Ευρώπη: Ποια μοντέλα διαγράφουν τα ντίζελ από την γκάμα τους;

Ευρώπη: Ποια μοντέλα διαγράφουν τα ντίζελ από την γκάμα τους;

Η παντός είδους πίεση προς το ντίζελ, εξαναγκάζει τους κατασκευαστές στην κατάργηση πετρελαιοκίνητων εκδόσεων, με αντίστοιχο εμπλουτισμό της γκάμας με περισσότερα βενζινοκίνητα και υβριδικά. Ποια μοντέλα ντίζελ διαγράφονται από τον ευρωπαϊκό χάρτη;

Οι κατασκευαστές διαγράφουν μοντέλα ντίζελ από τους καταλόγους με φρενήρη ρυθμό, ωθώντας το καταναλωτικό κοινό στις βενζινοκίνητες και εναλλακτικού καυσίμου επιλογές. Φυσικά, δεν πρόκειται για συνομωσία της ACEA, της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτου. 

Από τη μια έχουμε το Dieselgate να πυροδοτεί πλειάδα αγωγών εναντίον του ντίζελ και από την άλλη τις κυβερνήσεις και τον Τύπο να δαιμονοποιούν αυτόν τον τύπο καυσίμου. Οι μεν με νέους φόρους και απαγορεύσεις κυκλοφορίας και οι άλλοι με μια ρητορική αντί-ντίζελ που, τις περισσότερες φορές, πόρρω απέχει από την πραγματικότητα. Με αυτά και με αυτά λοιπόν, οι πωλήσεις το πρώτο 6μηνο του 2018 καταβαραθρώθηκαν, αποτελώντας στην Ευρώπη των 29 μόλις πάνω από το ένα τρίτο των ταξινομήσεων. 

Αν ρίξουμε μια ματιά στα στοιχεία, θα δούμε ότι το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων για την περίοδο από το 2006 έως και το 2015 παρέμενε σταθερά πάνω από τις μισές πωλήσεις στην Ευρώπη -με μόνη διακοπή το 2009, οπότε έπεσε στο 45,4%.

european axed diesel models

Τα πρώτα σύννεφα, απότοκο του Dieselgate του Σεπτεμβρίου του ’15, μαζεύτηκαν το 2016 όπου η χρονιά έκλεισε για τα ντίζελ με μερίδιο 49%. Το 2017  ήταν η χρονιά που το ντίζελ σωματοποίησε όλην τη μήνι των πολέμιών του, πέφτοντας άλλες τρεις ποσοστιαίες μονάδες, στο 46% -σ.σ. Οι μικρές ποσοστιαίες διαφορές που θα παρατηρήσετε στον πίνακα και στα γραφόμενα είναι διότι ο πίνακας αφορά 26 χώρες της ΕΕ ενώ τα στοιχεία του κειμένου 29. 

european axed diesel models

Τα πράγματα διαγράφονται ακόμα πιο ζοφερά για το 2018, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία, το πρώτο 6μηνο του 2018 το μερίδιο των ντίζελ ήταν μόλις… 37%. Αντίθετα τα βενζινοκίνητα κατέγραψαν αύξηση επτά ποσοστιαίων μονάδων, ανεβαίνοντας από το 49% στο 56%, ποσοστό που είχαν να δουν από το 2003! Για την Ιστορία, τα αυτοκίνητα εναλλακτικού καυσίμου, HEV και BEV, αύξησαν τις πωλήσεις τους για το ίδιο χρονικό διάστημα και σε σχέση με το α’ 6μηνο του 2017 κατά 31%. Σημαντική άνοδος, αλλά ακόμη, με 450.200 πωλήσεις, αποτελούν ψήγμα της ευρωπαϊκής αγοράς (5,4%).

european axed diesel models

Η διαφοροποίηση στα ποσοστά της πτώσης του ντίζελ φυσικά διαφέρουν από χώρα σε χώρα, με τις μεγαλύτερες αποκλίσεις H1-2018 vs H1-2017 να καταγράφονται στη Νορβηγία (-32%), στη Βρετανία (-30%), στη Σλοβενία (-28%), στη Φιλανδία (-20%) και στο Bέλγιο (-20%).

Ας δούμε όμως ποια είναι τα μοντέλα ντίζελ που καταργούνται από την γκάμα κάθε κατασκευαστή…

FΙΑΤ 500X
Το 500X έχει μόλις ανανεωθεί, αλλά μόνο το μοντέλο προ του facelift φορά κινητήρες ντίζελ σε όλες τις αγορές της Ευρώπης. Σε όποιες δεν θα εισάγεται (στη βρετανική, για παράδειγμα), το νέο μοντέλο θα αναλάβει να τις υποκαταστήσει με το νέο 3κύλινδρο μοτέρ του ενός λίτρου.
FIAT 500X

Fiat Chrysler Automobiles
Η FCA δεσμεύτηκε να καταργήσει όλα τα ντίζελ από την γκάμα της -η οποία περιλαμβάνει πολυάριθμα SUV και άλλα μοντέλα που διαθέτουν πλούσια γκάμα σε ντίζελ- μέχρι το 2022. Προς το παρόν, είναι ακόμα διαθέσιμα, αλλά ύστερα από το ’22, τα μόνα διαθέσιμα ντίζελ από την FCA θα είναι τα επαγγελματικά.

Honda CR-V
Το νέο CR-V έρχεται σύντομα με μια σειρά από πρωτιές: Για πρώτη φορά σε 7θέσιο, για πρώτη φορά με υβριδικό σύστημα κίνησης και, απόλυτα σχετικό με αυτά που γράφουμε, για πρώτη φορά χωρίς μοτέρ ντίζελ.
Honda CR-V

Mitsubishi ASX
Η Mitsubishi κατήργησε τους πετρελαιοκινητήρες 1,6 και 2,2 λίτρων από την γκάμα της που αποτελούσαν το 44% των πωλήσεων του ASX, με τις βενζινοκίνητες επιλογές να κατέχουν το υπόλοιπο 56%. Η επιλογή των Ιαπώνων ήταν να επικεντρωθούν σε εναλλακτικούς κινητήρες, όπως αυτός που χρησιμοποιείται στο επαναφορτιζόμενο υβριδικό Outlander PHEV.
Mitsubishi ASX

Mitsubishi Outlander
Οι πωλήσεις των ντίζελ Mitsubishi Outlander έχουν ήδη πληγεί από το μοντέλο PHEV, με ποσοστό 23% έναντι 77% του επαναφορτιζόμενου υβριδικού. Έτσι, η Mitsubishi θα αντικαταστήσει τον κινητήρα ντίζελ του Outlander με ένα νεότερο, αλλά πιο αδύναμο δίλιτρο βενζινοκινητήρα. Εκπρόσωπος της ιαπωνικής φίρμας δήλωσε ότι καθώς οι πωλήσεις των ντίζελ Mitsubishi πέφτουν, η χρονική στιγμή ήταν σωστή.
Mitsubishi Outlander

Porsche Macan
Μια ντίζελ Porsche σε SUV θα είναι πάντα καλή περίπτωση. Αλλά η πετρελαιοκίνητη Macan αντιμετώπισε δυσκολίες στις νέες μετρήσεις για το πρότυπο WLTP και στις δοκιμές αποδοτικότητας, και μάλιστα στο μοντέλο που είναι το λιγότερο εμπορικό της γκάμας.
Porsche Macan

Porsche Panamera
Αυτό ισχύει και για την Panamera. Η ντίζελ αντιπροσώπευε περίπου το 15% των πωλήσεων της Panamera σε όλο τον κόσμο για το 2017, με τη βενζίνη να φτάνει το 35% και την 4 E-Hybrid να καταλαμβάνει το άλλο μισό. Εκπρόσωπος της Porsche δήλωσε, «σήμερα, η ζήτηση για μοντέλα ντίζελ μειώνεται, ενώ το ενδιαφέρον για τα υβριδικά και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αυξάνεται σημαντικά».
Porsche Panamera

Škoda Fabia
Το ντίζελ ήταν σημαντικός τύπος καυσίμου για το Fabia, με το μοντέλο να προσφέρεται ακόμα και σήμερα στην Ελλάδα στην έκδοση 1.4 TDI με τα 90 άλογα. Να θυμίσουμε δε ότι το Fabia RS της πρώτης γενιάς προσέφερε ένα μοναδικό πακέτο ενός hot ντίζελ χάτσμπακ. Με την ανανέωση του μέσου κύκλου της τρίτης γενιάς ωστόσο, που αναμένεται οσονούπω στην αγορά μας, η Škoda κούρεψε την έκδοση ντίζελ, καθώς οι πωλήσεις αποτελούσαν ποσοστό μικρότερο του 2% των συνολικών πωλήσεων του Fabia.
Škoda Fabia

Subaru
Από τον κατάλογο της ελληνικής Subaru έχουν αφαιρεθεί πλέον όλα τα μοντέλα ντίζελ και τα μόνα διαθέσιμα μοτέρ είναι το βενζινοκίνητο 1.600άρι για τα Impreza και XV, το βενζινοκίνητο δίλιτρο για το Forester, το βενζινοκίνητο 2,5λιτρο για το Outback και το δίλιτρο, επίσης βενζίνης, για το BRZ. 

Toyota Avensis
Όχι ακριβώς ένας θάνατος ντίζελ, αλλά θάνατος αυτού καθαυτού του μοντέλου, καθώς θα αντικατασταθεί από το αποκλειστικά βενζινο-ηλεκτρικό Camry. Να θυμίσουμε ότι η Toyota ανακοίνωσε το 2017 ότι ούτε ο πολυτελής βραχίονάς της, η Lexus, θα λανσάρει ντίζελ μοντέλα στην Ευρώπη.
Toyota Avensis  

Toyota RAV4
Με το νέο RAV4 να φτάνει τους προσεχείς μήνες αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες ή υβριδικά βενζινο-ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, το μοντέλο της υφιστάμενης γενιάς είναι το τελευταίο που φορά μοτέρ ντίζελ. Η Toyota σταμάτησε να παράγει ντίζελ RAV4 μέσα στο 2018 -πολύ πριν διατεθούν εμπορικά οι βενζινοκίνητες και οι υβριδικές εκδόσεις. Για του λόγου το ασφαλές, το 88% των πωλήσεων του RAV4 μέχρι το τέλος Ιουλίου ήταν υβριδικά. Εδώ να σημειώσουμε ότι τα μόνα ντίζελ Toyota που θα απομείνουν στην αγορά μας είναι τα Hilux και Land Cruiser, καθώς και η νέα Corolla, όταν λανσαριστεί εμπορικά, θα διαθέτει 100% υβριδική γκάμα.
Toyota RAV4

Volvo
Η Volvo ανακοίνωσε νωρίτερα μέσα στο 2018 ότι δεν πρόκειται να λανσάρει άλλα μοντέλα ντίζελ ύστερα από το λανσάρισμα του V60. Αυτό σημαίνει ότι κάθε μοντέλο από το S60 και εντεύθεν θα είναι βενζινοκίνητο, επαναφορτιζόμενο υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό. Οι υφιστάμενοι πετρελαιοκινητήρες της μάρκας θα καταργηθούν σταδιακά καθώς αντικαθίστανται μοντέλα. Το πρώτο EV της Volvo αναμένεται το επόμενο έτος.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube