Καναδάς: Θα εισάγει ευρωπαϊκά ηλεκτρικά για να ξεμπλοκάρει την αγορά;

Καναδάς: Θα εισάγει ευρωπαϊκά ηλεκτρικά για να ξεμπλοκάρει την αγορά;

Με φόντο τις πιέσεις από την πολιτική των ΗΠΑ, ο Καναδάς εξετάζει να εισάγει ηλεκτρικά από την Ευρώπη για να τονώσει τον ανταγωνισμό και να προσφέρει περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές.

Ηλεκτρικά

Η καναδική αγορά αυτοκινήτου αντιμετωπίζει προβλήματα: Περιορισμένη προσφορά, υψηλές τιμές και μια πολιτική εξάρτησης από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Εμπρός σε αυτό το σκηνικό, ο Καναδάς εξετάζει ένα φιλόδοξο σχέδιο: Την απελευθέρωση της εισαγωγής σε ηλεκτρικά από την Ευρώπη.

Ο στόχος είναι διπλός: Πρώτον, να παρακαμφθούν οι δασμοί που επέβαλε η κυβέρνηση Trump και που επηρεάζουν ακόμη τις εισαγωγές, και δεύτερον, να ενισχυθεί ο τοπικός ανταγωνισμός, ο οποίος παραμένει περιορισμένος κυρίως σε αμερικανικά ή κινεζικά μοντέλα μέσω συνεργασιών.

Ωστόσο, υπάρχει εμπόδιο: Tα πρότυπα ασφαλείας του Καναδά είναι εναρμονισμένα με εκείνα των ΗΠΑ, περιορίζοντας την είσοδο μοντέλων που έχουν εγκριθεί στην Ευρώπη αλλά δεν πληρούν τα αμερικανικά πρωτόκολλα. Κι αυτό, σύμφωνα με τον Daniel Breton, πρόεδρο της Electric Mobility Canada, ο περιορισμός αυτός είναι αδικαιολόγητος: «Αν τα αυτοκίνητα είναι ασφαλή για τους ευρωπαϊκούς δρόμους, τότε είναι και για τους δικούς μας», τονίζει ο Breton.

H καναδική αγορά έκλεισε το 2024 με 1,85+ εκατ. ταξινομήσεις, εκ των οποίων οι 202  χιλιάδες ήταν 100% ηλεκτρικά -μερίδιο 10,9%

Ηλεκτρικά

Το Υπουργείο Μεταφορών του Καναδά διατηρεί επιφυλάξεις, υποστηρίζοντας πως υπάρχουν «διαφορές στο οδικό περιβάλλον» που δεν καλύπτονται από τα ευρωπαϊκά τεστ ασφαλείας. Κι εκεί που η πολιτική διστάζει, οι πολίτες υποστηρίζουν μια τέτοια ρύθμιση. 

Η κοινή γνώμη πάντως είναι ξεκάθαρη. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το 70% των Καναδών τάσσεται υπέρ της εισαγωγής ευρωπαϊκών ηλεκτρικών, υποδεικνύοντας πως η κοινωνική πίεση αυξάνεται. Εάν η Οτάβα τελικά προχωρήσει, αυτό θα μπορούσε να αλλάξει ριζικά την κατεύθυνση της εμπορικής πολιτικής του Καναδά -και να ανοίξει μια νέα αγορά για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Renault, η Peugeot, η Volkswagen και η BMW.

Ηλεκτρικά

Μια τέτοια αλλαγή θα είχε σημαντικό αντίκτυπο όχι μόνο στην καναδική αγορά, αλλά και στη δυναμική ΗΠΑ-Καναδά. Επιπλέον, θα προσέφερε στις ευρωπαϊκές εταιρείες μια νέα, ελκυστική αγορά για να εξάγουν τα ανταγωνιστικά ηλεκτρικά  μοντέλα τους, πολλά από τα οποία παραμένουν εκτός Βορείου Αμερικής. 

Εδώ να σημειώσουμε ότι η καναδική αγορά έκλεισε το 2024 με 1,85+ εκατ. ταξινομήσεις, εκ των οποίων οι 202  χιλιάδες ήταν 100% ηλεκτρικά σύμφωνα με την Statistics Canada, μερίδιο 10,9%. Αντίστοιχα τα PHEV ήταν σχεδόν 69 χιλιάδες. Και με τα δύο, ως ZEV, να κατέχουν το 14,6% της αγοράς.

Για το 2025, συνολικά στο πρώτο εξάμηνο, το μέσο μερίδιο ZEV ήταν στο 8–9 %, με τα BEV να καταλαμβάνουν περίπου τα 7 % της αγοράς. Η πτώση οφείλεται στη διάθεση κινήτρων από τις πολιτείες -ιδίως η προσωρινή παύση των ομοσπονδιακών και πολιτειακών επιδοτήσεων στο ξεκίνημα του 2025. Με τους καταναλωτές να στρέφονται στα plug‑in hybrid και στα παραδοσιακά αυτοκίνητα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube