node/31515

H Porsche εξαγόρασε το 10% της Rimac

H τεχνογνωσία των Κροατών στην ηλεκτροκίνηση θα βοηθήσει τους Γερμανούς στην εξέλιξη μελλοντικών τους μοντέλων.

«Αν δεν μπορείς να τους νικήσεις, πήγαινε μαζί τους», λέει το αγγλοσαξονικό ρητό. Και η Porsche φαίνεται να το ακολουθεί με την τελευταία της επένδυση.

Η γερμανική εταιρεία εξαγόρασε το 10% της Rimac, της κροατικής εταιρείας που είναι γνωστή από τα ηλεκτρικά της hypercars, Concept One και C-Two. Το δεύτερο, που παρουσιάστηκε φέτος στη Γενεύη, σχεδόν 8 χρόνια μετά το πρώτο, έχει κοντά 2.000 άλογα, κάνει το 0-100 km/h σε κάτω από 2” και φτάνει τα 412 km/h.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο Mate Rimac αναλύει το νέο C_Two [video]

Όσο εντυπωσιακή κι αν είναι η υβριδική Porsche 918 Spyder, δεν μπορεί να πλησιάσει τέτοιες ιπποδυνάμεις και επιδόσεις. Οπότε, η φίρμα του Zuffenhausen θέλει να εκμεταλλευτεί την τεχνογνωσία της Rimac για να επιταχύνει την εξέλιξη των δικών της ηλεκτρικών μοντέλων υψηλών επιδόσεων, όπως είναι η επερχόμενη Taycan. 

«Εξελίσσοντας πλήρως ηλεκτρικά διθέσια σούπερ-σπορ αυτοκίνητα, όπως το Concept One και το C_Two, καθώς και βασικά συστήματα οχημάτων, η Rimac έχει δείξει με εντυπωσιακό τρόπο τα διαπιστευτήριά της στην ηλεκτροκίνηση», είπε ο υπεύθυνος οικονομικών και τεχνολογίας της Porsche, Lutz Meschke. «Πιστεύουμε πως οι ιδέες και προσεγγίσεις της Rimac είναι πολλά υποσχόμενες, και γι’ αυτό ελπίζουμε να έρθουμε σε στενή συνεργασία με την εταιρεία αυτή, με τη μορφή εταιρικής σχέσης».
 
«Η σύμπραξη τώρα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη Rimac, στην πορεία μας για να γίνουμε εκλεκτοί προμηθευτές εξαρτημάτων και συστημάτων στους τομείς του εξηλεκτρισμού, της συνδεσιμότητας και στο συναρπαστικό πεδίο των προηγμένων συστημάτων βοήθειας του οδηγού», πρόσθεσε ο Mate Rimac, ιδρυτής και CEO της ομώνυμης εταιρείας (στη φωτογραφία κάτω, μαζί με τον επικεφαλής της Porsche, Oliver Blume).

oliver blume with mate rimac

Ο Rimac απασχολεί κάπου 400 εργαζόμενους στα κεντρικά της εταιρείας, στο Zagreb, ενώ κατασκευάζει και ηλεκτρικά ποδήλατα με τη φίρμα Greyp Bikes.

Η συνεργασία μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες μάρκες του VW Group. Από την άλλη, είναι πιθανό να επηρεάσει αρνητικά την ανάμιξη της Rimac σε πρότζεκτ άλλων κατασκευαστών. Οι Κροάτες έχουν επιλεγεί π.χ. από την Automobili Pininfarina για να τη βοηθήσουν να εξελίξει το δικό της ηλεκτρικό hypercar, καθώς και μια σειρά από ηλεκτρικά crossover που στοχεύουν απευθείας την Porsche.

[Πηγές: Porsche, Rimac]

node/40251
Porsche Cayenne E-Hybrid

Μεγαλύτερες μπαταρίες για τις Porsche Cayenne E-Hybrid

Η Porsche ανακοίνωσε την αύξησης της ενεργειακής πυκνότητας των μπαταριών για τις επαναφορτιζόμενες υβριδικές Cayenne που πλησιάζουν πλέον τις 20 kWh.

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Μεγαλύτερες μπαταρίες για τις Porsche Cayenne E-Hybrid

Σιγά σιγά, οι δυνατότητες των επαναφορτιζόμενων υβριδικών μοντέλων αυξάνονται στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Από 5 kWh, ανέβηκαν στις δέκα, ύστερα στις 15 για τα μεγαλύτερα μοντέλα και πλέον στις 17,9 kWh στην Porsche, που μόλις ανακοίνωσε αυτό το νούμερο για την Cayenne E-Hybrid. Μέχρι τώρα το επαναφορτιζόμενο υβριδικό μεγάλο SUV του Zuffenhausen φορούσε μπαταρία 14,1 kWh.

Μπορεί να μην έχουμε φτάσει ακόμη στο ψυχολογικό (και ουσιαστικό) όριο των 20 kWh, αλλά οι 17,9 kWh έχουν άμεσες θετικές επιπτώσεις στην ηλεκτρική αυτονομία των Cayenne. Έτσι, η E-Hybrid μπορεί να καλύψει έως και 48 km αμιγώς ηλεκτρικά και η Cayenne Turbo S E-Hybrid έως και 42 km. Η ιπποδύναμη για τα δύο μοντέλα παραμένει απαράλλαχτη, 462 και 680 PS αντίστοιχα. 

Προσώρας η ελληνική αντιπροσωπεία δεν έχει ανακοινώσει την τιμή των αυτοκινήτων με τις μεγαλύτερες μπαταρίες. Η τιμή των υφιστάμενων μοντέλων ξεκινά από τις €108.200 για την Cayenne E-Hybrid, από €113.200 για την Cayenne E-Hybrid Coupé, από €202.900 για την Cayenne Turbo S E-Hybrid και από €207.200 για την Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé.

node/40250
Polestar logo

Η Citroën μπλόκαρε το λανσάρισμα της Polestar!

Η Citroën μήνυσε την Polestar, την ηλεκτρική φίρμα της Volvo, λόγω του «παρόμοιου» σήματός της με της γαλλικής φίρμας. Και δικαστήριο του Παρισιού απεφάνθη υπέρ της Citroën.

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Η Citroën μπλόκαρε το λανσάρισμα της Polestar!

Αυτό το καλοκαίρι, η Polestar, πρώην σπορ βραχίονας της Volvo που έγινε ανεξάρτητη εταιρεία το 2017, ξεκίνησε στην Ευρώπη τις παραδόσεις του πρώτου 100% ηλεκτρικού μοντέλου της, του Polestar 2. Παραδόξως, η Γαλλία δεν ήταν ανάμεσα στις ευρωπαϊκές αγορές που ξεκίνησαν να εξυπηρετούνται, παρότι αυτό είχε ανακοινωθεί μόλις το Polestar 2 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το 2019.

Αυτή η καθυστέρηση θα μπορούσε να εξηγηθεί από τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπισε το αυτοκίνητο, το οποίο έχει ήδη αποτελέσει αντικείμενο εκστρατείας ανάκλησης! Αλλά τελικά δεν ήταν αυτό. Η καθυστέρηση του λανσαρίσματος είχε νομική προέλευση, καθώς η άφιξη του Polestar στη Γαλλία εμποδιζόταν από άλλη φίρμα.

Όπως αναφέρουν οι συνάδελφοί μας από το περιοδικό L’Automobile Magazine, η Citroën μήνυσε την Polestar, κατηγορώντας την για παραχάραξη και παραβίαση εμπορικών σημάτων! Το πρόβλημα; Ο λογότυπος της Polestar. Που σχηματίζεται από δύο σιρίτια, τα οποία βρίσκονται αντιμέτωπα για να σχηματίσουν ένα αστέρι –μιας και Polestar είναι ο Πολικός Αστέρας.

Polestar logo

Η γαλλική φίρμα είναι προφανώς γνωστή για τη χρήση των σιριτιών στον λογότυπό της. Επομένως, της γύρισε το μάτι, θεωρώντας ότι η ομοιότητα είναι ισχυρή, με τα σιρίτια να είναι παρόμοιου σχήματος και χρώματος, και τα οποία διαφοροποιούνται σε ένα Polestar μόνο από τη διάταξή τους. 

Η Citroën υπογράμμισε επίσης ότι τα «chevrons» της αποτελούν επίσης η βάση του λογότυπου «DS», με τη λογική της δημιουργίας μιας σύνδεσης με την premium φίρμα της. Ως εκ τούτου υπογράμμισε ότι υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης με την Polestar, για την οποία κάποιοι μπορεί να πιστέψουν ότι συνδέεται με τη Citroën. Οι Γάλλοι προς ενίσχυση των ισχυρισμών τους προσκόμισαν σχόλια από χρήστες του ίντερνετ που εξεπλάγησαν από την ομοιότητα των δύο λογότυπων.

Citroën logo

Το δικαστήριο, ωστόσο, απέρριψε ως αβάσιμους τους ισχυρισμούς της Citroën για παραχάραξη εμπορικών σημάτων, κρίνοντας ότι οι λογότυποι έχουν μεν μια, αλλά αδύναμη ομοιότητα, με πολύ διαφορετική διάταξη των σιριτιών τους. Το δικαστήριο τόνισε ότι τα προϊόντα, ακόμη και αν αυτά είναι αυτοκίνητα και για τις δύο πλευρές, στοχεύουν σε ένα «σχετικό κοινό», το οποίο επομένως έχει γνώση των λογότυπων και δύσκολα θα μπερδευτεί.

Από την άλλη πλευρά, το δικαστήριο απεφάνθη υπέρ της Citroën για παραβίαση εμπορικού σήματος. Το γεγονός ότι ο λογότυπος της Polestar συντίθεται από σιρίτια παρόμοιου σχήματος δημιουργεί πρόβλημα, την ίδια στιγμή που η Citroën είναι παγκοσμίως γνωστή και ως «η φίρμα με τα chevrons» -σσ. «la marque aux chevrons» στα γαλλικά. Επομένως, η Polestar μπορεί να επωφεληθεί έμμεσα από τη φήμη των σιριτιών της Citroën. Η γαλλική δικαιοσύνη υπενθύμισε επίσης ότι ο παλιός λογότυπος της Polestar είχε ένα πολύ διαφορετικό αστέρι και ότι ο νέος που δημιουργήθηκε το 2017, ήρθε πολύ αργότερα από την τελευταία ανανέωση του αντίστοιχου της Citroën, ο οποίος κατατέθηκε το 2007.

DS Automobiles logo

Ως εκ τούτου, η Polestar καταδικάστηκε να καταβάλει €150.000 στη Citroën ως αποζημίωση για την παραβίαση του διακριτικού χαρακτήρα των σημάτων της. Πάνω απ’ όλα όμως, το δικαστήριο απαγόρευσε στην Polestar να χρησιμοποιεί τον λογότυπό της στη Γαλλία ύστερα από περίοδο τριών μηνών μετά την επίδοση της απόφασης (4 Ιουνίου 2020) και για περίοδο έξι μηνών! Επομένως, γι’ αυτό το Polestar 2 δεν λανσαρίστηκε στη Γαλλία.