H νέα στρατηγική της Ford για την Ευρώπη δίνει έμφαση στα SUV και στα LCV

Είναι τα μοντέλα εκείνα που αφήνουν το μεγαλύτερο κέρδος και μπορούν να «γυρίσουν» τα οικονομικά αποτελέσματα.

Η Ford αποκάλυψε ότι στο άμεσο μέλλον και μέχρι χρονικό ορίζοντα το 2023 θα επενδύσει το 90% της παγκόσμιας κατανομής κεφαλαίων της στην εξέλιξη των LCV, των pickup και των SUV. Να σημειώσουμε πως το προηγούμενο σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας για αυτές τις κατηγορίες οχημάτων προέβλεπε την επένδυση του 64% των δαπανών της για την τετραετία 2016-2020.

«Πρόκειται για μια μεγάλη αλλαγή», δήλωσε ο Jim Farley, πρόεδρος της Ford για την παγκόσμια αγορά στο συνέδριο της Deutsche Bank Global Auto Industry στο Ντιτρόιτ τον περασμένο μήνα. Το F-150 pickup της Ford είναι η ατμομηχανή κέρδους της εταιρείας. Το 2018 η εταιρεία πώλησε για πρώτη φορά περισσότερα από 1 εκατομμύριο από αυτά, κυρίως στη Βόρεια Αμερική, όπου έχει δεσμευτεί να τερματίσει την παραγωγή των μοντέλων sedan.

Τώρα, η εταιρεία επικεντρώνεται στα ελαφρά επαγγελματικά και στα  SUV και στην Ευρώπη με στόχο να αυξήσει την κερδοφορία της στη Γηραιά Ήπειρο. Ενδεικτικά, ο Jim Farley ανέφερε πως πέρυσι και κατά το δεύτερο τρίμηνο η εταιρεία πέτυχε ένα περιθώριο κέρδους της τέξης του 13% από τις πωλήσεις της σειράς Transit. Σε αυτές, αν προστεθούν οι πωλήσεις των Ranger και Kuga, τότε το κέρδος ανέρχεται στο 200%, ωστόσο αυτό – όπως είπε –δεν ήταν αρκετό για να ανατρέψει το αρνητικό πρόσημο των συνολικών αποτελεσμάτων της εταιρείας κατά τη χρονική αυτή περίοδο.

Μάλιστα, παρά την κερδοφορία από τα συγκεκριμένα αυτά μοντέλα, οι απώλειες που υπέστη η «παραδοσιακή σειρά οχημάτων», οδήγησαν τη Ford Ευρώπης να κλείσει τη χρονιά με απώλειες. Η Ευρώπη χρειάζεται λοιπόν έναν επανασχεδιασμό, δήλωσε ο Farley.

Με τα SUV να αποτελούν το 35% των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων το 2018, το ποσοστό αυτό για τη Ford ήταν μόλις 27%. Το Kuga ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο της  Ford με 153.542 μονάδες, ακολουθούμενο από το EcoSport, του οποίου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 78% σε 111.856 μονάδες. Αντίθετα μείωση και μάλιστα της τάξης του 41%  σημείωσαν οι πωλήσεις του Edge.

Η Ford ετοιμάζει μια νέα σειρά SUV, συμπεριλαμβανομένου του αντικαταστάτη του EcoSport που θα παρουσιαστεί αργότερα φέτος, ενώ θα ακολουθήσει το νέο Kuga, το οποίο αργότερα θα έρθει και σε επταθέσια έκδοση. Οι πληροφορίες μιλούν και για ένα ηλεκτρικό SUV δίχως όμως να αναφέρουν λεπτομέρειες.

Η Ford αναμένεται να δυναμώσει ακόμη περισσότερο τη θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά μετά τη συνεργασία που υπέγραψε με την VW.

Αναλυτές πάντως επισημαίνουν πως το μεγάλο ερώτημα είναι πόσο η Ford είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει με τόλμη τα αυτοκίνητα που χάνουν χρήματα στην Ευρώπη. Προς το παρόν δείχνει να αντιμετωπίζει τολμηρά μόνον το C-Max που μάλλον θα σταματήσει να παράγει, ενώ παράλληλα θα εξορθολογίσει και τις δαπάνες για υπερωρίες ή περιττές θέσεις εργασίας.

Ωστόσο το μεγάλο στοίχημα είναι να ανέβουν οι πωλήσεις των SUV της. Και σε αυτόν τον στόχο είναι αποφασισμένη η εταιρεία να επενδύσει πολλά.