδιαφιλονίκητα στην πρώτη θέση. Οι ελαττωματικοί αερόσακοί της είχαν αποτέλεσμα εκατομμύρια αυτοκίνητα να περάσουν από τα συνεργεία διαφόρων κατασκευαστών. Σε κάθε περίπτωση, ο λογαριασμός πέφτει ως πέλεκυς, τόσο στις αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και στους προμηθευτές εξοπλισμού. Όλες αυτές οι ανακλήσεις όμως είχαν (και έχουν) έναν κοινό τόπο: Αφορούν πρόσφατα οχήματα.

Το αντίθετο δηλαδή της μίνι ανάκλησης που πραγματοποιήθηκε από τη Volkswagen στη Γερμανία. Η KBA (Ομοσπονδιακή Αρχή Οδικών Μεταφορών) αποκάλυψε προβλήματα που εντοπίστηκαν σε παλιά Golf και Passat, στα οποία ο αερόσακος θα μπορούσε να ενεργοποιηθεί αναίτια.

Έτσι 4.100 αυτοκίνητα, Golf Mk.3 Cabriolet και Passat, κατασκευής μεταξύ 1997 και 1999 ανακλήθηκαν, εκ των οποίων τα 3.200 στη Γερμανία. Προφανώς, η όλη δυσκολία της ανάκλησης είναι ο Γερμανός κατασκευαστής να εντοπίσει τους ιδιοκτήτες που λογικά κάθε αυτοκίνητο, αν ζει ακόμη, θα έχει αλλάξει μπόλικους. 

Η KBA έδωσε στη δημοσιότητα το θέμα και οι ιδιοκτήτες καλούνται να επικοινωνήσουν με έναν αντιπρόσωπο της Volkswagen. Η αποκατάσταση μιας ελαττωματικής στεγανοποίησης θα διασφαλίσει το σωστό φούσκωμα του αερόσακου μόνο σε περίπτωση ατυχήματος.