node/33632

FIAT : Τέλος το 124 Spider στη Βρετανία

Ο κατασκευαστής δεν έδωσε εξηγήσεις, αλλά το φαινόμενο αποκτά ανησυχητική διάσταση με τις προειδοποιήσεις για περιορισμένο αριθμό μοντέλων στο διαμορφωτή κάποιων αγορών.

Δεν είναι ποτέ καλή είδηση να βλέπουμε ένα «μοντέλο απόλαυσης» να αποσύρεται από την αγορά. Αυτή είναι η περίπτωση του 124 Spider, το οποίο το 2015 ολοκλήρωσε την γκάμα της FIAT και έφτασε μέχρι το σημείο να αποκτήσεις και «μαινόμενη» έκδοση Abarth. Επίσης γνωστό ως Type 348, αυτός ο μιλαδελφός του Mazda MX-5 με την οποία μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα, δεν θα φιγουράρει πλέον στις βρετανικές αντιπροσωπείες.

Και επειδή αναφερθήκαμε στο 124 Spider ως «μοντέλο απόλαυσης» δεν το κάναμε στα κουτουρού και αβασάνιστα. Εδώ έχουμε να κάνουμε με σχεδιασμό Pininfarina και ένα μικρό και ισχυρό μοτέρ τούρμπο. Συστατικά που αρκούν για την αποπλάνηση των φαν του αυτοκινήτου και μάλιστα με «οικονομικό» τρόπο. Αλλά πλέον, μέρα με τη μέρα, καθίσταται όλο και πιο δύσκολο για ένα σπορ αυτοκίνητο να κάνει δυναμική εμπορική καριέρα.

Ακόμη και στη χώρα της Αυτής Μεγαλειότητος, όπου αρέσει στους ανθρώπους αυτό το είδος της εκκεντρικότητας. Σύμφωνα με τους συναδέλφους μας του βρετανικού Autocar, ο Ιταλός κατασκευαστής «έχει αφαιρέσει το 124 Spider από τους καταλόγους του στο Ηνωμένο Βασίλειο ύστερα από μόλις δύο χρόνια από το λανσάρισμά του στην εκεί αγορά». Από τον κατασκευαστή δεν δόθηκε καμία εξήγηση γι’ αυτή την απόσυρση, αλλά η πιο ορθολογική εξήγηση θα ήταν η μείωση της ζήτησης.

Abarth 124 Spider

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 2018 πουλήθηκαν τουλάχιστον 3.515 κομμάτια από το 124 Spider. Η Ευρώπη έγραψε σχεδόν τα διπλά. Η υπόθεση αυτή για την αγορά της άλλης πλευράς της Μάγχης μπορεί να είναι ανησυχητική, καθώς σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, όπως στη Γερμανία, στον configurator της εταιρείας υπάρχει η προειδοποίηση ότι το «Spider είναι διαθέσιμο προσωρινά μόνο σε περιορισμένη ποσότητα και με ορισμένες διαμορφώσεις».

Η FIAT τροποποιεί και ρυθμίζει εκ νέου τον 1.400άρη MultiAir για να είναι σύννομος με το πρότυπο Euro 6d-TEMP. Η πιο προφανής διαφορά έρχεται με τη μορφή ενός φίλτρου σωματιδίων βενζίνης, που διατίθεται ήδη στο μοτέρ MultiAir 1.4 του FIAT 500X. Στη Fiat Chrysler Automobiles, το Jeep Renegade Jeep 2019 εγκατέλειψε αυτόν τον κινητήρα υπέρ του 1.300άρη MultiAir που αποδίδει έως και 180 άλογα και 27,5 kgm ροπή.

Να θυμίσουμε ότι αντίστοιχα η Mazda πήρε προβάδισμα με τον SkyActiv-G. Το MX-5 2019 αποδίδει 184 άλογα από δύο ατμοσφαιρικά λίτρα. Και με το κόκκινο στο στροφόμετρο να παίρνει την ανιούσα, ανεβαίνοντας στις 7.200 rpm.

node/39181

Κάποιος έδωσε $50.000 για αυτό το Honda Civic

Πώς μπορεί ένα μεταχειρισμένο Honda Civic Si εικοσαετίας να κοστίζει περισσότερο από το αντίστοιχο καινούριο;

Σάββατο, 06 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Κάποιος έδωσε $50.000 για αυτό το Honda Civic

Οι δημοπρασίες του Bring a Trailer αρκετές φορές μας κάνουν εντύπωση με τα αψυχολόγητα αποτελέσματά τους, είτε προς τα πάνω, είτε προς τα κάτω. Μια τέτοια αγγελία αφορά το εικονιζόμενο Honda Civic Si (EM1) του 2000, το οποίο άλλαξε χέρια έναντι $50.000 (€44.281)! Η εξωφρενική αυτή τιμή παραπέμπει περισσότερο σε ένα καινούριο Civic Type R και λιγότερο σε ένα όχημα εικοσαετίας το οποίο μάλιστα δεν ήταν περιορισμένης παραγωγής.

Το αυτοκίνητο αγοράστηκε καινούριο το 2000 έναντι $17.985 από την αντιπροσωπεία Pompano Honda στη Florida, και άλλαξε χέρια το 2004 όταν το αγόρασε ο δεύτερος ιδιοκτήτης του από την Washington. Μέσα σε 20 χρόνια, οι δύο ιδιοκτήτες έχουν καλύψει λίγο πάνω από 9.000 km όπως αποκαλύπτει το οδόμετρο. 

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο αθάνατος τετρακύλινδρος κινητήρας VTEC 1,6 λίτρων με απόδοση 160 PS, ο οποίος συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων στέλνοντας τη δύναμη στον εμπρός άξονα. Όπως αναφέρει το ιστορικό του μοντέλου, δεν ενεπλάκη ποτέ σε ατύχημα ενώ το πιο πρόσφατο σέρβις έγινε το 2017.

 Honda Civic Si

Το αμάξωμα είναι βαμμένο σε απόχρωση Electron Blue και όπως βλέπετε από τις φωτογραφίες βρίσκεται σε κατάσταση βιτρίνας. Η δίπορτη έκδοση Si διαθέτει ζάντες αλουμινίου 15" (ελαστικά Michelin XGT V4), τέσσερα δισκόφρενα, σπορ ανάρτηση, χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης, ηλιοροφή και αεροδυναμικές προεκτάσεις του εμπρός προφυλακτήρα και των μαρσπιέ. Στο εσωτερικό βρίσκουμε γκρι υφασμάτινες επενδύσεις με μοτίβα της εποχής, air condition, cruise control και ένα aftermarket ηχοσύστημα της Pioneer με έξι ηχεία.

Αν ακόμα απορείτε για την τιμή, ο λόγος είναι η εργοστασιακή κατάσταση του μοντέλου σε συνδυασμό με τα ελάχιστα χιλιόμετρα στο οδόμετρο - δύο στοιχεία που το καθιστούν πραγματικά σπάνιο στην εποχή μας. Ο αγοραστής προφανώς το βλέπει σαν επένδυση, και ποντάρει στο ότι η τιμή του θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο με την πάροδο των χρόνων. Μένει να δούμε αν οι εκτιμήσεις του βγουν αληθινές.

[Πηγή: Bring a Trailer]

node/39180

Drag Race: Mercedes-AMG E 63 S εναντίον BMW M5 Competition [video]

Δυο γερμανικά σπορ σεντάν με επιδόσεις που παραπέμπουν σε υπεραυτοκίνητα!

Σάββατο, 06 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Drag Race: Mercedes-AMG E 63 S εναντίον BMW M5 Competition [video]

Λίγο πριν παρουσιαστούν οι κορυφαίες εκδόσεις των ανανεωμένων premium E-Segment μοντέλων της Mercedes-Benz και της BMW, το κανάλι Full Throttle World οργάνωσε ένα Drag Race μεταξύ των απερχόμενων Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ και BMW M5 Competition.

Η BMW M5 Competition φορά twin-turbo V8 4,4 λίτρων με απόδοση 625 PS και 750 Nm ενώ ζυγίζει 1.865 kg. Αντίστοιχα, η Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ φορά twin-turbo V8 4,0 λίτρων με απόδοση 620 PS και 850 Nm, και ζυγίζει 1.880 kg. Και τα δύο μοντέλα έχουν τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Στα χαρτιά, η M5 επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε 3,3" έναντι 3,4" της E 63. 

Όπως αποδεικνύει το βίντεο, οι μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες είναι ακόμα καλύτερες, με την BMW να ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε 2,95" και η Mercedes-AMG να χρειάζεται 3,25". Τα δύο γερμανικά σπορ σεντάν εντυπωσιάζουν με τους χρόνους στο 1/4 του μιλίου, οι οποίοι παραπέμπουν σε υπεραυτοκίνητα: 10,76" για την BMW και 11,2" για την Mercedes-AMG (!)

Περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε τις αντίστοιχες εκδόσεις επιδόσεων των ανανεωμένων Mercedes-Benz E-Class και BMW 5 Series που πιθανότατα θα παρουσιαστούν μέσα στο 2020.

[Πηγή: Full Throttle World μέσω Motor1]