PA Consulting

Κόλαφος! Κανένας κατασκευαστής δεν πιάνει το όριο CO₂ το ’21

Η εφαρμογή του γενικού ευρωπαϊκού ορίου των 95 g/km CO₂ για το αυτοκίνητο θα τσακίσει στα πρόστιμα πολλούς κατασκευαστές τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με μελέτη της βρετανικής εταιρείας PA Consulting.

Αλλά ας μη βιαζόμαστε. Η πραγματικότητα μπορεί να είναι λιγότερο δραματική.

Η μεγάλη μελέτη της βρετανικής εταιρείας ανάλυσης PA Consulting για τις εκπομπές CO2 από την αυτοκινητοβιομηχανία είναι ανησυχητική. Δείχνει ότι η συντριπτική πλειονότητα των κατασκευαστών που έχουν παρουσία στην Ευρώπη απέχει πολύ από τον στόχο της για το 2021. Να θυμίσουμε ότι από τον επόμενο χρόνο, οι κατασκευαστές θα πρέπει να επιτύχουν ο καθένας τους προσωπικούς στόχους του –ο υπολογισμός έχει γίνει σύμφωνα με τις εκπομπές CO2 των προηγούμενων ετών και το βάρος των αυτοκινήτων.

Η PA Consulting δείχνει ότι οι όμιλοι FIAT, Mazda, Honda και Ford θα βρεθούν σημαντικά πίσω από το χρονοδιάγραμμα. Δεν είναι όμως περίεργο, όταν γνωρίζουμε ότι αυτοί είναι οι κατασκευαστές που έχουν αργοπορήσει να προχωρήσουν στην ενσωμάτωση επαναφορτιζόμενης υβριδικής και ηλεκτρικής τεχνολογίας. Καθώς μόνο με αυτόν τον τρόπο θα ήταν δυνατή η μείωση των εκπομπών στη δοκιμή τυποποίησης. Η PA Consulting βασίστηκε σε προβολές για τη μέση τιμή CO2 κάθε μάρκας το 2021, συγκρίνοντάς τις με το στόχο που τους έχει τεθεί.

Πιθανότατα θα εκπλαγείτε όταν δείτε σε αυτό το γράφημα, την Jaguar Land Rover τόσο κοντά στο στόχο της, ενώ ο Βρετανός κατασκευαστής πουλάει πάρα πολλά 100% θερμικά αυτοκίνητα. Αλλά αυτή ακριβώς είναι η εικόνα του διάσημου ευρωπαϊκού υπολογισμού που επιτρέπει σε μεγάλα ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας να έχουν ευνοϊκούς, εξατομικευμένους στόχους όταν πουλάνε βαριά μοντέλα.

Η τελευταία λέξη θα ειπωθεί το 2021
Συνολικά, η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να πληρώσει περίπου 14 δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα το επόμενο έτος. Ωστόσο, οι κατασκευαστές φαίνονται ψύχραιμοι: Ο Carlos Tavares έχει ήδη ανακοινώσει ότι το Groupe PSA θα είναι «εντός στόχου» το 2020 και δεν θα καταβάλει πρόστιμα. Όπως η Volvo που υπολογίζει στην αύξηση των πωλήσεων των επαναφορτιζόμενων υβριδικών μοντέλων της. Αλλά οι ισχυρισμοί αυτοί αφορούν μόνο το 2020. Το επόμενο έτος θα μπορούσε να είναι πιο περίπλοκο.

Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαθέτουν τρόπους για την αποφυγή προστίμων. Η FIAT, για παράδειγμα, είχε υπογράψει συμφωνία με την Tesla για να «αγοράσει» τα μπόνους γραμμάρια CO2 της καλιφορνέζικης εταιρείας. Υπάρχει επίσης μια άλλη μέθοδος: Να ταξινομούν μεγάλο αριθμό υβριδικών, επαναφορτιζόμενων υβριδικών ή ηλεκτρικών με στρατηγικές χρήσεις (αυτοκίνητα επιδείξεων, βραχυπρόθεσμη μίσθωση κ.λπ.). Το πρόβλημα είναι ότι ο κύκλος αυτός αποβαίνει ιδιαίτερα κακός για τους αντιπροσώπους, οι οποίοι θα καταλήξουν στη συνέχεια με μεταχειρισμένα οχήματα «με 0 χιλιόμετρα» που θα τα πουλήσουν κοψοχρονιά. Με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ήδη εύθραυστη κερδοφορία τους…

Δείτε το γράφημα σε μεγέθυνση στην γκάλερι… Με γκρι η σημερινή τιμή, με μπλε η πρόβλεψη για το 2021 και με πράσινο ο στόχος που έχει τεθεί ανά εταιρεία το 2021.