node/36950

Το Melfi ετοιμάζεται για να υποδεχτεί την παραγωγή του Jeep Compass

Ακόμα ένα βήμα στο πλαίσιο του στρατηγικού πλάνου της FCA για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Δημιουργώντας μια συμβολική σύνδεση της ιστορίας της με το μέλλον, η μονάδα παραγωγής της Fiat Chrysler Automobiles στο Melfi της Ιταλίας, παράλληλα με τα 25 χρόνια λειτουργίας της, γιορτάζει και την έναρξη της κατασκευής της γραμμής παραγωγής του Jeep Compass για τις ανάγκες της Ευρωπαϊκής αγοράς. Η μεγάλη εμπορική επιτυχία του μοντέλου στην Ευρώπη επέτρεψε τη μεταφορά της παραγωγής από την Αμερική στην Ιταλία στο εργοστάσιο του Melfi, όπου από την αρχή της λειτουργίας του το 1994 έχουν παραχθεί περισσότερα από 7,4 εκατ. οχήματα. Την παραγωγή του Compass στο Melfi θα ακολουθήσουν στην ίδια μονάδα και οι plug-in hybrid εκδόσεις (PHEV) των Renegade και Compass.

Στο πλαίσιο του πλάνου για την επένδυση € 5 δισ. στην Ιταλία από την FCA, η νέα γραμμή παραγωγής αποτελεί σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της παρουσίας του Jeep Compass στην Ευρώπη, αλλά και γενικότερα της δυναμικής του εργοστασίου του Melfi, το οποίο αποτελεί μία από τις πλέον σύγχρονες μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη.

Οι προηγμένες δομές του Melfi αποτέλεσαν βασική αιτία για την επιλογή του ως το ιδανικό σημείο για την παραγωγή και του Jeep Renegade, με περισσότερες από 900.000 μονάδες του μικρότερου μοντέλου της Jeep να έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Η παραγωγή του Jeep Compass στη Ν. Ιταλία και στη συνέχεια του Compass PHEV αναμένεται να ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2020, επιτρέποντας ταχύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες της Ευρωπαϊκής αγοράς, στην οποία η κατηγορία των συμπαγών SUV αναπτύσσεται συνεχώς.

Με παραγωγή στην Αμερική, στην Ασία και τώρα στην Ευρώπη, το Jeep Compass είναι ένα πραγματικά παγκόσμιο μοντέλο με στενούς όμως δεσμούς με την Ευρώπη. Με την παρουσίαση του το 2017 αποτέλεσε το πρώτο Jeep που σχεδιάστηκε ειδικά για τους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου και ήδη περισσότερες από 78.000 μονάδες έχουν διατεθεί στην Ευρωπαϊκή αγορά. Το 40% των πωλήσεων της Jeep στην Ευρώπη αφορούν στο Compass, καθιστώντας το μαζί με το Renegade τα δημοφιλέστερα μοντέλα της μάρκας.

Το Compass έχει στρατηγικό ρόλο για τη μάρκα Jeep και για αυτό ο όμιλος επενδύει σταθερά σε αυτό. Στο μέλλον η παρουσίαση της plug-in υβριδικής έκδοσης του μοντέλου θα φέρει επανάσταση στην κατηγορία των συμπαγών SUV και σε συνδυασμό με την αντίστοιχη έκδοση του Jeep Renegade θα συμβάλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της μάρκας στην Ευρώπη, η οποία τα 5 τελευταία χρόνια παρουσίασε αύξηση κατά 330%!   

Οι παραπάνω ενέργειες είναι μέρος της στρατηγικής της FCA όχι απλά για να προχωρήσει στον εξηλεκτρισμό της γκάμας των εταιριών της σεβόμενη τις ιδιαιτερότητες κάθε μάρκας, αλλά παράλληλα για να δημιουργήσει μια ομάδα e-Mobility η οποία θα συντονίσει όλες εκείνες τις δραστηριότητες που θα επιτρέψουν στους καταναλωτές να μπουν στη νέα εποχή της αυτοκίνησης με τον πλέον εύκολο και αποδοτικό τρόπο. Στόχος είναι οι πελάτες να έχουν την ευκαιρία να οδηγούν ένα ηλεκτρικό όχημα χωρίς να ανησυχήσουν για τίποτα (φόρτιση, συντήρηση, ασφάλιση, κτλ.), επιλέγοντας το μοντέλο που θα ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες τους.

Η παραγωγή του Jeep Compass στην Ευρώπη είναι μέρος ενός ευρύτερου πλάνου επενδύσεων που περιλαμβάνει την παρουσίαση 13 νέων ή ανανεωμένων μοντέλων και την υλοποίηση ενός πλάνου παρουσίασης 12 ηλεκτρικών εκδόσεων. Το συγκεκριμένο πλάνο περιλαμβάνει την παραγωγή των plug-in (PHEV) υβριδικών Jeep Renegade και Jeep Compass στο Melfi και την παραγωγή του νέου ηλεκτρικού Fiat 500 BEV στο Mirafiori. Παράλληλα στο Mirafiori και στη Modena θα παράγονται και τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της Maserati, ενώ στο Sevel το ηλεκτρικό Fiat Professional Ducato Electric και στο Pomigliano d'Arco η Alfa Romeo Tonale.

To Melfi συμπληρώνει 25 χρόνια ζωής γεμάτα επιτυχίες και ρεκόρ
Το Melfi, μία από τις πλέον προηγμένες μονάδες παραγωγής αυτοκινήτων, κλείνει φέτος 25 χρόνια λειτουργίας έχοντας πρόσφατα πλήρως αναδιοργανωθεί με μία επένδυση 1 δις. ευρώ για την παραγωγή των Fiat 500X και Jeep Renegade.

Με έκταση περίπου 1,9 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα, το Melfi κατασκευάστηκε την περίοδο 1991-1993 στην περιοχή San Nicola. Στην παρούσα φάση στην εγκατάσταση κατασκευάζονται τα Fiat 500X και Jeep Renegade, ενώ από τις αρχές του 2020 θα ξεκινήσει η παραγωγή του Jeep Compass, καθώς και των plug-in υβριδικών εκδόσεων της μάρκας που έχουν κρίσιμο ρόλο στην στρατηγική εξηλεκτρισμού των μοντέλων του ομίλου.

Η μονάδα παραγωγής περιλαμβάνει εγκαταστάσεις για όλα τα στάδια παραγωγής (πρέσες, βαφείο, μονάδες συναρμολόγησης, κτλ.) και απασχολεί 7.300 εργαζομένους. Παράλληλα 860 ρομπότ «απασχολούνται» στο τμήμα κατασκευής των αμαξωμάτων και 54 ρομπότ στο βαφείο. Το Melfi αποτελεί ένα παράδειγμα τεχνολογικής εξέλιξης και καινοτομίας. Ήταν η πρώτη μονάδα που εφάρμοσε ένα νέο είδος οργάνωσης με αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων και ενσωμάτωση των λειτουργιών βάση των αναγκών παραγωγής. Στη συνέχεια ανέπτυξε τη συνδεσιμότητα μέσα στη γραμμή παραγωγής διατηρώντας πάντα την αρχή του «lean production» για μέγιστη αποδοτικότητα. Πλέον το Melfi έχει περάσει στη φιλοσοφία της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης όπου η τεχνολογία με τον ανθρώπινο παράγοντα να βρίσκονται σε απόλυτη αρμονία για μέγιστη απόδοση, ποιότητα και ασφάλεια για το προσωπικό και το περιβάλλον.

[Πηγή: FCA]

node/39933

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Η Bugatti ίσως αλλάξει χέρια πολύ σύντομα σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car, το Volkswagen Group ετοιμάζεται να πουλήσει την Bugatti και πιθανότερος αγοραστής φαίνεται πως είναι η Rimac Automobili από την Κροατία (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων και προμηθευτής εξαρτημάτων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες). Πηγές του περιοδικού αναφέρουν πως η συμφωνία έχει κλέισει από την προηγούμενη εβδομάδα, και μένει η επικύρωσή της από το διοικητικό συμβούλιο. Αν η είδηση επιβεβαιωθεί, ο Stephan Winkelmann είναι πολύ πιθανό πως θα εγκαταλείψει τη θέση του CEO της Bugatti.

Στόχος του Volkswagen Group είναι να ανταλλάξει τη Bugatti με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στη Rimac η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίχτες όσον αφορά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο, η VW θα εξοικονομήσει χρήματα από την κοστοβόρα Bugatti και θα τα επενδύσει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης.

Η αναγέννηση της Bugatti ήταν μια πρωτοβούλία του Ferdinand Piëch ο οποίος διετέλεσε CEO του Volkswagen Group από το 1993 μέχρι το 2002 και παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate, πριν φύγει από τη ζωή το 2019. Ο Piëch πέτυχε το όνειρό του που ήταν να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου - την Buggati Veyron (2005-2015) - όμως για να γίνει αυτό χρειάστηκε να επενδυθούν υπέρογκα ποσά σε έρευνα και εξέλιξη επιβαρύνοντας τον προυπολογισμό του ομίλου.

Bugatti and Rimac
Αριστερά η Bugatti Chiron και δεξιά το Rimac C_Two

Η πώληση της Bugatti στη Rimac Automobili φαίνεται πως θα γίνει μέσω της Porsche. Εξάλλου, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη εξαγόρασε το 10% της Rimac Automobili το 2018, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 15,5% το 2019. Ως αντάλλαγμα για την Bugatti (εμπορικό σήμα και κεντρικές εγκαταστάσεις στο Molsheim), η Porsche θα πάρει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο της Rimac που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 49% - αν το επτρέψει φυσικά ο Mate Rimac που διατηρεί το 51% της εταιρείας του και οι υπόλοιπες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε αυτή (ανάμεσά τους οι Hyundai, Jaguar, Koenigsegg, και Magna Steyr).

Εκτός από την Bugatti, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει και άλλες μάρκες όπως οι Lamborghini, SEAT, Cupra, Italdesign, Bentley και Ducati.

[Πηγή: CarMagazine.co.uk]

node/39923

Τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2019

Έρευνα της Deutsche Welle με βάση τις πωλήσεις - Οι πρώτοι των πρώτων και οι εκπλήξεις στην κατάταξη.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2019

Με την ηλεκτροκίνηση να έχει πλέον μπει δυναμικά στη ζωή μας, η Deutsche Welle έκανε ένα ρεπορτάζ για τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι όπως αυτά ταξινομήθηκαν με βάση τις συνολικές τους πωλήσεις. 

Βέβαια, όπως θα δείτε παρακάτω, μέσα στη δεκάδα δεν υπάρχουν μόνον αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και υβριδικά αλλά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά. 

Ωστόσο η κατάταξη κρύβει κάποιες εκπλήξεις, καθώς κάποια αυτοκίνητα τα περιμέναμε να είναι σε υψηλότερες θέσεις, αλλά φαίνεται ότι οι καναταλωτές έχουν διαφορετικά άποψη. 

Ας δούμε λοιπόν την κατάταξη. 

Tesla Model 3

model3
Mε 445.000 νέα οχήματα το Tesla Model 3 σημείωσε πέρσι τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία του. Στις ΗΠΑ το Model 3 ξεκινά από 37.990 δολάρια. Ο ίδιος ο επικεφαλής της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Elon Musk παραδέχθηκε πως αυτό που τον ενοχλεί περισσότερο είναι «ότι τα αυτοκίνητά μας δεν είναι προσιτά. Πρέπει να το αλλάξουμε αυτό».

Nissan Leaf

leaf
Σε απόσταση αναπνοής το 2019 ακολούθησε το Nissan Leaf με 434.000 πωλήσεις. Φέτος όμως τα πράγματα δεν πάνε καλά για τους Ιάπωνες: Για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια ο κολοσσός καταγράφει ζημίες ύψους 6 δις ευρώ.

Tesla Model S 

model s
Στην τρίτη θέση των δημοφιλέστερων ηλεκτροκίνητων του 2019 επίσης ένα Tesla: το Model S. Η Tesla -όπως άλλωστε και η Porsche- συγκαταλέγεται στους ξεκάθαρους νικητές της κρίσης. Όσο όλοι οι υπόλοιποι μειώνουν την παραγωγή, η Τesla σημειώνει κατακόρυφη ανάπτυξη και μάλιστα επενδύει τώρα σε ένα νέο εργοστάσιο στο Βρανδεμβούργο όπου θα κατασκευάζεται το Model Y.

Mitsubishi Outlander Plug-in-Hybrid

outlander
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Outlander δεν είναι μια αμιγώς ηλεκτρική πρόταση, ωστόσο οι πωλήσεις του δείχνουν ότι πολλοί είναι αυτοί που το προτιμούν ως μια «συμβιβαστική λύση». Τα επόμενα δυο χρόνια η Mitsubishi θέλει να προσφέρει αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ωστόσο μόνο για την ασιατική αγορά. Οι λοιπές περιοχές του πλανήτη καλύπτονται από τους εταίρους της, Renault και Nissan.

Toyota Prius 

toyota
«Ο παλιός είναι αλλιώς»: το Toyota Prius έκανε το ντεμπούτο του στην Ιαπωνία ήδη το 1997 ενώ από το 2001 άρχισε να λανσάρεται και στη Γερμανία. Το 2019 πουλήθηκαν συνολικά 210.000 υβριδικά Toyota Prius. Και εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη λύση, αλλά το Prius είναι από τους πρωτοπόρους της υβριδικής τεχνολογίας.

BAIC

baic
Στην Κίνα κυκλοφορούν οχήματα τα οποία είναι παντελώς άγνωστα στον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, με την κινεζική αγορά να είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο το BAIC EC ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις, οπότε δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε. Από το 2025 η BAIC θα κατασκευάζει πλέον μόνο ηλεκτροκίνητα.

Chevrolet Volt

volt
Στην 8η θέση των δημοφιλέστερων ηλεκτροκίνητων του 2019 βρίσκεται το Chevrolet Volt της GM. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2010, ωστόσο στο μεταξύ δεν κατασκευάζεται πια. Μέχρι το 2023 όμως η General Motors σχεδιάζει να λανσάρει τουλάχιστον 23 νέα ηλεκτροκίνητα.

Renault Zoe

zoe
Ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ευρώπη το Renault Zoe. Το πρώτο εξάμηνο του 2020 ήταν το ηλεκτροκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη γηραιά ήπειρο. Στην παγκόσμια κατάταξη το μικρό Renault βρέθηκε πέρσι στην 9η θέση. Ιδιαίτερα αγαπητό και στη Γερμανία.

BMW i3

bmwi3
«Επιτέλους και ένα γερμανικό» σημειώνει με νόημα το ρεπορτάζ της Deutsche Welle. Το BMW i3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό των Βαυαρών, αλλά φαίνεται πως ούτε στη Γερμανία οι καταναλωτές το προτιμούν. Όπως σημειώνει το ρεπορτάζ «οι γερμανοί κατασκευαστές κατηγορούνται εδώ και χρόνια ότι έχασαν το τρένο της ηλεκτροκίνησης. Και τώρα τρέχουν να προλάβουν...».