Jaguar Land Rover
node/43745

Jaguar Land Rover, κρατικό δάνειο £500 εκατ. για εξηλεκτρισμό

Η βρετανική κυβέρνηση θα χορηγήσει εγγυημένο δάνειο 500 εκατ. στερλινών ή 600 εκατ. ευρώ για πέντε χρόνια στην Jaguar Land Rover για την ανάπτυξη της γκάμας των ηλεκτρικών μοντέλων της.

Για να υποστηρίξει την προσπάθεια της Jaguar Land Rover στη μετάβασή της στην παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων, η βρετανική κυβέρνηση θα χορηγήσει εγγυημένο δάνειο 500 εκατομμυρίων στερλινών -€600 εκατ.- στον εθνικό όμιλο. Το δάνειο θα κατανεμηθεί σε πέντε χρόνια και θα επιτρέψει στις δύο εμβληματικές φίρμες να εξελίξουν τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα τους με μεγαλύτερη άνεση έναντι της περίπλοκης οικονομικής κατάστασής τους. Κατάσταση που βέβαια δείχνει να βελτιώνεται με την απόφαση να ευνοήσουν τα πιο κερδοφόρα μοντέλα.

Το δάνειο αυτό ανταποκρίνεται στην επιθυμία του πρωθυπουργού Boris Johnson να αναπτύξει τοπική βιομηχανία για την κατασκευή μπαταριών αρκετά γρήγορα, γνωρίζοντας ότι η πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα απαγορευτεί στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2030.

H κρατική συνεισφορά θα αντιπροσωπεύει μόνο ένα μικρό μέρος της επένδυσης που σχεδιάζει η Jaguar Land Rover 

Η δανειοδότηση έρχεται να συνδράμει την τεράστια πρόκληση που αντιμετωπίζει η Jaguar αποφασίζοντας να αντικαταστήσει την υφιστάμενη γκάμα της με μια 100% ηλεκτρική από το 2025. Εξηλεκτρισμός που ταυτόχρονα και σύμφωνα με τη βούληση του Coventry συνοδεύεται επίσης από μια σημαντική μετακίνηση upmarket. Από το 2025, οι Γάτες θα εγκαταλείψουν τις τυπικές premium κατηγορίες για να αντιμετωπίσουν τη εθνική high-end κατηγορία που συντίθεται από τις Aston Martin και Bentley. Η Land Rover, από την πλευρά της, θα λανσάρει το πρώτο της 100% ηλεκτρικό μοντέλο το 2024 που πιθανότατα θα είναι μια έκδοση «μηδενικών εκπομπών» της νέας, πέμπτης γενιάς Range Rover.

Jaguar Land Rover

Ωστόσο, η κρατική συνεισφορά θα αντιπροσωπεύει μόνο ένα μικρό μέρος της επένδυσης που σχεδιάζει η Jaguar Land Rover. Υπό την επίβλεψη του Ινδού ιδιοκτήτη της, του Ομίλου Tata, η επένδυση αυτή θα ανέρχεται σε 2,5 δισ. στερλίνες (3 δισ. ευρώ) ετησίως έως το 2025 και στη συνέχεια σε £3 δισ. (3,6 δισ. ευρώ) ετησίως από το 2026.

Η Jaguar Land Rover έχει εφαρμόσει μια δραστική πολιτική που συνίσταται στην απόσυρση των βασικών εκδόσεων από τον κατάλογό της προς όφελος των πιο κερδοφόρων μοντέλων, είτε αρέσει στους πελάτες είτε όχι, όπως εξήγησε ο Adrian Mardell, Chief Financial Officer της JLR: «Συνειδητά δεν επιτρέπουμε στους πελάτες να παραγγείλουν τις εκδόσεις χαμηλότερης τιμής, καθώς αυτά είναι τα τελευταία κατά σειρά αυτοκίνητα στη γραμμή παραγωγής και δεν θέλουμε οι πελάτες να περιμένουν 12 μήνες ή και περισσότερο. Έχει λειτουργήσει πολύ καλά η κατά προτεραιότητα κατασκευή αυτοκινήτων μεγαλύτερης αξίας που πωλούνται πιο γρήγορα».

Jaguar Land Rover

Αυτό είναι το λιγότερο που μπορούμε να περιμένουμε. Ενώ το τρίτο 3μηνο του 2021 έκλεισε με μέσο όρο εσόδων ανά όχημα £61.000 και συνολική απώλεια £302 εκατ. (αντίστοιχα 73.000 και 362 εκατ. ευρώ), το τέταρτο 3μηνο δείχνει σαφώς ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Εξακολουθεί μεν να είναι ελλειμματικό, αλλά έγινε πολύ πιο θετικό με μέσο έσοδο £68.000 ανά πωληθέν αυτοκίνητο και ζημία περιορισμένη στα £9 εκατ. ή €81.500 και €10,8 εκατ. 

Ωστόσο, αν και η κατάσταση φαίνεται να βελτιώνεται, η Jaguar Land Rover παραμένει πολύ μακριά από τα κέρδη των 439 εκατ. στερλινών (526 εκατ. ευρώ) που καταγράφηκαν το τελευταίο 3μηνο του 2020. Στο πλαίσιο μιας επίμονης έλλειψης σε μάικροτσιπ, θα είναι επομένως απαραίτητο για την Jaguar Land Rover να διατηρήσει τον διασκελισμό του τελευταίου 3μήνου του 2021 με έμφαση στην επιστροφή σε αξιοπρεπείς πωλήσεις και κέρδη για την Jaguar που βρίσκεται πολύ πίσω από τα εμπορικά αποτελέσματα της Land Rover.