node/34188

Jaguar Land Rover: Προβλήματα ελέγχου ποιότητας στην Κίνα

Η JLR κατηγορεί για την τελευταία 3μηνιαία απώλειά της σε μεγάλο βαθμό «τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς στην Κίνα»: Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις της και την εμπορική διαμάχη Κίνας και ΗΠΑ.

Αλλά αυτές οι προκλήσεις είναι μόνο μέρος του προβλήματος που αντιμετωπίζει η εταιρεία. Αυτό που έχει κλονίσει την JLR στην Κίνα είναι τα επίμονα δεινά αξιοπιστίας.

Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Κίνα πέρυσι μειώθηκαν για πρώτη φορά στα τελευταία 28 χρόνια. Αλλά η αγορά των πολυτελών μοντέλων συνέχισε να μεγεθύνεται, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 8% στα 2,8 εκατ. αυτοκίνητα. Το γερμανικό Big 3 -Audi, BMW και Mercedes-Benz, καθώς και οι Cadillac, Lexus και Volvo σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων στην Κίνα τον περασμένο χρόνο.

Η JLR δεν έχει αποστείλει ποτέ αυτοκίνητα από τις ΗΠΑ στην Κίνα. Είναι δίκαιο όμως να αναφέρουμε ότι οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ των δύο χωρών έχουν προκαλέσει σημαντικό αντίκτυπο στις τοπικές πωλήσεις.

Τι συμβαίνει πραγματικά όμως πίσω από την διολίσθηση των πωλήσεων κατά 22%, στα 115.000 αυτοκίνητα, στις παραδόσεις της JLR στην Κίνα πέρυσι; Ο χαλαρός έλεγχος της ποιότητας του προϊόντος. 

Η αδύναμη ποιότητα του προϊόντος είναι ένα χρόνιο πρόβλημα στην JLR, που χρονολογείται από τότε που η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν ακόμα στα χέρια της Ford. Και αναφέρουμε εκείνη την περίοδο, μιας και ήταν η απαρχή των συνεργασιών για τους Βρετανούς, που μεταξύ των στόχων της ήταν και η δραστική βελτίωση σε αυτόν τον τομέα. Πρόβλημα που ενόσω οι Jaguar και Land Rover ήταν μόνες τους, αντίστοιχα αυτό ήταν πολύ οξύτερο 

Το πρόβλημα παρέμεινε όμως και αφότου η Tata Motors απέκτησε τα δύο εμπορικά σήματα το 2008. Το 2014, η JLR ξεκίνησε την παραγωγή σε μια κοινοπραξία με την Chery Automobile στην Changshu στην ανατολική Κίνα. Από το 2015 έως το 2017, λανσαρίστηκαν πέντε τοπικά συναρμολογημένα μοντέλα -Land Rover Evoque και Discovery, Jaguar XFL, XEL και E-Pace.

JLR

Η τοπική παραγωγή επέτρεψε στην JLR να τροποποιήσει εσωτερικά και εξωτερικά τα αυτοκίνητα για να ταιριάξουν με τις σινικές προτιμήσεις. Επίσης, «απήλλαξε» τους αγοραστές από την πληρωμή τιμολογίου με επιβάρυνση 25% που χρέωναν τα κινεζικά τελωνεία τα εισαγόμενα οχήματα τότε.

Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις της JLR στην Κίνα αυξήθηκαν σε 146.399 αυτοκίνητα το 2017, από 92.474 το 2015. Ωστόσο, επειδή η ποιότητα του προϊόντος δεν αντιμετωπίστηκε ποτέ αποτελεσματικά, ο αριθμός των ελαττωμάτων που αναφέρονταν από τους ιδιοκτήτες αυξήθηκε και αυτός.

Στην Κίνα, όπως και στις ΗΠΑ, και οι δύο φίρμες συνήθως κατατάσσονται πολύ κάτω από το μέσο όρο της βιομηχανίας για τα νέα και μέχρι τριών ετών αυτοκίνητα όσον αφορά την ποιότητα και την αξιοπιστία, βάσει ερευνών σε ιδιοκτήτες από την J.D. Power and Associates.

Μόνο το 2017, η JLR πραγματοποίησε 13 ανακλήσεις στην Κίνα για ελαττωματικά εξαρτήματα σε κινητήρες, πίνακες οργάνων και αερόσακους έως μπαταρίες. Οι ανακλήσεις κάλυψαν περίπου 106.000 αυτοκίνητα που αντιστοιχούσαν σε περισσότερο από το 70% των τοπικών πωλήσεών της κατά τη διάρκεια του έτους.

jlr
H τοπική κατασκευή επέτρεψε στην JLR να τροποποιήσει τα μοντέλα της σύμφωνα με τα τοπικά γούστα, αλλά τα προβλήματα που αμαφέρονταμ από ιδιοκτήτες πιολλπλασιάστηκαν. Εδώ, η παραγωγή της E-Pace στο εργοστάσιο των Chery και JLR στο Changshu, στην Κίνα.


Από τον Αύγουστο, ιδιοκτήτες Jaguar και Land Rover διαμαρτύρονται τακτικά εμπρός από την έδρα της JLR στη Shanghai για να προκαλέσουν την προσοχή στα καλπάζοντα προβλήματα ποιότητας που πλήττουν τα αυτοκίνητα και τα SUV των δύο εταιρειών. 

Οι τοπικοί αντιπρόσωποι, που επιβαρύνονται με προμήθεια 60 ημερών ή μεγαλύτερη προμήθεια για τα μη πωληθέντα νέα αυτοκίνητα, προσέφεραν μεγάλες εκπτώσεις για να μειώσουν την πίεση από τα υψηλά στοκ. Ορισμένοι αντιπρόσωποι δε, πέρυσι άρχισαν να πουλάνε εισαγόμενα μοντέλα της Jaguar με έκπτωση έως και 30%. Κίνηση που ήταν η αιτία για τη κοινή πλέον φράση στην Κίνα, «Jaguar στο 70% της τιμής». Τα προβλήματα αυτά έχουν επηρεάσει την εικόνα της Jaguar και της Land Rover στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμπου, καθιστώντας τα προϊόντα τους ακόμα λιγότερο ελκυστικά για τους Κινέζους καταναλωτές.

Τον Ιούνιο, η κοινοπραξία της JLR με την Chery ολοκλήρωσε μια επέκταση που αύξησε την ετήσια παραγωγική δυναμικότητα από 130.000 σε 200.000 αυτοκίνητα. Και μόλις τον Ιούλιο, οι πωλήσεις της JLR στην Κίνα εισήλθαν σε σταθερή πτώση, αναγκάζοντας την κοινοπραξία να παραμείνει αδρανής.

Η JLR έχει να αντιμετωπίσει όμως και άλλες προκλήσεις. Πρέπει να ενσωματώσει τις πωλήσεις και τη διανομή των τοπικά κατασκευασμένων προϊόντων της και των εισαγόμενων μοντέλων της. Πρέπει επίσης να εξελίξει περισσότερα εξηλεκτρισμένα μοντέλα, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις τοπικές κανονιστικές απαιτήσεις.

jlr

Το δίκτυο αντιπροσώπων της JLR στην Κίνα είναι επίσης πρότζεκτ σε εξέλιξη. Η εταιρεία λέει ότι μόνο το 18% των καταστημάτων της βρίσκονται στις λεγόμενες μεγάλες πόλεις, όπως η Shanghai και το Πεκίνο, και πάνω από το ένα τρίτο από αυτά έχουν ανοίξει τρία χρόνια ή και λιγότερο.

Η εταιρεία αναφέρει επίσης ότι εξορθολογίζει τις εμπορικές πολιτικές για να αντισταθμίσει τις απώλειες των καταστημάτων λιανικής και δρομολογεί εκτεταμένα τοπικά επιμορφωτικά προγράμματα για να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών καθώς και τις επιχειρήσεις.

Αλλά πρώτα απ’ όλα, πρέπει να βελτιώσει την ποιότητα των προϊόντων για να κερδίσει πίσω τους πελάτες. Ύστερα από την αναφορά της 3μηνιαίας ζημίας ύψους 4,4 δισ. δολαρίων, η JLR πρέπει να συγκεντρώσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια εντός των επόμενων 14 μηνών για την εξυπηρέτηση του χρέους της.

Η μείωση του κεφαλαίου και του χρέους είναι πράγματι σημαντική για μια επιχείρηση που έχει δεσμεύσει τα μετρητά της. Αλλά ακόμα κι αν η JLR κινηθεί γρήγορα για να διορθώσει τις δυσλειτουργίες των προϊόντων της, δεν υπάρχει εγγύηση ότι τα χρήματα θα επενδυθούν με το σωστό τρόπο. Η εμπειρία μέχρι σήμερα, αυτό έχει δείξει τουλάχιστον.

node/40235

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

Παραποίησε και χρησιμοποίησε χωρίς την άδεια της Ferrari, αυτοκίνητά της σε επίδειξη μόδας. 

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

O Ελβετός σχεδιαστής μόδας, Philipp Plein, καλείται με δικαστική απόφαση να πληρώσει αποζημίωση ύψους €300.000 στη Ferrari, αλλά και €25.000 για αμοιβή δικηγόρων, καθώς δικαστήριο του Μιλάνο έκρινε ότι παρατύπως χρησιμοποίησε αυτοκίνητα της ιταλικής φίρμας σε επίδειξη μόδας. 

Ο Philipp Plein πραγματοποίησε το 2017 μια επίδειξη μόδας στα... εφέ της οποίας συμπεριέλαβε αρκετά supercars και μοτοσικλέτες, στα οποία για να τα κάνει πιο εντυπωσιακά τοποθέτησε φώτα LED, αλλοιώνοντας ουσιαστικά την εικόνα των οχημάτων.

Επιπλέον, όπως αναφέρεται στην αγωγή της Ferrari, ο σχεδιαστής μόδας χρησιμοποίησε τα αυτοκίνητα της εταιρείας χωρίς την άδειά της για διαφημιστικούς λόγους και για να προμοτάρει τις δημιουργίες του. 

Με βάση την απόφαση ο Plein υποχρεούται να αφαιρέσει από τον ιστότοπό του αλλά και από όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλες τις φωτογραφίες και τα βίντεο στα οποία μπορεί να εμφανίζεται αυτοκίνητο ή το σήμα της Ferrari του, απειλούμενος με πρόστιμο €10.000 για κάθε φωτογραφία ή βίντεο που θα εμφανίζεται μετά την έκδοση της απόφασης. 

Η απόφαση για τις φωτογραφίες και τα βίντεο είναι άμεσα εκτελεστή, παρόλο που ο Plein άσκησε έφεση η οποία θα εκδικαστεί την άνοιξη του 2021. 

node/40232

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η κοινή εταιρεία Stellantis που θα δημιουργηθεί θα είναι η 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η Fiat Chrysler και η PSA αναμένεται να πάρουν την οριστική έγκριση της ΕΕ για τη συγχώνευσή τους ύψους €38 δις, μια κίνηση που θα δημιουργήσει την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. 

Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισημοποιήσει τη δημιουργία της Stellantis, ενός ομίλου που προβλέπεται να αποκομήσει τεράστια κέρδη από κοινά δίκτυα πωλήσεων σε ΗΠΑ και Ευρώπη, ενώ τα σχέδια προβλέπουν και ευρεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Κϊνα και στη Γηραία Ήπειρο. 

Η συγχώνευση ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους και θα ενώσει μάρκες όπως οι FΙΑΤ, Jeep, Dodge, Ram και Maserati με τις Peugeot, Opel και DS - ενώ στοχεύει σε ετήσιες περικοπές κόστους € 5 δις χωρίς να κλείσει εργοστάσια.

Για να μετριάσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες της ΕΕ, η PSA προσφέρθηκε να ενισχύσει την ιαπωνική αντίπαλη Toyota Motor Corp, με την οποία έχει μια κοινή επιχείρηση van, αυξάνοντας την παραγωγή και πωλώντας τα φορτηγά σε τιμή κόστους.

Η FCA και η PSA θα επιτρέψουν επίσης στους αντιπροσώπους τους σε ορισμένες πόλεις να επισκευάσουν ανταγωνιστικές μάρκες.

FCA και PSA δήλωσαν ότι ελπίζουν να ολοκληρώσουν τη συγχώνευση το πρώτο τρίμηνο του 2021. Μόλις τον περασμένο μήνα, η FCA και η PSA αναδιάρθρωσαν τους όρους της συμφωνίας τους για να εξοικονομήσουν χρήματα και αύξησαν τη στοχευμένη εξοικονόμηση κόστους λόγω της οικονομικής κρίσης λόγω του κορωνοϊού.

Οι εταιρείες δήλωσαν ότι περίπου το 40% της εξοικονόμησης θα προέλθει από έξοδα που σχετίζονται με προϊόντα, 40% από αγορές και 20% από άλλους τομείς, όπως μάρκετινγκ, πληροφορική και logistics.