To Groupe PSA κατηγορείται για συσκευές παραπλάνησης ρύπων σε δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα

To Groupe PSA κατηγορείται για συσκευές παραπλάνησης ρύπων σε δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα

Η PSA, μητρική των Peugeot, Citroën και DS, κατηγορείται για τη χρήση παράνομου λογισμικού για την εξαπάτηση στις μετρήσεις σε 1.914.965 αυτοκίνητα ντίζελ Euro 5.

Οι ισχυρισμοί κατά του Groupe PSA δημοσιεύονται σε έκθεση της Γενικής Διεύθυνσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον ανταγωνισμό, τις υποθέσεις καταναλωτών και την πρόληψη της απάτης. Η PSA δήλωσε ότι δεν είχε προηγουμένως πρόσβαση στην έκθεση και έτσι δεν μπόρεσε να απαντήσει στις συγκεκριμένες κατηγορίες.

Η γαλλική έρευνα σχετικά με την πιθανή εξαπάτηση των εκπομπών από τον όμιλο PSA, διαπίστωσε ότι το ύποπτο λογισμικό είχε χρησιμοποιηθεί σε σχεδόν δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα, αναφέρει η εφημερίδα Le Monde.

Το Groupe PSA αρνείται οποιαδήποτε χρήση λογισμικού με παράνομη συσκευή, δήλωσε εκπρόσωπός του σε απάντηση στην εφημερίδα. Οι αποκαλούμενες «συσκευές παράκαμψης» περιορίζουν την εξάτμιση των τοξικών οξειδίων του αζώτου (NOx) υπό κανονιστικές συνθήκες δοκιμής, ενώ αφήνουν τις εκπομπές να υπερβαίνουν κατά πολύ τα νομιμα όρια στην οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες.

Να θυμίσουμε, ότι τον περασμένο Φεβρουάριο, το Groupe PSA έγινε ο τέταρτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που παραπέμφθηκε σε Γάλλους εισαγγελείς από τον παρατηρητή της χώρας της DGCCRF για την ύπαρξη πιθανολογούμενης εξαπάτησης στις δοκιμές εκπομπών, ύστερα από το Volkswagen Group, τη Renault και τη Fiat Chrysler Automobiles.

Ο επικεφαλής μηχανολόγος του Groupe PSA αναγνώρισε ότι την εποχή εκείνη ότι η μετεπεξεργασία εκπομπών στους κινητήρες του ομίλου μειώθηκε σκοπίμως σε υψηλότερες θερμοκρασίες για να βελτιωθεί η αποδοτικότητα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά την οδήγηση εκτός πόλης, όπου η εκπομπές NOx θεωρούνται λιγότερο κρίσιμες.

Σύμφωνα με τη Le Monde, ένα εσωτερικό έγγραφο της PSA που έχει αποκτηθεί από τους ανακριτές της DGCCRF περιλαμβάνει συζήτηση για την ανάγκη «να καταστεί η εικόνα της “συσκευής παράκαμψης” λιγότερο εμφανής και ορατή». Ωστόσο, το Groupe PSA επιμένει ότι δεν υπάρχουν τίποτα το απατηλό ή το παράνομο σχετικά με τις ρυθμίσεις του κινητήρα. «Η PSA αρνείται οποιαδήποτε απάτη», ανέφερε η εταιρεία την Παρασκευή.

Η PSA δήλωσε ότι η στρατηγική της σχετικά με τις ρυθμίσεις του κινητήρα ευνοεί τις χαμηλές εκπομπές NOx στις πόλεις, εξασφαλίζοντας παράλληλα την καλύτερη ισορροπία NOx/CO2 στον ανοικτό δρόμο.

Είπε ακόμη ότι συμμορφώνεται με τους κανονισμούς σε κάθε χώρα όπου δραστηριοποιείται και ότι τα αυτοκίνητά της «δεν έχουν ποτέ εξοπλιστεί με λογισμικό ή συστήματα που να καθιστούν δυνατή την ανίχνευση δοκιμών από μια ρυθμιστική αρχή και να ενεργοποιούν κάποια συσκευή εξαπάτησης που θα μπορούσε να απενεργοποιηθεί κατά τη κανονική χρήση από τον οδηγό».

Στη δήλωσή του, το Groupe PSA επισημαίνει ότι είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που δημοσιεύει πραγματικές εκπομπές CO2, μια προσέγγιση που θα επεκταθεί και στις εκπομπές NOx μέχρι το τέλος του έτους.

Εάν επαληθευθούν οι κατηγορίες, θα μπορούσαν να επιβληθούν πρόστιμα στο Groupe PSA συνολικού ύψους περίπου 5 δισ. ευρώ.

[Πηγή Le Monde, Reuters]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube