Μεγάλες εκπτώσεις σε στοκ λόγω WLTP

Μεγάλες εκπτώσεις σε στοκ λόγω WLTP

Οι νέες μετρήσεις εκπομπών WLTP θα μπορούσαν να πιέσουν για ισχυρές εκπτώσεις σε απούλητα μοντέλα που παραμένουν σε στοκ.

Οι κατασκευαστές που δεν επιθυμούν να παραμείνουν με μεγάλα αποθέματα αυτοκινήτων προ-WLTP θα μπορούσαν να εξαναγκαστούν σε δραστική μείωση τιμών.

Η αυστηρά πλήρης εφαρμογή του Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP), τον προσεχή Σεπτέμβριο, θα μπορούσε να αναγκάσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις στα αυτοκίνητα που δεν πληρούν τη νέα ομολογκασιόν.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν χώρες στην Ευρώπη, όπου εταιρείες με μεγάλα αποθέματα απούλητων αυτοκινήτων προ-WLTP δεν θα είναι σε θέση να πουλήσουν τίποτα στους καταναλωτές ύστερα από τον προσεχή Σεπτέμβριο, ενδεχομένως αναγκάζοντάς τις να τα πετάξουν πριν καν φτάσουν σε εκθεσιακούς χώρους. Υπάρχουν όμως και ευρωπαϊκές χώρες που έχουν προσφέρει περίοδο χάριτος και ύστερα από την 1η Σεπτεμβρίου 2018 -ποικίλει από χώρα σε χώρα- στους κατασκευαστές να πωλούν προ-WLTP αυτοκίνητα μέχρι να ξεπουλήσουν.

Αποτελεί κοινή πρακτική για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να κατασκευάζουν περισσότερα αυτοκίνητα από αυτά που έχουν πουλήσει. Κάτι που σημαίνει ότι ενδέχεται να αναγκαστούν να προ-ταξινομήσουν μεγάλους αριθμούς από αυτά ή να πουλήσουν μέχρι την εκπνοή της προθεσμίας σε πολύ μειωμένη τιμή τα απούλητα.

Το άλλο πρόβλημα είναι ότι οι αγοραστές μοντέλων που κατασκευάζονται σε απομακρυσμένες χώρες με μεγάλο χρόνο παράδοσης θα μπορούσαν επίσης να υποφέρουν από καθυστερήσεις σε αυτήν. Οι εταιρείες απαιτούν από τους αγοραστές να περιμένουν ένα αυτοκίνητο που έχει εγκριθεί κατά WLTP για να φτάσει ύστερα από την 1η Σεπτεμβρίου, αντί να βιαστούν για να πάρουν νωρίτερα ένα προ-WLTP μοντέλο.

Το Audi SQ5 θα μπορούσε να αποτελέσει παράδειγμα μιας τέτοιας κίνησης, καθώς η Audi ανέστειλε πρόσφατα τις πωλήσεις του hot SUV της, αφήνοντας διαθέσιμο μόνο το απόθεμα. Εκπρόσωπος της Audi δήλωσε ότι η κίνηση αυτή σχετίζεται με κατασκευαστικό «μπούκωμα», αλλά είναι ηλίου φαεινότερο ότι συνδέεται με την εισαγωγή του WLTP.

Να θυμίσουμε ότι ο WLTP έχει αντικαταστήσει προαιρετικά από την 1-9-2017 την παλαιότερη ομολογκασιόν NEDC που ήταν εργαστηριακή, με όριο πλήρους εφαρμογής την 1-9-2018. Η δοκιμή WLTP χρησιμοποιεί δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες και σε άλλη ρουτίνα και απόσταση, προκειμένου να μετρηθούν ακριβέστερες εκπομπές ρύπων. Θεωρείται γενικά αυστηρότερη μέθοδος -οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι θα αυξήσει τον αριθμό του CO2 κάθε μοντέλου κατά 15g/km κατά μέσο όρο- και αναγκάζει συνεπώς πολλούς κατασκευαστές να πραγματοποιήσουν μηχανολογικές και άλλες αλλαγές στα αυτοκίνητά τους.

Να θυμίσουμε ότι και η BMW αποκάλυψε ότι η M4 έπρεπε να αποσυρθεί προσωρινά από το εμπόριο αργότερα μέσα στο χρόνο, έτσι ώστε να προστεθεί ένα φίλτρο σωματιδίων στο σύστημα εξάτμισης. Η εκδοχή της σε 4θυρη μπερλίνα, η F80 M3, θα καταργηθεί. Όπως εξήγησε εκπρόσωπος της γερμανικής εταιρείας, δεν είναι οικονομικά βιώσιμο να γίνει μια τέτοια τροποποίηση σε ένα αυτοκίνητο τόσο αργά στον κύκλο παραγωγής του.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube