H Mazda ψηφίζει ντίζελ

Η ιαπωνική φίρμα υπενθυμίζει ότι το ντίζελ εξακολουθεί να είναι αναπόφευκτο για τη μείωση των εκπομπών CO2. Ως εκ τούτου θα συνεχίζει να το εξελίσσει.

Παρόλο που η Mazda συχνά συνδέεται συχνά με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα, παραμένει πρόθυμη να επισημάνει ότι το μοτέρ ντίζελ εξακολουθεί και είναι αναπόφευκτο για τη μείωση των εκπομπών CO2.

Κατά τη γνώμη του Ιάπωνα κατασκευαστή, δεν μπορούμε να θέλουμε ένα μεγάλο SUV που να είναι αποτελεσματικό με βενζινοκινητήρα.

Είναι παγκοίνως γνωστό ότι δεν μπορείς να έχει την πίτα αφάγωτη και το σκύλο χορτάτο. Χρειάζεται να κάνεις την επιλογή. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου λοιπόν, ας απαντήσουμε στο ακόλουθο δίλημμα: Ένα οικονομικό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο ή ένα SUV με μοτέρ βενζίνης. Ο συνδυασμός ρεαλιστικά είναι αδύνατος. Με άλλα λόγια δεν μπορείς να έχει ένα οικονομικό SUV με βενζινοκινητήρα. Και οι κατασκευαστές θα το βιώσουν γρήγορα (εάν δεν το έχουν ήδη κάνει) με τον νέο κύκλο ομολογκασιόν WLTP.

Η Mazda συγκαταλέγεται μεταξύ των κατασκευαστών  που γνωρίζουν καλά το παράδοξο: Οι Ευρωπαίοι πελάτες θέλουν περισσότερα SUV, θέλουν να ξοδέψουν λιγότερα, αλλά θέλουν να αποφύγουν και το ντίζελ. Πρόκειται για μια ανόητη αξίωση σύμφωνα με τον επικεφαλής της Mazda Europe, Jeff Guyton, που υπενθυμίζει σήμερα ότι η ιαπωνική φίρμα, όπως και πολλοί άλλοι, δεν μπορούν να κάνουν χωρίς ντίζελ, ειδικά στα SUV, για να περιορίσουν τις εκπομπές CO2.

«Η πίεση προς τους αγοραστές για να πάνε σε αυτοκίνητα με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δεν δουλεύει. Θέλουν και τα SUV και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου Αυτός είναι και ο λόγος που συνεχίζουμε να εξελίσσουμε κινητήρες ντίζελ», δήλωσε στο Autorai.

Είναι αλήθεια ότι το διαφορά κατανάλωσης στα SUV μεταξύ βενζίνης και ντίζελ είναι τεράστια. Το ύψος του αμαξώματος, η μεγάλη μετωπική επιφάνεια και το μειωμένο μήκος σε σύγκριση με την παραδοσιακή μπερλίνα –όσο πιο μακρύ τόσο πιο «αεροδυναμικό» είναι ένα αυτοκίνητο- δεν ευνοούν τα SUV. Στο CX-5, η μέση διαφορά μεταξύ του ντίζελ και της βενζίνης, με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι περίπου 2 lt/100 km, σύμφωνα με την γερμανικό ιστότοπο crunchbase/Spritmonitor.

TAGS