FIAT : Τέλος το 124 Spider στη Βρετανία

Ο κατασκευαστής δεν έδωσε εξηγήσεις, αλλά το φαινόμενο αποκτά ανησυχητική διάσταση με τις προειδοποιήσεις για περιορισμένο αριθμό μοντέλων στο διαμορφωτή κάποιων αγορών.

Δεν είναι ποτέ καλή είδηση να βλέπουμε ένα «μοντέλο απόλαυσης» να αποσύρεται από την αγορά. Αυτή είναι η περίπτωση του 124 Spider, το οποίο το 2015 ολοκλήρωσε την γκάμα της FIAT και έφτασε μέχρι το σημείο να αποκτήσεις και «μαινόμενη» έκδοση Abarth. Επίσης γνωστό ως Type 348, αυτός ο μιλαδελφός του Mazda MX-5 με την οποία μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα, δεν θα φιγουράρει πλέον στις βρετανικές αντιπροσωπείες.

Και επειδή αναφερθήκαμε στο 124 Spider ως «μοντέλο απόλαυσης» δεν το κάναμε στα κουτουρού και αβασάνιστα. Εδώ έχουμε να κάνουμε με σχεδιασμό Pininfarina και ένα μικρό και ισχυρό μοτέρ τούρμπο. Συστατικά που αρκούν για την αποπλάνηση των φαν του αυτοκινήτου και μάλιστα με «οικονομικό» τρόπο. Αλλά πλέον, μέρα με τη μέρα, καθίσταται όλο και πιο δύσκολο για ένα σπορ αυτοκίνητο να κάνει δυναμική εμπορική καριέρα.

Ακόμη και στη χώρα της Αυτής Μεγαλειότητος, όπου αρέσει στους ανθρώπους αυτό το είδος της εκκεντρικότητας. Σύμφωνα με τους συναδέλφους μας του βρετανικού Autocar, ο Ιταλός κατασκευαστής «έχει αφαιρέσει το 124 Spider από τους καταλόγους του στο Ηνωμένο Βασίλειο ύστερα από μόλις δύο χρόνια από το λανσάρισμά του στην εκεί αγορά». Από τον κατασκευαστή δεν δόθηκε καμία εξήγηση γι’ αυτή την απόσυρση, αλλά η πιο ορθολογική εξήγηση θα ήταν η μείωση της ζήτησης.

Abarth 124 Spider

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 2018 πουλήθηκαν τουλάχιστον 3.515 κομμάτια από το 124 Spider. Η Ευρώπη έγραψε σχεδόν τα διπλά. Η υπόθεση αυτή για την αγορά της άλλης πλευράς της Μάγχης μπορεί να είναι ανησυχητική, καθώς σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, όπως στη Γερμανία, στον configurator της εταιρείας υπάρχει η προειδοποίηση ότι το «Spider είναι διαθέσιμο προσωρινά μόνο σε περιορισμένη ποσότητα και με ορισμένες διαμορφώσεις».

Η FIAT τροποποιεί και ρυθμίζει εκ νέου τον 1.400άρη MultiAir για να είναι σύννομος με το πρότυπο Euro 6d-TEMP. Η πιο προφανής διαφορά έρχεται με τη μορφή ενός φίλτρου σωματιδίων βενζίνης, που διατίθεται ήδη στο μοτέρ MultiAir 1.4 του FIAT 500X. Στη Fiat Chrysler Automobiles, το Jeep Renegade Jeep 2019 εγκατέλειψε αυτόν τον κινητήρα υπέρ του 1.300άρη MultiAir που αποδίδει έως και 180 άλογα και 27,5 kgm ροπή.

Να θυμίσουμε ότι αντίστοιχα η Mazda πήρε προβάδισμα με τον SkyActiv-G. Το MX-5 2019 αποδίδει 184 άλογα από δύο ατμοσφαιρικά λίτρα. Και με το κόκκινο στο στροφόμετρο να παίρνει την ανιούσα, ανεβαίνοντας στις 7.200 rpm.