node/36737

Jaguar Land Rover: H ηλεκτροκίνηση δεν είναι λύση για τα μεγάλα SUV

Προβληματισμός για το αν πρέπει να στραφεί η εταιρεία προς την τεχνολογία των κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

Η Jaguar Land Rover πιστεύει ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να μην είναι η σωστή λύση για τα μεγάλα SUV. Το αμάξωμα ενός SUV –λέει η JLR– είναι προβληματικό από την άποψη ότι χρειάζεται περισσότερη ενέργεια καθώς αεροδυναμικά δεν είναι και ό,τι καλύτερο και αυτός μας υποχρεώνει να τοποθετούμε μεγαλύτερες μπαταρίες. Έτσι αυξάνεται σημαντικά το βάρος και χάνονται οι επιδόσεις.

Τα παραπάνω δήλωσε ο Nick Rogers, επικεφαλής του τομέα μηχανικής JLR , σε μια εκδήλωση στο Gaydon.

Η Land Rover ωστόσο έχει κάνει άνοιγμα στα plug-in hybrid μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του νέου Defender, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινώσει κάτι για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.

Αντίθετα η Jaguar ήταν η πρώτη premium μάρκα που λάνσαρε στην αγορά ένα ηλεκτρικό όχημα, την Jaguar I-Pace.

O Rogers διατύπωσε την άποψη πως για να εκμηδενίζουμε τις εκπομπές ρύπων στα μεγάλα SUV πρέπει να εξετάσουμε σοβαρά άλλες τεχνολογίες, όπως αυτή των κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Να θυμίσουμε πως η JLR τον Μάρτιο διόρισε επικεφαλής του τμήματος έρευνας για τη συγκεκριμένη τεχνολογία τον Ralph Clague, ο οποίος κατείχε προηγουμένως την ίδια θέση στην Great Wall Motor της Κίνας.

Το 2016, ο πρώην τεχνικός διευθυντής της JLR, Wolfgang Ziebart, είχε χαρακτηρίσει τα αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου ως «πλήρη ανοησία».

Ο Nick Rogers από την πλευρά του είπε πως το υδρογόνο είναι μια προβληματική λύση από την άποψη των εκπομπών ρύπων κατά την παραγωγή του. « Έχει νόημα μόνο αν δημιουργείται το υδρογόνο με ανανεώσιμη ενέργεια», είπε.

Η JLR θα μπορούσε να επωφεληθεί από τη συνεργασία της με τη BMW, αφού συμφώνησε τον Ιούνιο να συνεργαστεί με τον Γερμανό ανταγωνιστή της στην ηλεκτροκίνηση.

Η BMW συνεργάζεται επί του παρόντος με την Toyota στον τομέα των κυψελών καυσίμου και θα δοκιμαστικά με μια έκδοση των Χ5 και Χ7 το 2021. Ωστόσο η BMW έχει δηλώσει πως προτιμά την ηλεκτροκίνηση ως λύση για τη μείωση των εκπομπών ρύπων.

node/39403

FIAT: Γιορτάζει τα γενέθλια του 500 εγκαινιάζοντας το Virtual Casa 500 [video]

Η FIAT ανοίγει ένα ψηφιακό μουσείο με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του 500.

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

FIAT: Γιορτάζει τα γενέθλια του 500 εγκαινιάζοντας το Virtual Casa 500 [video]

Η FIAT γιορτάζει τα 63α γενέθλια του 500 και εγκαινιάζει το Virtual Casa 500, ένα ψηφιακό μουσείο μέσω του οποίου κανείς μπορεί να ανακαλύψει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του Ιταλικού θρύλου της αυτοκίνησης.

Συμπληρώθηκαν 63 χρόνια από την 4η Ιουλίου του 1957, ημέρα κατά την οποία η Fiat παρουσίασε ένα από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα όλων των εποχών. Το 500, το θρυλικό “Cinquino”, αγαπήθηκε από την πρώτη στιγμή και εξελίχθηκε σε ένα κοινωνικό φαινόμενο, αλλά και έναν πραγματικό πρεσβευτή του “Made in Italy” σε όλο τον κόσμο. Το 2017, ένα Fiat 500 πρώτης γενιάς –το αυτοκίνητο που χάρισε στους Ιταλούς το «δώρο» της αυτοκίνησης- προστέθηκε στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (MoMA), μια κορυφαία τιμητική διάκριση από το «ναό» της τέχνης και του design. Το 2007, η αναβίωση του μοντέλου δημιούργησε ένα fashion icon που ταξίδεψε το Ιταλικό στιλ σε όλο τον κόσμο.

Τώρα, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό 500 έρχεται να συνεισφέρει στην επανάσταση στις αστικές μετακινήσεις, με μια θετική αύρα που μόνο το Fiat 500 θα μπορούσε να προσφέρει.

FIAT 500

Virtual Casa 500: ένα ψηφιακό μουσείο αφιερωμένο στα γενέθλια ενός θρύλου

Σήμερα, την 4η Ιουλίου, τα γενέθλια του 500 αποτελούν την αφορμή για το ξεκίνημα μιας σειράς εκδηλώσεων στη γενέτειρα του μοντέλου, το Τορίνο. Η παραγωγή του νέου αμιγώς ηλεκτρικού 500 ξεκινά στις πλήρως ανακαινισμένες γραμμές παραγωγής του Mirafiori, ενώ στον 4ο όροφο του μουσείου τέχνης Pinacoteca Agnelli, στο Lingotto, δημιουργήθηκε το Virtual Casa 500, το δώρο της Fiat για τα γενέθλια του θρυλικού της μοντέλου.  

Το διαδικτυακό μουσείο μπορεί να το επισκεφτεί οποιοσδήποτε μέσω του κινητού του τηλεφώνου ή του υπολογιστή του και να ταξιδέψει στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του 500. Παράλληλα αποτελεί μια προεπισκόπηση του “Casa 500” του χώρου που θα δημιουργηθεί στην Pinacoteca του Lingotto και θα ανοίξει τις πόρτες της για το κοινό την άνοιξη του 2021.

Η αλλαγή απαιτεί σταθερές βάσεις και γνώση της ιστορίας. Το Mirafiori είναι το σπίτι του Fiat 500, αλλά ο τόπος γέννησης του είναι το Lingotto. Εκεί κατασκευάστηκε το πρώτο 500 το 1936, το 500Α Topolino. Η Pinacoteca –της οποίας βασικός χορηγός είναι η Fiat- είναι το ιδανικότερο μέρος για να φιλοξενήσει τους εορτασμούς. Η σύνδεση της Pinacoteca Agnelli με τη μάρκα είναι στενή και τα δύο μέρη εκτός από τις κοινές αξίες, μοιράζονται και το γεγονός ότι προβάλουν την πόλη του Τορίνο, αλλά και συνολικά την Ιταλία σε όλο τον κόσμο.

Στο ψηφιακό περιβάλλον και οι 11 παρακάτω θεματικές ενότητες του Virtual Casa 500 βρίσκονται μόλις ένα “click” μακριά.     

  • «Η κληρονομιά»
  • «Made of Italy»
  • «Οι τρεις συλλεκτικές εκδόσεις του νέου ηλεκτρικού 500»
  • «Το ημερολόγιο ενός Θρύλου»
  • «Ένα ταξίδι σε τρεις γενιές»
  • «Η εμπειρία του νέου ηλεκτρικού 500»
  • «Η σχεδιαστική ιστορία του 500»
  • «Μια ιστορία κοινωνικής συνάφειας»
  • «Το μέλλον ξεκινά εδώ»
  • «Τα Vintage Vibes του 500»
  • «Έτοιμοι για την αλλαγή»

Οι επισκέπτες θα μπορούν να εισχωρήσουν στον κόσμο του 500 και να ανακαλύψουν μνήμες, όνειρα και συναισθήματα. Το πρώτο κομμάτι εστιάζει στην βιομηχανική και πολιτιστική κληρονομιά του Fiat 500, δίνοντας το στίγμα του τρόπου με τον οποίο οι γενιές του μοντέλου έδωσαν απαντήσεις στις ανάγκες κάθε εποχής. Το 1957 ήταν ο εκδημοκρατισμός, το 2007 η εξατομίκευση και σήμερα, το 2020 η προστασία του περιβάλλοντος. Τα ταξίδι ξεκινά το 1957 και οδηγεί σε μια πορεία που κατέκτησε τον κόσμο. Είναι ένα μονοπάτι μέσα από τις γενιές του μοντέλου που δημιούργησαν εμπνευσμένοι άνθρωποι, όπως μπορεί κανείς να ανακαλύψει στην ενότητα “Made of Italy”. Το Fiat 500 αποτελεί ένα από το προϊόντα που άλλαξαν τις αντιλήψεις και τους κανόνες του design. Στο ψηφιακό μουσείο οι επισκέπτες μπορούν επίσης να ανακαλύψουν συνεντεύξεις, διαφημίσεις και εκδηλώσεις που ανέδειξαν το Fiat 500 σε ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Αντίστοιχα μια μοναδική συλλογή σχεδίων αποκαλύπτουν την εξέλιξη και τις ιδέες πίσω από τη δημιουργία του μοντέλου. Οι ενότητες που είναι αφιερωμένες στο αμιγώς ηλεκτρικό 500 παρουσιάζουν την εξέλιξη της ιδέας του 500 στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Οι τρεις μοναδικές δημιουργίες του νέου 500 από τις Armani, Bvlgari και Kartell χαρακτηρίζουν απόλυτα τη μοναδικότητα και τον ξεχωριστό χαρακτήρα του μοντέλου.

FIAT 500

Μια ολοκληρωμένη εμπειρία

Το Fiat του μέλλοντος δεν είναι απλά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά μια τεχνολογικά προηγμένη πλατφόρμα με κορυφαίες λύσεις συνδεσιμότητας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο έχει δημιουργηθεί μια οικογένεια εφαρμογών που σχεδιάστηκαν για να προσφέρουν την πιο ολοκληρωμένη εμπειρία με το νέο ηλεκτρικό 500. Στόχος των μηχανικών της Fiat ήταν να συνδέσουν μια σειρά λειτουργιών κάτω  από την ίδια πλατφόρμα ώστε το ηλεκτρικό 500 να δίνει λύσει με απλό, γρήγορο και αποτελεσματικό τρόπο σε όλες τις καθημερινές ανάγκες.

Το FIAT app

Η εφαρμογή Fiat app αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο, το οποίο είναι διαθέσιμο για εγκατάσταση σε smartphones –για την ώρα στη δοκιμαστική μορφή του- μέσω των Apple App Store και Google Play. Μέσω της εφαρμογής ο χρήστης μπορεί να ελέγξει από απόσταση λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως τα φώτα, το σύστημα κλιματισμού και το κλείδωμα των θυρών, να βρει τα πλησιέστερα σημεία φόρτισης, να διαχειριστεί τη συντήρηση του αυτοκινήτου και βέβαια να έρθει σε επαφή με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών. Με τη λειτουργία “My Navigation” ο οδηγός μπορεί να σχεδιάσει τη διαδρομή π.χ. της επόμενης ημέρας, να τη στείλει στο 500 και εκείνο να ετοιμαστεί (φόρτιση, προγραμματισμός συστήματος πλοήγησης, επιλογή βέλτιστης διαδρομής με βάση την κίνηση, κτλ.) για να κάνει όσο το δυνατόν πιο εύκολη και άνετη την μετακίνηση από το ένα σημείο στο άλλο. Τέλος η εφαρμογή δίνει πρόσβαση και σε δύο μοναδικές υπηρεσίες. Το My easy Charge και το My easy Wallbox.

My easy Charge

Μέσω της πανευρωπαϊκής συνεργασίας της Fiat με την Digital Charging Solutions (DCS), το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων σημείων φόρτισης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το My Easy Charge δίνει τη δυνατότητα αναζήτησης του πλησιέστερου ελεύθερου σταθμού φόρτισης, αλλά και την πληρωμή της υπηρεσίας με άμεσο και διαφανή τρόπο.

My easyWallbox

Το My easyWallbox είναι μια εφαρμογή που σύντομα θα είναι διαθέσιμη και είναι αφιερωμένη στη διαδικασία φόρτισης σε οικιακό δίκτυο, έτσι ώστε ο χρήστης να εκμεταλλεύεται τους ιδανικούς χρόνους φόρτισης (π.χ. νυχτερινό τιμολόγιο). Παράλληλα το τμήμα e-Mobility της FCA σε συνεργασία με τις ENGIE και ENEL X δημιούργησαν τρείς αποκλειστικές συσκευές φόρτισης. Το easyWallbox της ENGIE EPS και τους δύο φορτιστές με δυνατότητα σύνδεσης με το διαδίκτυο που δίνουν τη δυνατότητα ελέγχου της διαδικασίας φόρτισης σε πραγματικό χρόνο από οποιοδήποτε σημείο και να βρίσκεται ο χρήστης.

Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να έχετε μέσω videos μια πρώτη γεύση του Virtual Casa 500:

http://www.media.fcaemea.com/em-en/fiat/video/virtual-casa-500-footage

http://www.media.fcaemea.com/em-en/fiat/video/virtual-casa-500-clip

http://www.media.fcaemea.com/em-en/fiat/video/fiat-app

[Πηγή: FCA]

node/39401

Drag Race: Lamborghini Aventador SV εναντίον SVJ [video]

Οι δύο ταχύτερες εκδόσεις της Lamborghini Aventador έρχονται αντιμέτωπες στην ευθεία.

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Drag Race: Lamborghini Aventador SV εναντίον SVJ [video]

Το κανάλι 888MF στο YouTube, οργάνωσε μια κόντρα μεταξύ των δύο κορυφαίων εκδόσεων της Lamborghini Aventador - της LP750-4 SuperVeloce (2015) και της LP770-4 SuperVeloce Jotta (2018).

Και οι δύο εκδόσεις της ναυαρχίδας της Sant' Agata φορούν ατμοσφαιρικό κινητήρα V12, ο οποίος στην Aventador SV αποδίδει 750 PS και 690 Nm, ενώ στην ακόμη ισχυρότερη Aventador SVJ αποδίδει 770 PS και 720 Nm. Παρά τη διαφορά ισχύος, και στις δύο περιπτώσεις η επιτάχυνση 0-100 km/h απαιτεί περίπου 2,8" ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 350 km/h, οπότε η μάχη είναι αρκετά ενδιαφέρουσα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τι σχέση έχει η Lamborghini Aventador SVJ με το F-35; [video]

Εκτός από τον αναβαθμισμένο κινητήρα, η σημαντικότερη διαφορά της SVJ από την SV είναι το αεροδυναμικό πακέτο με ενεργό σύστημα Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA) που την βοήθησε να κατακτήσει το ρεκόρ του ταχύτερου μοντέλου παραγωγής στην πίστα Nürburgring-Nordschleife με χρόνο 6:44:97.

Τα πανάκριβα υπεραυτοκίνητα ήρθαν αντιμέτωπα μόνο δύο φορές σε drag-race, έτσι ώστε να μην ταλαιπωρηθεί ο συμπλέκτης του αυτόματου κιβωτίου από τις βίαιες εκκινήσεις. Δεν θα αποκαλύψουμε το νικητή όμως θα πούμε πως η μάχη ήταν τόσο αμφίροπη που τα αντανακλαστικά των οδηγών κατά την εκκίνηση έπαιξαν πολύ σημαντικό ρόλο.

[Πηγή: 888MF μέσω Motor1]