Η Τουρκία ετοιμάζει πυρετωδώς το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Θα είναι έτοιμο το 2022 και θα έχει αυτονομία 500 km – Ποιο ακριβώς είναι το σχέδιο.

Η είδηση ήταν γνωστή από πέρυσι: Η Τουρκία θέλει να δημιουργήσει μια εθνική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τώρα η κυβέρνηση της Αγκυρας έδωσε στη δημοσιότητα και νέες πληροφορίες πάνω στο συγκεκριμένο σχέδιο.

«Αναπτύσσουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα μπορεί να σταθεί επάξια απέναντι στον ανταγωνισμό», δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας Mustafa Varank. «Δεν πρόκειται για ένα απλό πρότζεκτ που έχει να κάνει με ένα αυτοκίνητο, αλλά ένα έργο που θα αναβαθμίσει συνολικά όλη την αυτοκινητοβιομηχανία», συμπλήρωσε ο Varank, ο οποίος τόνισε πως το έργο προχωράει καλά και προχωρά όπως είχε προγραμματιστεί. Ένα πρωτότυπο θα παρουσιαστεί στα τέλη του τρέχοντος έτους, είπε, με τα πρώτα αυτοκίνητα να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής το 2022 αντί του 2021 που αρχικά είχε ανακοινωθεί.

Η πρώτη φάση του σχεδίου προβλέπει την παραγωγή πέντε μοντέλων για τα επόμενα 15 χρόνια. Δεν γνωρίζουμε ακόμη σε ποια κατηγορία θα τοποθετηθεί το πρώτο τουρκικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με τον Varank να δηλώνει ότι επικεντρώνονται σε μια «ανταγωνιστική τιμή σε παγκόσμιο επίπεδο». Οι πληροφορίες μιλούν για ένα αυτοκίνητο πόλης που θα έχει μια αυτονομία της τάξης των 500 χιλιομέτρων.

Ο υπουργός υπενθύμισε ότι αυτό το «εθνικό» σχέδιο δεν αναπτύχθηκε από το τουρκικό κράτος αλλά από μια κοινοπραξία τοπικών ιδιωτικών εταιρειών. Ωστόσο, υποστηρίζεται σαφώς από την κυβέρνηση.

Μεταξύ των πέντε βιομηχανικών εταίρων του νέου εμπορικού σήματος, δύο έχουν ήδη εμπειρία στην αυτοκινητοβιομηχανία: Ο όμιλος Anadolu κατασκευάζει φορτηγά, pickup και λεωφορεία για την Isuzu για δεκαετίες. Όσον αφορά την εταιρεία Qatari BMC, είναι ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές επαγγελματικών οχημάτων στην Τουρκία. Οικονομική στήριξη παρέχουν η Turkcell, ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας στη χώρα, η εταιρεία χαρτοφυλακίου Zorlu και ο όμιλος Kok.

Η εταιρεία που εξελίσσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο διευθύνεται από τον Mehmet Gürcan Karakas, πρώην διευθυντή κατασκευής εξοπλισμού της Bosch, όπου ήταν υπεύθυνος για το τμήμα κινητήρων. Για να αναπτύξει το πρώτο πρωτότυπο, ο Karakas διαθέτει μια ομάδα 40 μηχανικών, σχεδιαστών και τεχνικών, αριθμός που στο τέλος της χρονιάς θα φτάσει τους 300 εργαζόμενους.

TAGS