Κίνα, αυτοκίνητα-φαντάσματα για να φουσκώσουν τις πωλήσεις!

Κίνα, αυτοκίνητα-φαντάσματα για να φουσκώσουν τις πωλήσεις!

Φανταχτερές πωλήσεις, επιδοτήσεις με το τσουβάλι… και καμία πραγματική παράδοση; Σύμφωνα με έρευνα του Reuters, κορυφαίοι Κινέζοι κατασκευαστές φέρονται να εμφάνιζαν νέα EV ως μεταχειρισμένα, για να καρπωθούν τις κρατικές ενισχύσεις.

Κίνα

Η BYD, ο ανερχόμενος γίγαντας στα ηλεκτρικά που φιλοδοξεί να ξεπεράσει σε πωλήσεις την Tesla παγκοσμίως, φέρεται να εμπλέκεται σε μια τακτική τεχνητής ενίσχυσης των πωλήσεών της στην Κίνα, προκειμένου να πετύχει εντυπωσιακά νούμερα και να εξασφαλίσει γενναίες επιδοτήσεις από το κράτος.

Σύμφωνα με αποκάλυψη του Reuters, η εταιρεία κατηγορείται –μαζί με άλλους κατασκευαστές– πως «πούλησε» χιλιάδες ηλεκτρικά σε συνεργαζόμενους εμπόρους με σκοπό να τα ταξινομήσει ως «νέα πωληθέντα», παρότι δεν έφυγαν ποτέ από την έκθεση και τις αποθήκες. Το κόλπο; Τα αυτοκίνητα ταξινομούνται προσωρινά, έτσι ώστε να ενεργοποιηθούν οι κρατικές επιδοτήσεις για νέα EV. Στη συνέχεια, επαναφέρονται στο εμπόριο ως «μεταχειρισμένα», με μηδενικά χιλιόμετρα στο κοντέρ, καλυμμένα πλαστικά και… άρωμα εργοστασίου.

Το κοντέρ των πωλήσεων Κινέζων κατασκευαστών ίσως τελικά γράφει περισσότερα χιλιόμετρα απάτης παρά επιτυχίας

Κίνα

Η πρακτική αυτή δεν περιορίζεται σε μεμονωμένες περιπτώσεις. Η αναφορά του Reuters κάνει λόγο για τουλάχιστον 4.000 αντιπροσώπους που συμμετείχαν ή επωφελήθηκαν από αυτήν την πρακτική, συχνά μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες πώλησης. Τα αυτοκίνητα αυτά δεν έχουν ούτε ιδιοκτήτη ούτε ιστορικό -έχουν μόνο ρόλο: Να φανούν ως «πωληθέντα» για να εισπραχτεί η κρατική ενίσχυση.

Η κυβέρνηση της Κίνας, αν και δεν έχει δημοσιοποιήσει επίσημα τα ονόματα των εμπλεκομένων, έχει ήδη καλέσει για εξηγήσεις τη BYD, τη Dongfeng και οργανώσεις του κλάδου σε κεκλεισμένων των θυρών συναντήσεις. Το θέμα έχει πάρει διαστάσεις, καθώς αγγίζει την αξιοπιστία ολόκληρης της κινεζικής στρατηγικής για την ηλεκτροκίνηση.

Κίνα

Ο Wei Jianjun, επικεφαλής της Great Wall Motors, έφτασε να συγκρίνει την κατάσταση με το γνωστό σκάνδαλο της Evergrande: «Η κατάρρευση δεν έχει έρθει ακόμη, αλλά ήδη υποβόσκει μέσα στον κλάδο», προειδοποιεί. Για τον ίδιο, το πρόβλημα δεν είναι μόνο η BYD ή οι αριθμοί: Είναι η ίδια η λογική του «πρώτα τα νούμερα -στη συνέχεια όλα τα άλλα».

Εάν επιβεβαιωθούν τα ευρήματα, η υπόθεση μπορεί να έχει επιπτώσεις τόσο στην εγχώρια εικόνα της κινεζικής βιομηχανίας όσο και στη διεθνή αξιοπιστία της. Και η ειρωνεία είναι πως, ενώ η BYD προσπαθεί να εμφανιστεί ως ο νέος ηγέτης της αγοράς EV, το «άθροισμα» των πωλήσεών της ίσως τελικά γράφει περισσότερα χιλιόμετρα απάτης παρά επιτυχίας.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube