Porsche
node/43918

Η Porsche με τις ευλογίες της VW σύντομα στο χρηματιστήριο;

Ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος στον κόσμο, το Volkswagen Group φημολογείται ότι ολοκληρώνει τη συμφωνία με τα διάφορα μέρη για την αρχική δημόσια εγγραφή της Porsche.

Σε πλήρη ηλεκτρική μετάβαση, ο Όμιλος Volkswagen θα πρέπει να βγει προς άγραν κεφαλαίων. Ο γερμανικός όμιλος και ιδιοκτήτης κατά 100% της Porsche, που είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος αυτοκινήτων στον κόσμο, μπορεί να βρήκε τη λύση για να συγκεντρώσει γρήγορα και εύκολα αρκετά από τα κεφάλαια που χρειάζεται: Θα βάλει την κατασκευάστρια της θρυλικής 911 στο χρηματιστήριο.

Σύμφωνα με πληροφορίες της γερμανικής οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt, το Volkswagen Group βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με τον βασικό μέτοχο για την επίτευξη συμφωνίας που θα θέσει τις βάσεις για μια δημόσια εγγραφή της Porsche έως και 49% του συνολικού κεφαλαίου της.

Εάν και δεν έχει ληφθεί ακόμη καμία απόφαση, η δημόσια εγγραφή της θυγατρικής του ομίλου, μιας μάρκας που η αξία της εκτιμάται μεταξύ 60 και 80 δισεκατομμυρίων ευρώ από τους οικονομολόγους, θα μπορούσε να εισφέρει αρκετά για να χρηματοδοτήσει την ηλεκτρική μετάβαση του Ομίλου Volkswagen και τις επενδύσεις του στο αυτόνομο και συνδεδεμένο αυτοκίνητο.

H δημόσια εγγραφή της άκρως κερδοφόρας θυγατρικής, της Porsche, έχει σκοπό να εξασφαλίσει τα απαραίτητα δισεκατομμύρια για την ηλεκτρική επίθεση της Volkswagen.

Porsche

Μια πολύπλοκη διεργασία ωστόσο, καθώς ο Όμιλος Volkswagen ελέγχεται ο ίδιος από την Porsche SE, μια εταιρεία χαρτοφυλακίου ήδη εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Και στην οποία η οικογένεια Porsche-Piëch διατηρεί την απόλυτη πλειοψηφία με 53,3%. 

Το πρότζεκτ «Porsche σε δημόσια εγγραφή» εξαρτάται επομένως από τη συμφωνία των μελών στα διάφορα εποπτικά συμβούλια των διαφόρων οντοτήτων, αλλά είναι κι εκείνο που θα μπορούσε να οδηγήσει γρήγορα στην κάλυψη των αναγκών ρευστότητας του Ομίλου Volkswagen.

Πιθανόν λοιπόν, μια επανάσταση να βρίσκεται σε εξέλιξη για την κατασκευάστρια από τη Στουτγάρδη που θα μπορούσε να την οδηγήσει μακροπρόθεσμα στον πλήρη επιχειρηματικό απογαλακτισμό της από τον Όμιλο Volkswagen.