node/37183

Η συγχώνευση FCA - PSA απειλεί με λουκέτο εργοστάσια στην Ευρώπη 

Παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις, η ανάλυση των αριθμών δείχνει πως «η άσκηση δεν βγαίνει». 

Η Fiat Chrysler Automobiles και ο όμιλος PSA δήλωσαν ότι δεν θα κλείσουν τα εργοστάσια εάν συγχωνευθούν, αλλά αυτή η υπόσχεση είναι πιθανό να μην τηρηθεί καθώς αν συνεχίσουν ως έχουν θα παράγουν πολύ περισσότερα αυτοκίνητα από όσα θα πωλούν.  

Οι εταιρείες ανακοίνωσαν την περασμένη εβδομάδα ότι θα δημιουργήσουν νέα εταιρεία αξίας $ 50 δισ., η οποία θα ξεπεράσει τη Hyundai, τη General Motors, τη Ford και τη Honda για να γίνει η No.4 στον κόσμο, με βάση τα 8,7 εκατομμύρια οχήματα που πωλήθηκαν πέρυσι.

Η FCA και η PSA θα έχουν δυναμικότητα παραγωγής 14 εκατομμυρίων οχημάτων, ανέφεραν οι προβλέψεις της LMC Automotive. Όμως, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει εισέλθει σε κάμψη. Ειδικότερα η ευρωπαϊκή αγορά μικρών αυτοκινήτων, όπου τόσο το PSA όσο και το FCA είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένες, βρίσκεται υπό πίεση.
Υπό αυτές τις συνθήκες, αν ο νέος όμιλος δουλεύει με πλήρη παραγωγικότητα θα βρεθεί με σχεδόν έξι εκατομμύρια αδιάθετα αυτοκίνητα παγκοσμίως, ανέφερε η LMC Automotive. 
Κάπως έτσι εργοστάσια σε ευρωπαϊκό έδαφος κινδυνεύουν με λουκέτο. 

Τα εργοστάσια χαμηλού όγκου στην Ευρώπη είναι όλο και πιο ευάλωτα, όπως το εργοστάσιο Kragujevac της FΙΑΤ στη Σερβία και τα εργοστάσια της Vauxhall στο Ellesmere Port και στο Luton στη Βρετανία, ανέφερε η LMC.

Τα εργατικά συνδικάτα και οι πολιτικοί έχουν ήδη εκφράσει ανησυχίες για απώλειες θέσεων εργασίας και τόσο η PSA όσο και η FCA απέκλεισαν το κλείσιμο εργοστασίων σε μια προσπάθεια να εξουδετερωθούν οι φόβοι.

Ωστόσο, η προθεσμία για την εκπλήρωση των στόχων εκπομπών ρύπων του 2021 και του 2025 στην Ευρώπη ασκεί πιέσεις στην FCA να υιοθετήσει τους πιο αποδοτικούς κινητήρες της PSA, θέτοντας σε κίνδυνο εργοστάσια κινητήρων της FCA στην Ευρώπη, κυρίως στην Ιταλία, αλλά και στην Πολωνία.

FΙΑΤ, Lancia και Alfa Romeo προμηθεύονται σήμερα τους κινητήρες τους από εργοστάσια σε Termoli και Pratola Serra στην Ιταλία, καθώς και το εργοστάσιο στην Bielsko-Biala στην Πολωνία.

Η FCA ανακοίνωσε ήδη ότι σκέφτεται να βγει από την αγορά των Minicars στην Ευρώπη, ενώ η PSA έχει το ήδη κάνει με τα Opel Adam και Karl, διότι κατέστη αντιοικονομικό να συμμορφωθούν αυτά με τις νέες νόρμες για τις εκπομπές ρύπων. Το ίδιο έκανε και η Ford με το Ka.

Συνολικά, το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων στις κατηγορίες A και B αναμένεται να συρρικνωθεί στο 38% στην Ευρώπη μέχρι το 2021, από το 40% πέρυσι στο σύνολο της αγοράς.

node/39697
Volkswagen e-Golf

Γερμανία: Τα ηλεκτρικά σπάνε τα ρεκόρ

Ενισχυμένη από την έλευση των νέων κυβερνητικών πριμ, η γερμανική αγορά πέτυχε ιστορικές επιδόσεις τον Ιούλιο.

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Γερμανία: Τα ηλεκτρικά σπάνε τα ρεκόρ

Η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, η Γερμανία ξεκίνησε δυναμικά τη μετάβασή της προς το ηλεκτρικό όχημα. Τον Ιούλιο, περισσότερα από 35.000 ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα. Αθροιστικά, τα εξηλεκτρισμένα οχήματα αντιπροσώπευσαν για τον προηγούμενο μήνα το 11,4% των ταξινομήσεων στην κατηγορία των επιβατικών. Πρόκειται για ρεκόρ!

 Τύπος καυσίμου  Ταξινομήσεις Ιουλίου '20  Μερίδιο αγοράς
 Ντίζελ  89.543   28,45% 
 Βενζίνη  154.352   49,04% 
 Ηλεκτρικά  16.798   5,34% 
 Επαναφορτιζόμενα υβριδικά  19.119   6,10% 
 Αυτοφορτιζόμενα υβριδικά  33.369   10,60% 
 Άλλα  1.575   0,50% 

 

 

 

 

 


Με 16.798 ταξινομήσεις, τα ηλεκτρικά αντιπροσώπευσαν το 5,3% των πωλήσεων στη γερμανική αγορά τον Ιούλιο. Με συνολικά 2.851 μονάδες, το Renault Zoé βρίσκεται επικεφαλής της κατάταξης. Επίδοση που το έφερε λίγο πιο πάνω από το πρόσκαιρο εθνικό κεφάλαιο στον τομέα, τοVolkswagen e-Golf. Βλέπετε, παρότι βρίσκεται μια ανάσα μακριά από το να παραδώσει την εμπορική (και ουσιαστική) σκυτάλη στο νέο ID.3, το ηλεκτρικό κόμπακτ χάτσμπακ παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλές με 2.633 ταξινομήσεις τον Ιούλιο.

Ολοκληρώνοντας το βάθρο, το ηλεκτρικό Hyundai Kona τερμάτισε τρίτο στην κατάταξη με 1.688 μονάδες. Ακολούθησαν το Volkswagen e-up! και το smart fortwo ED με 1.344 και 1.209 ταξινομημένες μονάδες αντίστοιχα.

Germany ev car sales July 2020
Ταξινομήσεις EV στη Γερμανία τον Ιούλιο 2020


Σε ετήσια βάση, 61.105 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ταξινομηθεί στο γερμανικό έδαφος από την αρχή του έτους, σχεδόν όσο το σύνολο του 2019 που καταγράφηκαν 63.281 ταξινομήσεις.

Στις ταξινομήσεις ανά μοντέλο, το Volkswagen e-Golf πρωτοστατεί. Με 9.953 κομμάτια που πουλήθηκαν από την αρχή του έτους, βρίσκεται με βραχεία κεφαλή εμπρός από τις 9.917 του Zoé. Το Tesla Model 3 ολοκληρώνει το βάθρο με 4.521 ταξινομήσεις. Ακολουθεί από κοντά το Volkswagen e-up! (4.387), ενώ το Audi e-tron τερματίζει στην πέμπτη θέση με 3.889 μονάδες. Από την άλλη πλευρά, παρατηρούμε την πενιχρή απόδοση του Peugeot e-208 και του Opel Corsa-e, τα οποία έχουν πουλήσει μόλις 236 και 860 μονάδες αντίστοιχα από την αρχή του έτους.

Germany car sales Jan-July 2020
Ταξινομήσεις EV στη Γερμανία για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2020


Σχεδόν 20.000 επαναφορτιζόμενα υβριδικά
Τους τελευταίους μήνες, ξεπερνώντας τις πωλήσεις όλων των ηλεκτρικών μοντέλων, τα plug-in hybrid πέτυχαν επίσης ιστορική απόδοση. Με 19.119 μονάδες που πωλήθηκαν τον Ιούλιο, η κατηγορία αυτή καταλαμβάνει το 6,1% της αγοράς.

Αθροιστικά, τα αποτελέσματα του κατηγορίας των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων είναι εντυπωσιακά. Συνολικά, ταξινομήθηκαν 68.390 κομμάτια κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Ένα αποτέλεσμα που ξεπερνά κατά πολύ τις 45.348 μονάδες που πουλήθηκαν σε ολόκληρο το 2019.

node/39696

Η επόμενη BMW M5 θα έχει 1.000 ίππους!

Αμιγώς ηλεκτρική με τρεις ηλεκτροκινητήρες - Υπολογίζεται να κυκλοφορήσει το 2024.

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η επόμενη BMW M5 θα έχει 1.000 ίππους!

Η BMW εργάζεται πάνω στην εξέλιξη δύο εκδόσεων της επόμενης 5-Series, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί το πρώτο τρίμηνο του 2023. 
Όπως συνηθίζει η εταιρεία λίγο καιρό μετά (περίπου σε 12 μήνες) θα παρουσιαστεί και η έκδοση Μ5. 
Η συγκεκριμένη έκδοση φημολογείται ότι θα εφοδιάζεται με δύο επιλογές κινητήρων. Η πρώτη θα είναι μια επαναφορτιζόμενη υβριδική που θα συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν V8 κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η συνδυαστική τους ισχύς αναμένεται να φτάνει τους 750 ίππους. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη νέα BMW M5 στην πίστα των Σερρών και σε έρημα ορεινά στροφιλίκια

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ταυτόχρονα (ή λίγο αργότερα) θα παρουσιαστεί και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. Εδώ τα πράγματα αναμένεται να είναι πολύ πιο ενδιαφέροντα: Η ηλεκτρική Μ5 θα έχει νέας γενιάς μπαταρίες Gen V, με χωρητικότητα 135 kWh. 
Εδώ θα έχουμε τρεις ηλεκτροκινητήρες, δύο πίσω και ένας εμπρός, με τη συνολική ισχύ να φτάνει τους 1.000 ίππους. Η αυτονομία θα φτάνει τα 750 km (κατά WLTP) και η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h υπολογίζεται στα 3 δευτερόλεπτα. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ανανεωμένες BMW M5 και M5 Competition [video]

Ωστόσο η επόμενη γενιά BMW M5 δεν θα είναι το μόνο ηλεκτρικό σεντάν με τέτοιου είδους επιδόσεις. Η Tesla ετοιμάζει μια έκδοση τριών ηλεκτροκινητήρων του Model S που πιθανότατα και αυτή θα φτάνει τους 1.000 ίππους.

Καθώς οι κινητήρες εσωτερικής καύσης εξαφανίζονται σιγά-σιγά, φαίνεται ότι τα... σούπερ-σεντάν θα είναι εδώ για πολλά χρόνια ακόμη.