To μέγεθος των SUV δημιουργεί προβλήματα στις πόλεις

To μέγεθος των SUV δημιουργεί προβλήματα στις πόλεις

Η ζήτηση των SUV ολοένα και αυξάνει χρόνο με το χρόνο στην αγορά της Ευρώπης. Ποιο πρόβλημα τείνει να δημιουργήσει αυτή η συνθήκη;

BMW XM

Οι πωλήσεις των SUV κάθε χρόνο σημειώνουν άνοδο σχεδόν σε όλη την ευρωπαϊκή αγορά. Μόνο που εκτός από τις πωλήσεις, αύξηση παρατηρείται και στο μέγεθος των μοντέλων, προκαλώντας προβλήματα αναφορικά με το πάρκινγκ.

Συγκεκριμένα, η έρευνα της Transport & Environment, κατέδειξε πως το μέγεθος των SUV που κυκλοφορούν στην Ευρώπη αυξάνεται κατά ένα cm κάθε δύο χρόνια (αυτό το φαινόμενο παρατηρείται από το 2001). Όπως είναι λογικό, αυτό σιγά σιγά δημιουργεί άλλοτε μεγαλύτερα και άλλοτε μικρότερα προβλήματα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές (βλέπε κέντρο της Αθήνας).

Από το 2001 και μετά, το μέγεθος των SUV αυξάνεται ανά ένα cm κάθε δύο χρόνια, με αποτέλεσμα ένας σεβαστός αριθμός μοντέλων να έχει ξεπεράσει πλέον σε πλάτος τα δύο μέτρα

Land Rover Defenfer

Οι ειδικοί προειδοποιούν πως αν δεν παρέμβει νομοθετικά η Ευρωπαϊκή Ένωση, τα πράγματα μπορεί να ξεφύγουν γρήγορα από τον έλεγχο. Επί του παρόντος, το μέγιστο επιτρεπόμενο πλάτος για τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης ανέρχεται στα 255 cm, σύμφωνα με τον νόμο του 1990.

Ο συγκεκριμένος νόμος ψηφίστηκε προκειμένου να περιοριστεί το μέγεθος των λεωφορείων και των φορτηγών που κυκλοφορούσαν στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου.

Ο James Nix, συγγραφέας της έρευνας της T&Ε παραδέχτηκε πως «μπορεί να μην ακούγεται αν ένας μεγάλος αριθμός. Αλλά η πραγματικότητα είναι πως - αν δεν υπάρξει μεταρρύθμιση - τα μεγάλα πολυτελή SUV και pick-up θα φτάσουν να είναι όσο φαρδιά όσο τα φορτηγά και τα λεωφορεία».

Mercedes-Benz GLS

Από την άλλη πλευρά σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις οι θέσεις πάρκινγκ είναι σχεδιασμένες για αυτοκίνητα πλάτους έως και 180 cm. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως σχεδόν τα μισά από τα καινούργια SUV που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά αντιμετωπίζουν πρόβλημα, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις το πλάτος τους ξεπερνά ακόμα και τα δύο μέτρα.

Το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο θα θέσει επί τάπητος το συγκεκριμένο ζήτημα στις αρχές του έτους. Η Γαλλία έχει ήδη εφαρμόσει ένα πρόγραμμα για την αποθάρρυνση της χρήσης βαρύτερων αυτοκινήτων, ενώ μεγάλοι δήμοι όπως αυτοί του Παρισιού και της Λυών εξετάζουν το ενδεχόμενο επιβολής υψηλότερων τελών στάθμευσης για μεγαλύτερα και βαρύτερα αυτοκίνητα το επόμενο διάστημα.

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube