node/41256

Η Volkswagen δεν έχει αρκετές μπαταρίες για το Golf!

Η Volkswagen αντιμετωπίζει ένα διπλό κακό: Πρόβλημα εφοδιασμού σε μικροεπεξεργαστές, όπως οι περισσότεροι κατασκευαστές, αλλά επίσης, κι αυτό είναι πιο ενοχλητικό, έλλειψη σε μπαταρίες για τα υβριδικά Golf.

Η προσφορά μιας πλήρους υβριδικής γκάμας είναι καλό πράγμα για τον εμπορικό διασκελισμό ενός κατασκευαστή, αλλά η δυνατότητα παραγωγής της είναι ακόμα καλύτερη. Καθώς ολόκληρη η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει τον κατάλογό της, περνώντας σε αυτοφορτιζόμενα και επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα, η πίεση στις παραγγελίες και στην τροφοδοσία με μπαταρίες αυξάνεται.

Εάν και το ID 3 είναι πλέον ο μπροστάρης μιας νέας ηλεκτρικής εποχής στη Volkswagen, παραμένει αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η γερμανική εταιρεία χρειάζεται να είναι σε θέση να συμβαδίζει με τη ζήτηση για Golf, το οποίο εξακολουθεί να είναι πολύ δημοφιλές στους Ευρωπαίους καταναλωτές. Και το Wolfsburg δεν είναι: Tο 40% της ζήτησης για Golf αφορά το υβριδικό μοντέλο (και φτάνει το 60% στη Γερμανία), κάτι που δημιουργεί προβλήματα τροφοδοσίας σε μπαταρίες.

Συνολικά εκκρεμούν 93.000 έντυπα παραγγελίας για το υβριδικό Golf VIII. Νούμερο που αντιπροσωπεύει τέσσερις μήνες βιομηχανικής δραστηριότητας στο εργοστάσιο του Wolfsburg, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των εργαζομένων της εταιρείας, Bernd Osterloh.

«Δεν έχουμε αρκετές κυψέλες μπαταρίας για να μπορέσουμε να επεξεργαστούμε όλες τις παραγγελίες γρήγορα. Ακόμα κι αν τα μικροτσίπ ήταν διαθέσιμα, δεν μπορούσαν να κατασκευαστούν όλα τα αυτοκίνητα», πρόσθεσε ο Osterloh.

Μια δυσκολία που έρχεται να προστεθεί επομένως σε αυτή των μικροεπεξεργαστών. Όπως πολλοί άλλοι κατασκευαστές, έτσι και η Volkswagen αντιμετωπίζει επίσης πρόβλημα εφοδιασμού σε μικροεπεξεργαστές, παρόλο που τα ασιατικά εργοστάσια έχουν αποκαταστήσει την πλήρη ικανότητά τους σε παραγωγή.

Πώς προέκυψε το πρόβλημα; Το 2020, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αποφάσισαν, σύμφωνα με τις προβλέψεις τους, να μειώσουν τις παραγγελίες για μικροεπεξεργαστές -η παγκόσμια ζήτηση για αυτοκίνητα είχε πράγματι μειωθεί δραστικά. Η υπόλοιπη ψηφιακή βιομηχανία και λειτουργία όμως παρέμεινε σε πλήρη εξέλιξη, καταλαμβάνοντας τον κενό «χώρο» στα εργοστάσια. Τα οποία δεν έχουν πλέον χώρο για την επιστροφή των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Επομένως, θα πρέπει να περιμένουμε πολλές εβδομάδες πριν από την υποθετική επιστροφή στη φυσιολογική ροή προμήθειας.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης είχε προειδοποιήσει από τον Δεκέμβριο ότι η έλλειψη θα διαταράξει την ομαλή πορεία της διαδικασίας παραγωγής. Το ζήτημα έκτοτε εξαπλώθηκε σε ολόκληρο τον κλάδο, επηρεάζοντας και άλλους κατασκευαστές όπως οι General Motors, η Renault αλλά και η Daimler.

Η Volkswagen δήλωσε πως αναμένει αυτή η έλλειψη να συνεχιστεί και το δεύτερο 3μηνο. Αναλυτές εκτιμούν ότι το ζήτημα θα μπορούσε να κοστίσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες απώλειες $61 δισ. για το 2021.