Με τη Ford στην έκθεση Salone del Mobile 2015

Με τη Ford στην έκθεση Salone del Mobile 2015

Η Ford συμμετέχει με συνέπεια εδώ και 15 σχεδόν χρόνια σε μια έκθεση που απαγορεύεται να δείξεις αυτοκίνητο, ακόμη και σε φωτογραφία. Γιατί άραγε;

Η αλήθεια είναι ότι μας ξένισε η πρόσκληση, και μάλιστα από μία αυτοκινητοβιομηχανία, για μια έκθεση σχεδιασμού επίπλων και φωτιστικών. Τι δουλειά έχει η αλεπού στο παζάρι; Σκέψη που κάναμε τόσο για μας όσο και για τη Ford.

Τελικά μάθαμε ότι ο κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας συμμετέχει στη μεγαλύτερη έκθεση του είδους παγκοσμίως εδώ και πολλά χρόνια. Με τη συμμετοχή αυτή το Μπλε Οβάλ θέλει να δείξει σε ένα διαφορετικό κοινό την ευρύτητα του πνεύματος, την ευρηματικότητα, την καινοτομία αλλά και τις ευαισθησίες που χαρακτηρίζουν το σχεδιασμό των προϊόντων της.

Και επειδή όπως είπαμε απαγορεύεται σε αυτή την έκθεση να δείξεις αυτοκίνητο, έστω και σε φωτογραφία, η Ford έδωσε μια πρόκληση στους σχεδιαστές της. Όλα τα στούντιο σχεδιασμού της εταιρείας ανά τον κόσμο κλήθηκαν να εμπνευστούν και να δημιουργήσουν αντικείμενα με μαγιά τη σχεδιαστική φιλοσοφία του εσωτερικού του νέου Ford GT.

Η οποία συμπυκνώνεται στα εξής: Στην αρτιότητα του περιεχομένου, στην καινοτομία και στη συνδεσιμότητα. Αυτό που απλοϊκά εμείς λέμε εργονομία, εστιασμένη απόλυτα στη χρήση για την οποία προορίζεται το αυτοκίνητο. Και η οποία έρχεται να καθορίσει τόσο την αισθητική όσο και τα υλικά.

Οι δημιουργίες  των σχεδιαστών της εταιρείας από κάθε γωνιά του πλανήτη μαρτυρούν ευρηματικότητα. Ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος, ένα τραπέζι γήπεδο ποδοσφαίρου, μια κιθάρα, ένας καναπές, ένα ζευγάρι ηχεία, ακόμη και ένα σετ μαχαιροπίρουνα και εκατοντάδες άλλα αντικείμενα που δεν έχουν καμία σχέση με αυτοκίνητο. Και όμως παραπέμπουν στο νέο Ford GT αισθητικά, ενώ ο σχεδιασμός τους υπηρετεί πιστά και με ακρίβεια τις τόσο διαφορετικές λειτουργικές ανάγκες του καθενός.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για εμάς είχαν οι διαλέξεις των σχεδιαστών που αναφέρονταν στη διαδικασία και στα εργαλεία εκείνα που χρησιμοποιούν για να διεισδύσουν στο μυαλό και στον ψυχισμό του κοινού και να αντλήσουν συναισθηματικά και λογικά δεδομένα τα οποία αξιοποιούν για τον σχεδιασμό των προϊόντων. Είναι για παράδειγμα εντυπωσιακό να βλέπεις πόσο αυξάνεται η θερμοκρασία του εγκεφάλου όταν το βλέμμα εστιάζει στη βάση της κονσόλας ή στον πίνακα οργάνων, ορίζοντας έτσι αυτές ως τις περιοχές μεγαλύτερου ενδιαφέροντος στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου.

Το αυτοκίνητο επηρεάζει με πολλούς τρόπους την καθημερινότητά μας. Από τις πρακτικές ανάγκες μέχρι τη διάθεσή μας. Η σχεδίαση και κατασκευή του είναι πολύ πιο σύνθετη διαδικασία απ’ ό,τι φαντάζεται ο περισσότερος κόσμος. Η επίσκεψή μας στο Salone del Mobile ήταν μια υπενθύμιση.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube