H Lotus μπορεί να πάει στην Geely αν το Groupe PSA πάρει την Proton

H Lotus μπορεί να πάει στην Geely αν το Groupe PSA πάρει την Proton

O γαλλικός όμιλος ενδιαφέρεται να εξαγοράσει τη Μαλαισιανή ιδιοκτήτρια της Lotus, με την τελευταία να καταλήγει στην κινεζική μητρική της Volvo.

To Group PSA (Peugeot, Citroen, DS) σχεδιάζει μεγάλες κινήσεις στην παγκόσμια σκακιέρα προκειμένου να αναπτυχθεί.

Αφού εξαγόρασε την ινδική Hindustan Motors, διαπραγματεύεται την εξαγορά της General Motors Europe και παράλληλα βρίσκεται σε συζητήσεις για να εξαγοράσει και τη μαλαισιανή Proton ώστε να επενδύσει στη νοτιοανατολική Ασία.

Εκπρόσωπος του γαλλικού ομίλου δήλωσε: «Είμαστε σε διαδικασία διαπραγμάτευσης και δεν μπορούμε να κάνουμε περαιτέρω σχόλια αυτή τη στιγμή».

Η κινεζική Geely, ιδιοκτήτρια της Volvo, ενδιαφέρεται και αυτή για την Proton, αλλά πιθανώς θα της προσφερθεί μόνο η Lotus. Αυτό θα αρέσει στην PSA, που δεν ενδιαφέρεται τόσο για την ιστορική φίρμα σπορ αυτοκινήτων.

Η Proton αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και ψάχνει για ξένο συνεργάτη, έξι χρόνια αφότου την έσωσε από τη χρεοκοπία η κινεζική κυβέρνηση.

Πιθανολογείται ότι τα σχέδια της PSA για την Proton περιλαμβάνουν την ίδρυση ενός νέου εργοστασίου για την αύξηση της παραγωγής στη ΝΑ Ασία, σύμφωνα με το πλάνο ανάπτυξης Push to Pass” του γαλλικού ομίλου. Σύμφωνα με ρεπορτάζ, η PSA στοχεύει να αυξήσει την ετήσια παραγωγή της Proton μέχρι και τα 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, από τα 150.000 που παράγει σήμερα.

Η Proton ανήκει στη DRB-Hicom, έναν μεγάλο μαλαισιανό όμιλο, και πέρσι είχε αποκαλύψει ότι σκεπτόταν να πουλήσει τη Lotus σε μια προσπάθεια να σώσει την Proton.

Εκείνη την εποχή λέγεται ότι είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον η PSA, η Renault και η Suzuki, αλλά το μέλλον της Lotus ήταν άδηλο.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το μέλλον της Lotus και της μητρικής της εταιρείας είναι αμφίβολο. Πριν έξι χρόνια, η Proton αντιμετώπιζε παρόμοια οικονομικά προβλήματα. Όμως η εξαγορά και των δύο εταιρειών από την DRB-Hicom επέτρεψε στη Lotus να κάνει σχέδια για ένα πιο σταθερό μέλλον.

Αυτά περιλαμβάνουν μια ολοκαίνουργια Elise που θα μπει στην αγορά το 2020. Η πληροφορία για την εξέλιξη του νέου μοντέλου συνέπεσε με την είδηση ότι η Lotus έβγαλε κέρδη για πρώτη φορά εδώ και δύο δεκαετίες.

[Πηγή: Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube