Ετοιμάζει η FCA 6κύλινδρο βενζινοκινητήρα σε σειρά;

Ετοιμάζει η FCA 6κύλινδρο βενζινοκινητήρα σε σειρά;

Οι φήμες υποστηρίζουν ότι το 4κύλινδρο μοτέρ GME θα πάρει μπόι δύο ακόμη κυλίνδρων, εξοπλίζοντας στο μέλλον από Jeep Grand Cherokee και Grand Wagoneer μέχρι Alfa Romeo και Maserati.

Σoυ αρέσει η ομαλή, ομοιόμορφη παροχή ισχύος και η εγγενής ισορροπία σε έναν κινητήρα; Σύμφωνα με πληροφορίες, η Fiat Chrysler εργάζεται πάνω στο πρότζεκτ της πρόσθεσης δύο επιπλέον κυλίνδρων τον 4κύλινδρο Global Medium Engine (GME). Στόχος φυσικά ένα μοτέρ inline-six που θα μπορούσε να αντικαταστήσει κάμποσες υφιστάμενες εφαρμογές του Pentastar V6 -ίσως ακόμη και μερικών V8.

Τα νέα αυτά προέρχονται από την Allpar, την ιστοσελίδα της Mopar, η οποία θεωρεί ότι ο νέος κινητήρας -με κωδικό όνομα «Tornado» ως αναφορά στο 6κύλινδρο σε σειρά μοτέρ OHC της Jeep, από τη δεκαετία του ’60, θα έχει χωρητικότητα κάτω από τα τρία λίτρα. Μέρος της στρατηγικής προφανώς που είναι η ελαχιστοποίηση του ετήσιων τελών κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό που επιβάλλουν πολλές ευρωπαϊκές χώρες στα ΙΧ.

Ο υφιστάμενος 4κύλινδρος GME, λίγο κάτω από δύο λίτρα, θα ανέβει έτσι στα 2,99 lt, αν υποθέσουμε ότι η FCA θα προσθέσει δύο κυλίνδρους και θα διατηρήσει τις υφιστάμενες διαστάσεις του κυλίνδρου, 84 x 90 mm. Ο υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος δίλιτρος GME  με τον κωδικό όνομα «Hurricane» στις βορειοαμερικανικές εκδοχές του, τοποθετείται στο σημερινό Jeep Wrangler και στο Cherokee που αποδίδουν 274 PS και ροπή 40,8 kgm. Απλώς πολλαπλασιάζοντας αυτούς τους αριθμούς επί 1,5 για την παρέκταση της ισχύος που οι δύο πρόσθετοι κύλινδροι θα μπορούσαν να μας δώσουν (πολύ χοντρικά) φτάνουμε στους 410 ίππους και στα 61+ kgm. Απόδοση που θα το έκανε ασφαλώς το μοτέρ ιδιαίτερα ισχυρό για μια μπερλίνα ή ένα SUV.

slant-six
Από το 1960-62, η Chrysler διέθετε επίσης μια Hyper-Pak έκδοση, με 4πλό καρμπιρατέρ και άλλες βελτιώσεις απόδοσης που ανέβαζαν τον 225 Slant Six σχεδόν στα 200 άλογα, επίπεδο ισχύος V8.

Πιθανοί φορείς για το νέο inline-six είναι το Jeep Grand Cherokee, το οποίο κάποτε χρησιμοποιούσε το γηραλέο 4λιτρο 6κύλινδρο σε σειρά AMC στις πρώτες δύο γενιές του. Ο inline-six θα μπορούσε επίσης να τοποθετηθεί κάτω από καπό του πολυαναμενόμενου Grand Wagoneer, καθώς και στα pick-up της Ram. Και, δεδομένης της μακράς χρήσης των i6 από την BMW, όπως και η πρόσφατη αναθέρμανση αυτής της διάταξης από τη Mercedes-Benz και την Jaguar, ίσως να επιβάλλουν στη Maserati ή/και στην Alfa Romeo έναν ισχυρό και πιο γλυκό στη λειτουργία 6κύλινδρο σε σειρά. Ίσως με ακόμη καλύτερη ροϊκή αποτελεσματικότητα στην κεφαλή και υψηλότερη πίεση τούρμπο; Ο πεινασμένος καρβέλια ονειρεύεται…

Στις ΗΠΑ, ύστερα από δεκαετίες που έβαζαν στα πάντα, από τα Dart έως τα Ram το… σεβάσμιο και αθάνατο εν σειρά 6κύλινδρο Slant Six, το τελευταίο μοντέλο της FCA με βενζινοκίνητο i6 ήταν το Jeep Wrangler του 2006 με το προαναφερθέν AMC 4.0. Έκτοτε, δεν είδαμε ούτε pick-up ούτε SUV με βενζινοκίνητο i6, από τη στιγμή μάλιστα που και η GM έβγαλε εκτός μάχης τον 4,3λιτρο κινητήρα Atlas, όταν το Trailblazer και το Envoy τερμάτισαν την παραγωγή τους το 2009. Βέβαια, το μοτέρ ντίζελ της Cummins έμεινε ζωντανό στα pick-up 3/4 και ενός τόνου και η GM σχεδιάζει να λανσάρει ένα 3λίτρο ντίζελ i6 στο ½ τόνου Chevrolet Silverado και GMC Sierra του 2020.

Θα είμαστε λοιπόν μάρτυρες της αναβίωσης ενός 6κύλίνδρου σε σειρά από την FCA που θα το δούμε στην Ευρώπη και μάλιστα εκτός από Jeep, πάνω σε Alfa Romeo και Maserati; Αν οι φήμες έχουν υπόσταση, μέσα στο 2019 θα έχουν επιβεβαιωθεί.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube