node/41134

Έρχεται το τέλος του Audi A1;

Αβέβαιο το μέλλον του A1 καθώς υπάρχει η ανάγκη για περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα Audi e-tron.

H Audi εξετάζει το ενδεχόμενο να καταργήσει το A1 από τη γκάμα της μετά το τέλος της ζωης της σημερινής γενιάς του, δίνοντας περισσότερη έμφαση στα ηλεκτρικά μοντέλα της σειράς e-tron, όπως αποκάλυψε ο CEO της φίρμας, Markus Duesmann.

Πιο συγκεκριμένα, o Duesmann δήλωσε στα πλαίσια της χθεσινής παρουσίασης του Audi e-tron GT quattro: «Συζητάμε για το ποια θα είναι η στρατηγική μας στις μικρές κατηγορίες - στην κατηγορία του A1 έχουμε αρκετές φίρμες στο Volkswagen Group που είναι πολύ επιτυχημένες με υψηλές πωλήσεις, οπότε σε αυτή τη φάση αμφισβητούμε την ύπαρξη του A1. Θα προσφέρουμε σίγουρα το Q2 - αυτό μπορεί να είναι το εισαγωγικό μοντέλο για τη γκάμα μας και να μην υπάρχει κάποιο μικρότερο».

Ο CEO της Audi δήλωσε πως δεν είναι εφικτό να έχουν μια δεύτερη αμιγώς ηλεκτρική γκάμα παράλληλα με την υφιστάμενη γκάμα μοντέλων με θερμικά μοτέρ, και αναγκαστικά θα πρέπει να γίνουν περικοπές μέσα στα επόμενα 10 χρόνια. Αυτό σημαίνει πως εκτός από το A1 θα δούμε και άλλα συμβατικά μοντέλα της Audi να καταργούνται, εξοικονομώντας πόρους και δημιουργώντας χώρο για περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά e-tron.

Audi A1

Το premium B-Segment μοντέλο της Audi βρίσκεται στη γκάμα της από το 2010 μέχρι και σήμερα, μετρώντας δύο γενιές. Μετά από τα πρωτότυπα του 2007 και του 2008, η πρώτη γενιά του A1 (8X) παρουσιάστηκε το 2010 και δέχθηκε ανανέωση το 2015. Η σημερινή, δεύτερη γενιά του A1 (GB) έκανε πρεμιέρα το 2018 βασισμένη στην πλατφόρμα MQB που χρησιμοποιούν επίσης τα υφιστάμενα VW Polo VI και SEAT Ibiza, καθώς και το επερχόμενο Skoda Fabia.

Ένα πιθανό σενάριο για έμμεσο αντικαταστάτη του A1 είναι η επιστροφή του A2 ως αμιγώς ηλεκτρικό, βασισμένο στο πρωτότυπο Al:ME που είδαμε το 2019, ως μέρος του προγράμματος Artemis. Όταν ρωτήθηκε για την πιθανή αναβίωση του A2, ο  Duesmann δήλωσε: «Μπορεί όχι ακριβώς με τον ίδιο σχεδιασμό, όμως μου αρέσει το A2. Σίγουρα εξετάζουμε και την κατηγορία του A2. Οπότε θα μπορούσε να είναι ένα A2 ή ένα E2, ή ένα A3 ή E3. Αυτό συζητάμε αυτή την περίοδο».

[Πηγή: Autocar]