Φρανκφούρτη: Χιλιάδες διαδηλωτές «έπνιξαν» την Έκθεση

Ζητούν να απαγορευτεί η είσοδος των αυτοκινήτων στις πόλεις, ειδικά των SUV.

Χιλιάδες διαδηλωτές κατέκλυσαν το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το Σάββατο, σε μια δυναμική εμφάνιση των περιβαλλοντολογικών οργανώσεων της χώρας ενάντια στις αυτοκινητοβιομηχανίες και την κλιματική αλλαγή.
Η Αστυνομία της πόλης δήλωσε ότι οι διαδηλωτές ήταν πάνω από 15.000, ενώ οι ίδιοι μιλούν για 25.000 άτομα ανάμεσα στα οποία και 18.000 ποδηλάτες.
Με κεντρικό σύνθημα «make love not CO2» και βασική απαίτηση των εξοβελισμό των αυτοκινήτων –κυρίως των SUV – από τις πόλεις, οι διαδηλωτές απέκλεισαν για ώρες την κεντρική είσοδο της Έκθεσης.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία κερδίζει χρήματα καταστρέφοντας το περιβάλλον», δήλωσε ο Marion Tiemann, ειδικός στις μεταφορές της Greenpeace και ένας από τους διοργανωτές της εκδήλωσης. «Είμαστε στη μέση μιας κλιματικής κρίσης».

Η Γερμανία έχει δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% μέχρι το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Ωστόσο, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, η χώρα θα έχει μειώσει τις εκπομπές CO2 μόνο κατά 30%.

Η σύγκρουση μεταξύ των Γερμανών περιβαλλοντολόγων και των αυτοκινητοβιομηχανιών έχει πλήξει το κύρος των δεύτερων, που παράγουν το 5% της οικονομίας της Γερμανίας. Περίπου 820.000 άτομα απασχολούνται στην παραγωγή αυτοκινήτων ή εξαρτημάτων αυτοκινήτων, σύμφωνα με την ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων της VDA.
«Καλό θα ήταν σαν κοινωνία να μην δαιμονοποιούμε έναν από τους κορυφαίους κλάδους της οικονομίας της Γερμανίας», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Axel Schmidt, επικεφαλής της έρευνας για την αυτοκινητοβιομηχανία στην εταιρεία συμβούλων Accenture.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες υφίστανται έντονη πίεση για επιτάχυνση της μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα και οχήματα με υδρογόνο, μετά το dieselgate του 2015.

Volkswagen, Daimler και BMW ελπίσουν ότι σε 10 χρόνια περίπου τα μισά από τα αυτοκίνητά τους θα είναι απαλλαγμένα από εκπομπές ρύπων. Για το λόγο αυτό θα επενδύσουν περίπου € 40 δις. στα επόμενα τρία χρόνια, υπογραμμίζοντας την επείγουσα ανάγκη να διορθωθεί η εικόνα μιας βιομηχανίας που αμαυρώθηκε από το dieselgate και να αποφευχθεί η καθολική απαγόρευση των αυτοκινήτων ντίζελ στις πόλεις.