node/39840

Η Mercedes φλερτάρει με την ιδέα μιας ηλεκτρικής Maybach 

Γιατί ο Ola Källenius πιστεύει ότι ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα αυξήσει τα κέρδη της εταιρείας. 

Υπάρχει περιθώριο να κάνουμε περισσότερα με το εμπορικό σήμα Maybach. Η ηλεκτρική πλατφόρμα προσφέρει πολλές ευκαιρίες.

Με αυτά τα λόγια ο Ola Källenius σηματοδότησε την επιθυμία της Mercedes να κατασκευάσει μια αμιγώς ηλεκτρική Maybach σεντάν, που θα αναβαθμίσει τη μάρκα στο χώρο των κατασκευαστών πολυτελών αυτοκινήτων, αλλά παράλληλα θα εξασφαλίσει ακόμη περισσότερα περιθώρια κέρδους.

Από το 2016 όταν η εταιρεία παρουσίασε το πρωτότυπο Vision Mercedes-Maybach 6 (φωτό άρθρου), η Maybach είχε δείξει ποιες είναι οι προθέσεις της, αλλά τέσσερα χρόνια μετά δεν τις έχει υλοποιήσει. 

Με δεδομένο ότι η Mercedes ήδη εξελίσσει την EQS, την ηλεκτρική εκδοχή της S-Class, δεν θα ήταν δύσκολο να φτιάξει πάνω στην ίδια πλατφόρμα και μια πολυτελέστερη έκδοση με το σήμα της Maybach. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC

Η εστίαση σε μεγαλύτερα πολυτελή αυτοκίνητα στη μετάβαση προς ηλεκτρικά οχήματα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της στρατηγικής του Källenius για την αναβίωση των περιθωρίων κέρδους στη Mercedes. Τα μεγαλύτερα οχήματα αποφέρουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους που είναι κρίσιμα για τη χρηματοδότηση των δαπανών που απαιτούνται για το ολοκληρωτικό πέρασμα στη νέα τεχνολογία.

Και αυτό, διότι παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις της Mercedes παρέμειναν ψηλά τα τελευταία χρόνια και η μάρκα συνέχισε να ξεπερνά τους ανταγωνιστές της (BMW και Audi), η χαμηλή απόδοση κερδών ανά μονάδα συμπίεσε τη συνολική κερδοφορία, την ώρα που αυτοκινητοβιομηχανίες που εστιάζουν σε πιο φθηνά αυτοκίνητα, όπως η Toyota ή ο όμιλος PSA κατέγραψαν υψηλότερη κερδοφορία. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλεκτρική Mercedes-Maybach 6 Cabriolet [video]

«Πρέπει να βελτιώσουμε τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας», δήλωσε ο Källenius. «Κανείς εδώ δεν υποτιμά τις προκλήσεις του μετασχηματισμού της βιομηχανίας, αλλά υπάρχουν οι ευκαιρίες για εμάς», είπε. 

Η μάρκα Maybach μετράει πάνω από έναν αιώνα ζωής και η Daimler την έβαλε υπό την ομπρέλα της τη δεκαετία του 1960. Η εταιρεία παρουσίασε μια λιμουζίνα πριν από μια δεκαετία περίπου, ένα αυτοκίνητο σαφώς πιο πολυτελές από την S-Class, αλλά το μοντέλο είχε περιορισμένη απήχηση στην αγορά και δεν υπήρξε έκτοτε διάδοχός του. Αντ 'αυτού, η Mercedes χρησιμοποίησε το σήμα Maybach για μια παραλλαγή της S-Class που πουλήθηκε κυρίως στην Κίνα. 

Τώρα φαίνεται πως ήρθε η ώρα για ένα νέο ξεκίνημα για την εταιρεία, με αφορμή και τη μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.