node/40113

Γαλλία: «Πράσινος φόρος» €50.000 σε αγοραστές supercars 

Η Γαλλία έχει ήδη τους μεγαλύτερους φόρους μέσα στην ΕΕ- Ποιο είναι το σκεπτικό του σχεδίου νόμου. 

Ένα σχέδιο νόμου στον προϋπολογισμό της Γαλλίας μπορεί να αναγκάσει τους αγοραστές αυτοκινήτων να επανεξετάσουν την επιλογή μοντέλων της Porsche, της Ferrari ή της Lamborghini.

Στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη μετά τη Γερμανία, η κυβέρνηση σχεδιάζει να υπερδιπλασιάσει το «malus» (ποινή), με τους καταναλωτές να πρέπει να πληρώσουν με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων έως και €50.000 το 2022, όπως αναφέρει το Bloomberg. Η πρόταση θα αυξήσει τους ήδη ακριβότερους φόρους της ηπείρου για τα ρυπογόνα επιβατικά οχήματα.

«Αυτό θα ήταν σχετικά άσχημα νέα για τα supercars, τα πολυτελή αυτοκίνητα και μια τροχοπέδη για τα εισαγόμενα από το εξωτερικό αυτοκίνητα», δήλωσε ο Felipe Munoz, αναλυτής της JATO Dynamics.

Οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο ακολουθούν μια σειρά από ενέργειες και αποφάσεις για να επιταχύνουν την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η Καλιφόρνια ανακοίνωσε πρόσφατα σχέδια για την απαγόρευσή τους έως το 2035. Η κυβέρνηση της Κίνας έχει διαθέσει πάνω από 30 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων. Οι επιδοτήσεις στην Ευρώπη είχαν σαν αποτέλεσμα να εισέλθουν στην αγορά περισσότερα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που λειτουργούν εξ ολοκλήρου με μπαταρίες, αυτό το καλοκαίρι.

Εάν περάσει, ο νόμος στη Γαλλία, θα προστεθούν πιέσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία από το Σχέδιο Στόχων για το Κλίμα του 2030 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο καλεί το μπλοκ να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 55% από τα επίπεδα του 1990 και όχι το 40% που είχε προγραμματιστεί προηγουμένως. Για να το επιτύχει αυτό, η Επιτροπή θεωρεί ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει σταδιακά να σταματήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και να μειώσουν κατά το ήμισυ περίπου τις εκπομπές CO2 από τους στόχους του 2021.

Ενώ άλλες χώρες στην ΕΕ εφαρμόζουν επίσης ειδικό φόρο στα επιβατικά αυτοκίνητα σε σχέση με τις εκπομπές CO2 τους, κανένα κράτος δεν χρεώνει σχεδόν όσο η τρέχουσα μέγιστη εισφορά της Γαλλίας των € 20.000, σύμφωνα με τη βιομηχανική ένωση ACEA. Συγκριτικά, η κορυφαία επιβάρυνση στο Βέλγιο και την Ιταλία είναι €2.500.  

Αυτοκίνητα που εκπέμπουν περισσότερα από 225 gr CO2/km θα φορολογούνται με μέγιστο συντελεστή €40.000 το επόμενο έτος και €50.000. Η εισφορά αυτή φτάνει επί της ουσίας πολλές φορές και το μισό του κόστους ενός τέτοιου αυτοκινήτου. 

Οι υψηλότεροι φορολογικοί συντελεστές δημιουργούν επίσης κινδύνους για τα μεγάλα SUV που συγκαταλέγονται στα πιο κερδοφόρα μοντέλα των αυτοκινητοβιομηχανιών.

[Πηγή: με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ]