node/42421

Η επόμενη μέρα του VW Group μέσα από το σχέδιο «New Auto»

Σε πρώτο πλάνο η κινητικότητα, το λογισμικό και ο μηδενισμός των εκπομπών ρύπων. 

Το VW Group γυρίζει σελίδα και παρουσιάζει το νέο στρατηγικό του πρόγραμμα που ακούει στο όνομα «New Auto». Στόχος η πλήρης μετάβαση στην ηλεκτρική και ψηφιακή εποχή, κατά την οποία θα υπάρξει πλήρης απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και μηδενισμός των εκπομπών CO2.

Έτσι, μέχρι το 2030, το VW Group σχεδιάζει να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα ανά αυτοκίνητο κατά 30% στον κύκλο ζωής του. Στον ίδιο χρονικό ορίζοντα το πλάνο προβλέπει πως το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξηθεί στο 50% του συνόλου, ενώ μέχρι το 2040 σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα του Group θα είναι αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων.

Για να πετύχει όλα τα παραπάνω (και πολλά άλλα που σχεδιάζονται) όλες οι επενδύσεις θα πέσουν πάνω στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, αλλά και σε αυτές της αυτόνομης οδήγησης και στις υπηρεσίες κινητικότητας. Έτσι η VW θα διαθέσει έως το 2025 €73 δισ. στην εξέλιξη μελλοντικών τεχνολογιών, ενώ παράλληλα θα «κόβει» εκδόσεις και μοντέλα με συμβατικούς κινητήρες.

Η νέα πλατφόρμα SSP
Με στόχο τον πλήρη εξηλεκτρισμό των μοντέλων του, το VW Group δημιουργεί μια πλατφόρμα νέας γενιάς, την SSP. Σε αυτήν θα βασίζονται όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα κατασκευάζονται από το 2026 και μετά καθώς η συγκεκριμένη πλατφόρμα θα είναι εξαιρετικά ευέλικτη και θα μειώσει σε τεράστιο βαθμό την πολυπλοκότητα της παραγωγής.

Όλα τα λεφτά στο software
Μέχρι το 2025, η CARIAD, η εταιρεία λογισμικού του VW Group θα έχει δημιουργήσει μια εντελώς νέα ψηφιακή πλατφόρμα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρεις πλατφόρμες λογισμικού. Η E³ 1.1, που επιτρέπει αναβαθμίσεις και over-the-air ενημερώσεις των αυτοκινήτων που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB (ID.3, ID.4, Enyaq, Born). Το 2023 θα υπάρξει η πλατφόρμα λογισμικού 1.2 (E³ 1.2) για την Audi και την Porsche, ενώ το 2025 θα υπάρξει πλήρης ενοποίηση σε μια ενιαία πλατφόρμα για όλα τα αυτοκίνητα του group που θα υποστηρίζει και λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4. 

Οι over-the-air ενημερώσεις και γενικά οι εφαρμογές του λογισμικού θα είναι η σημαντικότερη πηγή εσόδων για την εταιρεία μετά την πώληση αυτοκινήτων και θα αντισταθμίσει τις οικονομικές απώλειες από τα «συμβατικά σέρβις» των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. 

Τέλος, το VW Group θα επεκτείνει τις συνεργασίες του σε ό,τι αφορά στον εφοδιασμό του με μπαταρίες, ενώ ταυτόχρονα σχεδιάζει τη δημιουργία μιας νέας ενιαίας μορφής μπαταρίας που θα είναι κοινή για όλα τα οχήματά του. Με τον τρόπο αυτό το κόστος των μπαταριών θα μειωθεί έως και 50% έως το 2030. 

Παράλληλα, για τη φόρτιση θα υπάρξουν συνεργασίες με εταιρείες όπως η BP, η Iberdrola και η Enel. Στόχος η δημιουργία συνολικά 18.000 σημείων ταχείας φόρτισης στην Ευρώπη, 17.000 στην Κίνα και 10.000 σε ΗΠΑ και Καναδά.