node/42144

Η Bosch εγκαινιάζει high tech εργοστάσιο ημιαγωγών στη Γερμανία

Η παγκόσμια έλλειψη σε chip θα αρχίσει να καλύπτεται, σε ένα βαθμό, από το Σεπτέμβριο, χάρη στην επένδυση του ενός δισ. Ευρώ της γερμανικής εταιρίας στη Λειψία.

Η συγκεκριμένη επένδυση είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία των 130 ετών της Bosch. Ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο, πλήρως διασυνδεδεμένο και ελεγχόμενο από τεχνητή νοημοσύνη. Και αυτό, πέρα από την προσφορά εργασίας σε 700 εξειδικευμένους εργάτες, θα δώσει μία μεγάλη ανάσα στους ευρωπαίους κατασκευαστές, αναφορικά με την έλλειψη επεξεργαστών που αντιμετωπίζουν. 

Ως γνωστό, η Ευρώπη δεν θεωρείται αυτάρκης στην παραγωγή ημιαγωγών, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των chip κατασκευάζεται σε χώρες της Ασίας. Αυτό, πέρα από την όποια εξάρτηση, δημιουργεί και προβλήματα ροής, με χαρακτηριστική την έλλειψη σε επεξεργαστές που αντιμετωπίζει ο κόσμος του αυτοκινήτου, τους τελευταίους μήνες. 

Η επίσπευση των εργασιών στη νέα γραμμή παραγωγής της Bosch, στη Λειψία, επέτρεψε την παράδοση του έργου έξι μήνες νωρίτερα από την αρχικά προγραμματισμένη ημερομηνία. Και σε ένα εορταστικό κλίμα έγιναν τα εγκαίνια, παρουσία σημαντικών προσώπων από την ίδια τη χώρα και την Ευρώπη.

bosch

Στο λόγο που έβγαλε ο Dr. Volkmar Denner, CEO της Robert Bosch GmbH ανέφερε πως «με το πρώτο μας AIoT εργοστάσιο, θέτουμε νέα στάνταρ στην παραγωγή επεξεργαστών». Με τη σειρά της, η καγκελάριος της Γερμανίας Angela Merkel τόνισε πως «το νέο wafer fab της Bosch θα ενισχύσει τις δυνατότητές μας στη μικροηλεκτρονική». Όσο για τη Margrethe Vestager, αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, συμπλήρωσε πως «οι ημιαγωγοί θα βοηθήσουν στην ισχυροποίηση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης, ως το λίκνο των προηγμένων τεχνολογιών».

Αναφορικά με τις εγκαταστάσεις, καταλαμβάνουν έκταση 72.000 τ.μ. και βασίζονται στα νεότερα πρότυπα Industry 4.0. Όσο για τα οφέλη, αξίζει να σημειωθεί πως κατά μέσο όρο σε κάθε αυτοκίνητο το 2016 υπήρχαν εννέα chip της Bosch σε κάθε αυτοκίνητο (σε ABS, αερόσακους κ.λπ.), ενώ το 2019 ο αριθμός αυτός ανερχόταν στα 17. Μέσα στα επόμενα 5 έτη η αξία των ηλεκτρονικών θα αυξηθεί κατά τουλάχιστον 20% ανά όχημα.