node/33156

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Το κοβάλτιο στο επίκεντρο ευρωπαϊκής έκθεσης

Σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η παγκόσμια ζήτηση κοβαλτίου θα μπορούσε να τριπλασιαστεί στην επόμενη δεκαετία, παρά την άφιξη νέων χημικών ουσιών για τη μείωση της χρήσης του.

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα ξεμείνει από κοβάλτιο; Ενώ όλοι οι κατασκευαστές εργάζονται σκληρά για να προωθήσουν τον νέο ηλεκτρικό πρόγραμμά τους, ευρωπαϊκή έκθεση προσπαθεί να μετρήσει τις επιπτώσεις της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης στους πολύτιμους παγκόσμιους πόρους αυτού του στοιχείου.

Αν και σήμερα η ηλεκτροκίνηση αντιπροσωπεύει μόνο το 9% της παγκόσμιας ζήτησης κοβαλτίου, το μερίδιο των EV αναμένεται να αυξηθεί εκθετικά τα επόμενα χρόνια. Ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας τους, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται κατά μέσο όρο από 5,5 kg κοβαλτίου για μια μπαταρία 40kWh έως 11 kg για μια με ενεργειακή πυκνότητα 90kWh.
cobalt

Από τη στιγμή που προβλέπεται να κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2030 περίπου 130 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Ευρώπη υπολογίζει την ανάγκη για κοβάλτιο στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας ανάμεσα στα 1,6 με 2,1 εκατ. τόνους. Εκτίμηση που ανεβάζει την ετήσια ανάγκη από 6.650 τόνους που ήταν το 2017 σε 300.000 έως 400.000 τόνους ετησίως μέχρι το 2030. Μόνο στην Ευρώπη, η αντίστοιχη ζήτηση θα φτάσει μεταξύ 40 και 120 χιλιάδες τόνους.

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή έκθεση, ο κίνδυνος έλλειψης θα αρχίσει να υφίσταται από το 2025. Εκείνη τη χρονιά, η παγκόσμια κατανάλωση θα μπορούσε να φτάσει τους 203.000 τόνους για μια προβλεπόμενη παραγωγή 196.000 τόνων. Μια αυξανόμενη ανισορροπία που προκαλεί φόβους για περαιτέρω άνοδο των τιμών τα επόμενα χρόνια. «Η τιμή του κοβαλτίου έχει τριπλασιαστεί ήδη μεταξύ 2016 και 2018. Μια νέα κλιμάκωση θα μπορούσε να επηρεάσει την τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων», προειδοποιεί το έγγραφο.

cobalt

Νέες δυνατότητες εξόρυξης
Σήμερα, η αγορά κοβαλτίου είναι κυρίως στα χέρια δύο χωρών. Η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, όπου η Διεθνής Αμνηστία έχει ήδη σημάνει συναγερμό σχετικά με τη δυνητική εκμετάλλευση παιδιών για εξόρυξη, αντιπροσωπεύει μόνη της περισσότερο από το ήμισυ της παγκόσμιας παραγωγής, ενώ η Κίνα παράγει κοντά στο ήμισυ του εξευγενισμένου κοβαλτίου. Ωστόσο, η σημερινή κατάσταση αναμένεται να αλλάξει κατά την επόμενη δεκαετία. «Τα τρέχοντα ερευνητικά έργα θα προσθέσουν νέους προμηθευτές και θα διαφοροποιήσουν την αγορά», αναφέρει η έκθεση.

Στην Ευρώπη εντοπίστηκαν 239 κοιτάσματα κοβαλτίου. Ορισμένες χώρες όπως η Φινλανδία και η Σουηδία εκμεταλλεύονται ήδη το μετάλλευμα. Σήμερα, η ετήσια παραγωγή κοβαλτίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι περίπου 2.300 τόνοι ετησίως. Παραγωγή ανεπαρκής για να καλύψει τη ζήτηση που είναι σήμερα εννέα φορές υψηλότερη.
cobalt

Σε συνδυασμό με τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού τομέα ανακύκλωσης, η επιτάχυνση της εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων κοβαλτίου στην Ευρώπη θα μπορούσε να καλύψει περίπου το 15% της ζήτησης για τη Γηραιά Ήπειρο έως το 2030, αναφέρει η έκθεση της Επιτροπής. Ωστόσο, η Ευρώπη θα εξακολουθήσει να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές. Σε αυτό το πλαίσιο, οι συντάκτες της έκθεσης ζητούν «εδραίωση εμπορικών συμφωνιών» με χώρες όπως η Αυστραλία ή ο Καναδάς. Η Αυστραλία, όπου τα κοιτάσματα κοβαλτίου είναι σημαντικά, θα πρέπει να καταστεί η μεγαλύτερη παραγωγός, αντιπροσωπεύοντας το 14% της παγκόσμιας παραγωγής μέχρι το 2030.

Νέες τεχνολογίες προς ανάπτυξη
Αν και το κοβάλτιο παραμένει σήμερα ένα βασικό συστατικό των μπαταριών, θα μπορούσαν αντ’ αυτού να χρησιμοποιηθούν και άλλες χημικές ουσίες. Κάτι συνεπάγεται και τη μείωση της περιεκτικότητάς τους σε κοβάλτιο και την επεξεργασία υποκατάστατων μετάλλων, όπως το νικέλιο, το οποίο υπάρχει άφθονο.

Μια υποκατάσταση που θα μπορούσε να μειώσει την παγκόσμια ζήτηση κατά 30% έως το 2030, αλλά και πάλι δεν θα αρκεί για να καλυφθεί το χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.

node/39457

Audi Sport: Τα μοντέλα RS θα παραμείνουν τετρακίνητα

Η Audi παραμένει πιστή στη μόνιμη τετρακίνηση quattro για τις κορυφαίες εκδόσεις επιδόσεων.

Δευτέρα, 13 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Audi Sport: Τα μοντέλα RS θα παραμείνουν τετρακίνητα

Η Audi Sport δεν σκοπεύει να προσφέρει πισωκίνητη λειτουργία στα μελλοντικά μοντέλα RS της γκάμας της, διατηρώντας τη λογική της μόνιμης τετρακίνησης quattro.

Η αλλαγή του ονόματος για το τμήμα σπορ μοντέλων της γερμανικής εταιρείας από Audi Quattro σε Audi Sport το 2016, έδωσε τροφή σε φήμες για πιθανή διεύρυνση της γκάμας. Παράλληλα, η πιθανή διάθεση πισωκίνητων εκδόσεων σε συνδυασμό με τον εξηλεκτρισμό, είναι κάτι που θα βοηθούσε την Audi Sport να μειώσει το μέσο όρο εκπομπών ρύπων.

Παρόλα αυτά, ο Rolf Michl, υπεύθυνος πωλήσεων και marketing της Audi Sport, ήταν ξεκάθαρος όσον αφορά το συγκεκριμένο ζήτημα: «Έχουμε χρησιμοποιήσει πίσω κίνηση στο τελευταίο R8 V10 RWD. Όμως φυσιολογικά, το quattro είναι μέρος της κληρονομιάς μας. Συμβολίζει ασφάλεια, ευελιξία και ανταγωνιστικές επιδόσεις. Δεν έχω ακούσει διαφορετικές απόψεις πάνω σε αυτό το θέμα, ακόμα και με τις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις στο μέλλον. Θα παραμείνουμε πιστοί στη δική μας προσέγγιση -  η τετρακίνηση quattro είναι ένα σημαντικό κομμάτι των εκδόσεων RS.»

Οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της Audi Sport - BMW M GmbH και Mercedes-AMG - προσφέρουν τα τελευταία χρόνια τετρακίνητα μοντέλα επιδόσεων με δυνατότητα πισωκίνητης λειτουργίας, ένα χαρακτηριστικό που συναρπάζει μια μεγάλη μερίδα του κοινού των petrolheads. Παρόλα αυτά πρέπει να σημειώσουμε πως και οι δύο εταιρείες προέρχονται από ένα πισωκίνητο παρελθόν και μόλις πρόσφατα άρχισαν να χρησιμοποιούν τετρακίνηση, σε αντίθεση με την Audi που από την αρχή έχει ταυτιστεί με το quattro.

[Πηγή: Autocar]

node/39456

Drag Race: Η μάχη των ταχύτερων SUV του VW Group [video]

Porsche Cayenne Turbo S e-Hybrid, Lamborghini Urus, Audi RS Q8 και Bentley Bentayga.

Δευτέρα, 13 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Drag Race: Η μάχη των ταχύτερων SUV του VW Group [video]

Το Carwow κατάφερε να μαζέψει σε ένα αεροδιάδρομο τις ταχύτερες εκδόσεις των πολυτελών SUV του Volkswagen Group με στόχο να διαπιστώσει ποιο από αυτά είναι το ταχύτερο. Στην ευθεία παρατάχθηκαν τα Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid, Lamborghini Urus, Audi RS Q8 και Bentley Bentayga W12, με συνολική ισχύ PS!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Top 5: Τα ταχύτερα SUV στον κόσμο

Όλα τα μοντέλα βασίζονται σε διαφορετικές εκδόσεις της πλατφόρμας MLB του VW Group, όμως παρότι αποτελούν πολυτελή SUV επιδόσεων, έχουν διαφορετικό προσανατολισμό. Πριν δούμε την κόντρα, ας εξετάσουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους:

  • Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid: Υβριδικό σύστημα κίνησης που αποτελείται από κινητήρα twin-turbo V8 4,0 λίτρων (550 PS) και ηλεκτροκινητήρα (136 PS), με συνδυαστική απόδοση 680 PS και τα 900 Nm. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,8" και τελική ταχύτητα 295 km/h. Βάρος 2.565 kg.
  • Lamborghini Urus: Κινητήρας twin-turbo V8 4,0 λίτρων με απόδοση 650 PS και 850 Nm. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,6” και τελική ταχύτητα 305 km/h. Βάρος 2.199 kg.
  • Audi RS Q8: Κινητήρας twin-turbo V8 4,0 λίτρων, με ήπιο υβριδικό σύστημα, που αποδίδει 600 PS και 800 Nm. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,8" και τελική ταχύτητα 305 km/h. Βάρος 2.315 kg.
  • Bentley Bentayga W12: Κινητήρας twin-turbo W12 6,0 λίτρων με απόδοση 608 PS (635 PS για την έκδοση Speed) και 900 Nm. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,1" (3,9") και η τελική ταχύτητα 301 km/h (306 km/h). Βάρος 2.440 kg

Εσείς σε ποιο θα ποντάρατε;