node/37161

Η FΙΑΤ σχεδιάζει να αποχωρήσει από την κατηγορία των minicar

Το κόστος εξέλιξής τους σε συνδυασμό με το χαμηλό περιθώριο κέρδους καθιστούν ασύμφορη τη διατήρησή τους.

Η Fiat Chrysler Automobiles σχεδιάζει να εγκαταλείψει την κατηγορία των minicar στην Ευρώπη, κατηγορία στην οποία είναι ηγέτης, ακολουθώντας την πρακτική και άλλων κατασκευαστών οι οποίοι υπό το βάρος της εξέλιξης νέων μοντέλων εγκαταλείπουν την κατηγορία.

Ο CEO της FCA, Mike Manley, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να προσπαθήσει να μετατοπίσει τους πελάτες της συγκεκριμένης κατηγορίας στην αμέσως επόμενη, αυτήν που ονομάζουμε «κατηγορία Β».

«Στο άμεσο μέλλον θα επικεντρωθούμε στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία η οποία προσφέρει και μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Αυτό σημαίνει πως θα εγκαταλείψουμετην κατηγορία των minicar», δήλωσε ο Manley , δίχως όμως να δίνει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα των κινήσεων της εταιρείας.

Η αλήθεια είναι πως τόσο το FΙΑΤ 500 όσο και το Panda κυριαρχούν στη συγκεκριμένη αγορά της Ευρώπης, αλλά γερνάνε και πρέπει να αντικατασταθούν.

fit

Το τρίθυρο 500 είναι ηλικίας 12 ετών. Ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2007 με ρετρό στιλ εμπνευσμένο από το αρχικό 500 της FΙΑΤ που ξεκίνησε το 1957. Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις του 500 μειώθηκαν κατά 9% το πρώτο εξάμηνο.

Από την άλλη το Panda τρίτης γενιάς ξεκίνησε να κυκλοφορεί τον Φεβρουάριο του 2012 και οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 15% το πρώτο εξάμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Automotive News Europe.
Η ανανέωση του 500 θα είναι εξαιρετικά δαπανηρή σε σχέση με το περιθώριο κέρδους που αφήνει, δαπάνη που έχει να κάνει κυρίως με το τι πρέπει να γίνει για να ανταποκρίνεται στους νέους κανόνες εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη.

pand

Ο Manley δήλωσε ότι οι «εμπορικές προκλήσεις» της Fiat στην Ευρώπη έχουν να κάνουν με την πολύ υψηλή έκθεση στην κατηγορία των  minicar που από τη μια έχει χαμηλό περιθώριο κέρδους και από την άλλη η ηλικία των μοντέλων που διαθέτει σε αυτήν την κατηγορία είναι η μεγαλύτερη του ανταγωνισμού.

Η FΙΑΤ σχεδιάζει τώρα να κερδίσει πίσω τους πελάτες της στα αυτοκίνητα της «κατηγορίας Β», κατηγορία στην οποία ουσιαστικά είναι απούσα όταν σταμάτησε την παραγωγή του Punto.
Το Punto ήταν το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της FΙΑΤ στην Ευρώπη για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά ο πρώην ο Sergio Marchionne είχε πει ότι οι πωλήσεις του δεν ήταν αρκετά μεγάλες για να δικαιολογήσουν τη δαπάνη δημιουργίας ενός διαδόχου μοντέλου.

Η Manley δεν αναφέρθηκε ποια είναι τα νέα μοντέλα που σχεδιάζει να παρουσιάσει η FIAT στην «κατηγορία Β», όπως επίσης δεν αναφέρθηκε και στο τι θα γίνει τελικά με τα Panda και 500.

Η προγραμματισμένη συγχώνευση της FCA με τον όμιλο PSA θα έδινε πρόσβαση στη FΙΑΤ στην Common Modular Platform της PSA, η οποία στηρίζει τα νεότερα μικρά αυτοκίνητα του ομίλου, όπως το Peugeot 208 και το Opel Corsa. Αυτά τα αυτοκίνητα έχουν πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις καθώς και εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης.