Louis Schweitzer: Έφυγε από τη ζωή ο άνθρωπος που άλλαξε τη Renault
Ο πρώην πρόεδρος της Renault, Louis Schweitzer, πέθανε σε ηλικία 83 ετών. Υπήρξε ο αρχιτέκτονας της Συμμαχίας Renault–Nissan και της αναγέννησης της Dacia, μεταμορφώνοντας τον γαλλικό όμιλο σε διεθνή δύναμη.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της πρώτου Renault Twingo το 1992, ο Louis Schweitzer πόζαρε χαμογελαστός πίσω από το τιμόνι του νέου μοντέλου, του οποίου είχε εγκρίνει προσωπικά το σχέδιο.
Λίγες ώρες ύστερα από την αποκάλυψη της τέταρτης γενιάς της Twingo, αυτός ο σημαντικός άνθρωπος, πρόεδρος του Groupe Renault από το 1992 έως το 2005, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών.
Ο Louis Schweitzer αφήνει πίσω του μια ανεξίτηλη κληρονομιά: Μια Renault πιο δυνατή, πιο διεθνή και πιο προσαρμοσμένη στο μέλλον της αυτοκίνησης
Προερχόμενος από τον χώρο της πολιτικής και των ανώτερων κρατικών θέσεων ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του ’80, ο Schweitzer ανέλαβε τα ηνία της Renault σε μια εποχή γεμάτη αβεβαιότητα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που θεωρούνταν «πολύ μικροί» για να επιβιώσουν στη νέα, παγκοσμιοποιημένη αγορά. Ήταν η περίοδος όπου πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούσαν στρατηγικές συγχωνεύσεις.
Μέσα σε αυτό το κλίμα, ο Schweitzer προσπάθησε να συγχωνεύσει τη Renault με τη Volvo, σχέδιο που τελικά δεν ευοδώθηκε λόγω ασυμφωνιών ανάμεσα στις δύο πλευρές. Πιο πριν, είχε ολοκληρώσει την ιδιωτικοποίηση της Renault, είχε αποκτήσει τη νοτιοκορεατική Samsung Motors και είχε επιχειρήσει να αγοράσει τη Škoda -που τελικά πέρασε στη Volkswagen.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο του επίτευγμα ήρθε λίγο αργότερα: Η δημιουργία της Συμμαχίας Renault–Nissan. Εκμεταλλευόμενος τη δύσκολη οικονομική κατάσταση της ιαπωνικής εταιρείας, ο Schweitzer κατάφερε να δημιουργήσει ένα σχήμα που για πάνω από μια δεκαετία λειτούργησε υποδειγματικά και οδήγησε τον όμιλο σε πρωτοφανή επιτυχία.
Σε εκείνον οφείλεται επίσης η εξαγορά της Dacia το 1999 και η μετατροπή της σε «low-cost» μάρκα του Groupe Renault. Ξεκινώντας με τo Logan και συνεχίζοντας με μοντέλα που αγαπήθηκαν ευρέως από το κοινό, η Dacia απέδειξε την οξυδέρκεια του Schweitzer. Κάποτε πολλοί αμφέβαλλαν γι' αυτήν την επιλογή -σήμερα όμως, κανείς δεν αμφισβητεί ότι ήταν μια ιδέα-ορόσημο: H Dacia αποτελεί πλέον πυλώνα του ομίλου και βασικό παράγοντα κερδοφορίας.
Η Renault εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση αποτίνοντας φόρο τιμής στον επίτιμο πρόεδρό της. Ο Schweitzer είχε ενταχθεί στον όμιλο το 1986 ως οικονομικός διευθυντής και το 1992 ανέλαβε τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου.
Ο διάδοχός του, Carlos Ghosn, αξιοποίησε για χρόνια τα θεμέλια που εκείνος είχε θέσει, μέχρι τα γνωστά γεγονότα των τελών της δεκαετίας του 2010.
Ο Louis Schweitzer αφήνει πίσω του μια ανεξίτηλη κληρονομιά: Μια Renault πιο δυνατή, πιο διεθνή και πιο προσαρμοσμένη στο μέλλον της αυτοκίνησης.



